Lamje inklapbare spiegels defect

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
renehaarlem
2nd Gear member

In de middenconsole zit het knopje om de spiegels te laten inklappen, nu is het lampje wat daar in zit defect.

Kan je het lampje wisselen of zit deze er vast in? En weet iemand hoe je überhaupt deze knop er uit krijgt?
V70 D5 Geartronic '08 RHD

Mini Cooper Parklane '05
V70 T5 Geartronic '01
C70 convertible T5 '00
Saab 900 convertible '97
Lancia Kappa
Lancia Delta HPE
Lancia Delta
Lancia Thema 2.0 turbo
Lancia Thema 2.5 td
Fiat Croma 2.5 td
Koosvm
2nd Gear member

Ik heb even gekeken in de handleiding, dus weet er verder niet zoveel vanaf. Het is een los onderdeel de gehele schakelaar, en het lijkt dat het lampje daar ook in zit. Zo te zien niet heel eenvoudig om het te vervangen omdat er 2 schroeven onder het icm paneel zitten die alleen te bereiken zijn door de versnellingspook+afdekplaat te verwijderen. -corrigeer me als ik dat fout zeg- Dus ik zou het laten zitten of door de dealer laten vervangen! succes
XC90 D5 summum (MY 2010)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
LoPo
1st Gear member

Weet je zeker dat er een lampje in zit? Bij mij (model 2007) in ieder geval niet.
XC60 T8 2019, Electric Silver, Inscription
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

renehaarlem schreef:In de middenconsole zit het knopje om de spiegels te laten inklappen, nu is het lampje wat daar in zit defect.

Kan je het lampje wisselen of zit deze er vast in? En weet iemand hoe je überhaupt deze knop er uit krijgt?
Ja, dat lampje kun je verwisselen (heb ik ook al eens moeten doen). De hele console moet er dan uit. Elders op dit forum staan diverse beschrijvingen hoe dit moet, maar in het kort komt het hierop neer: je moet de penhouder eruit trekken die tussen de versnellingspook en de console zit. Daaronder vind je een paar torx-schroeven. Losdraaien en dan de hele airco console naar beneden trekken/naar voren kantelen. Je kunt dan van de achterkant bij de lampjes. Bij de dealer aan de balie kunnen ze vast wel het juiste lampje voor je opzoeken in Vadis.

Gebruik even de zoekfunctie, dan vind je meer beschrijvingen en krijg je een idee hoe de console vast zit. Het loswrikken is een lastig truukje, maar het is best te doen.

O ja, nog een paar tips: vervang meteen alle lampjes als je de boel toch los hebt. En als je de stekkers aan de achterkant lostrekt (hoeft niet, maar je kunt er wel beter bij), zet dan in geen geval het contact aan! Anders kun je linea recta naar de dealer...
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”