Voor een V70 XC van 1998 zoek ik info voor de kleine en de grote beurt.
Heeft iemand hier iets voor? Ook lees ik over OBD stekkers om zelf zaken te resetten e.d., daar ben ik benieuwd naar gebruikerservaringen.
Het betreft de 2.5 T motor....die overigens niet de roffel heeft zoals ik had verwacht! Iemand ervaring mee?
V70 XC 1998
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41128
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je je al bij de buren ingelezen? www.volvo850forum.nl
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Geen ervaring met OBD-stekkers enz.
Maar wel ervaring met een roffelende 10-klepper
Jouw V70 XC maakt niet het mooie diepe roffelgeluid omdat je een AWD hebt. Daardoor heb je een heel ander uitlaatsysteem waardoor je niet die mooie brom krijgt. Als je een enkele uitlaat hebt zie je het ook, de niet-AWD heeft de uitlaat links zitten en de AWD rechts
Succes verder
Maar wel ervaring met een roffelende 10-klepper

Succes verder

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Juist.... onze XC is ook 5x stiller als een normale turbo. Sowieso is een turbo altijd standaard een heel stuk stiller, maar de AWD-uitlaterij (met 2 grote dempers achter de bumper) zorgt inderdaad voor een heel ander geluid 

Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd