Radiateur V70 T5

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
roderiquez
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.10.2010 - 16:42

Mensen, ik ben VOLLEDIG nieuwe op dit forum. Dus ik weet niet wat de gebruiken zijn. Maar ik heb het volgende probleem.
Mijn V70T5 uit 1997 heeft een lekke radiateur. Hier moet een andere in.
Past een radiateur van een "normale" 5 cilinder (2.3 benzine of diesel, bijvoorbeeld TDI) tot bouwjaar 2000 hier zo in. Ik heb namelijk het idee dat de T en R versie IETSJE dikker is. Maar dit lijkt mij niet zo'n enorm probleem dacht ik?

Ik hoor graag een duidelijk antwoord wat er wel en niet in de V70T5 van 1997 past :)!
Gebruikersavatar
l1on
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 14.10.2010 - 05:56
Locatie: Den Haag

Welkom op het forum Rodriquez! Kort door de bocht: even zoeken met je kenteken op een onderdelensite en je weet het. Succes!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee past niet. De turbo heeft een extra oliekoeler in de radiateur. Automaat is ook anders.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Een turbo heeft idd. een oliekoeler aan de ene zijde voor de motoroliekoeling.
Een turbo-automaat heeft aan beide zijden een koeler; een voor de motorolie, een voor de AT-olie.

Volgens mij is het (tegenwoordig) wel altijd de radiateur met 2 koelers; de ene wordt indien het een handbak is afgedopt.
Tip: neem wel een Volvo-exemplaar... Ik heb een imi, maar wil toch een ori als ie (vroegtijdig) de geest geeft.
Tip2: op het 850 forum staat er een hele hoop over beschreven; ook how-to's ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”