Vrienden,
Onlangs heb ik geprobeerd om mijn alarm te testen door het in werking te stellen. Volgens het boekje moet het alarm afgaan o.a. bij het starten van de motor als het alarm ingeschakeld is. Dus dat even getest. Al zittende in de auto het alarm met de afstandbediening ingeschakeld. Hij ging netjes op slot, de knipperlichten knipperden een keer en het rode led-lampje begon te knipperen. Vervolgens de motor gestart. Vervolgens geen alarm.
Het ging mij te ver om in deze test de ruiten in te slaan.
Overigens zitten er geen bewegingssensoren in de deurstijl.
Heb ik nu wel of niet een alarminstallatie. Zo ja. waarom doet ie het niet?
Graag jullie reacties.
Jos.
alarm V70 classic
-
- 6th Gear member
staat er vermeld welk type alarm het betreft?, Guard I of Guard II...Jos Weltings schreef:Volgens het boekje...
je kan dat ook controleren door even de plaat onder het stuur weg te nemen.Jos Weltings schreef:Heb ik nu wel of niet een alarminstallatie.
links zie je dan een plaat met enkele relais zitten (zie foto).
als er op de plaats van relais 210/211 een bruin relais zit heb je enkel een startonderbreking.

- JosW
- 5th Gear member
Hallo Ludo,
allereerst bedankt voor je reactie.
Vandaag er even naar gekeken. Man, je moet wel een slangenmens zijn om daar bij te komen, of een klein kereltje. Tot die laatste groep behoor ik.
Wat ik tegen kwam:
De plaatsen 210 en 211 waren leeg.
Wel waren er relais aanwezig op 203, 204, 208 en 212.
Betekent dit dat ik zelfs geen startonderbreking heb? Elders op het forum heb ik gelezen dat de inbouw van startonderbreking vanaf 1 jan. 1998 verplicht is gesteld. Die van mij is van september 1998.
(dat wordt een pittig gesprek met de garage die mij de auto heeft verkocht inclusief alarmsysteem)
Graag je reactie.
Groet Jos.
allereerst bedankt voor je reactie.
Vandaag er even naar gekeken. Man, je moet wel een slangenmens zijn om daar bij te komen, of een klein kereltje. Tot die laatste groep behoor ik.
Wat ik tegen kwam:
De plaatsen 210 en 211 waren leeg.
Wel waren er relais aanwezig op 203, 204, 208 en 212.
Betekent dit dat ik zelfs geen startonderbreking heb? Elders op het forum heb ik gelezen dat de inbouw van startonderbreking vanaf 1 jan. 1998 verplicht is gesteld. Die van mij is van september 1998.
(dat wordt een pittig gesprek met de garage die mij de auto heeft verkocht inclusief alarmsysteem)
Graag je reactie.
Groet Jos.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
startonderbreking zat reeds op een 850 van 1996, op iedere V70 zit het dus vanaf het prille begin
Volvo for life
-
- 6th Gear member
beetje moeilijk te zeggen zo.
centrale vergrendeling zit er blijkbaar ook niet op anders had er relais 205-206 ook in moeten zitten.
de afstandsbediening, is dat origineel Volvo?.
zwart of grijze kleur?, hoeveel knopjes zitten erop?.
zit er onder de motorkap een sirene?.
centrale vergrendeling zit er blijkbaar ook niet op anders had er relais 205-206 ook in moeten zitten.
- JosW
- 5th Gear member
Hallo Ludo.Ludo schreef:beetje moeilijk te zeggen zo.
Centrale deurvergrendeling doet het prima!
De afstandsbediening is origineel Volvo: Grijs met 3 knoppen (Lock, Unlock en een knop die alleen de achterklep bedient).
Waar moet die sirene zitten?
Jos
-
- 6th Gear member
hmm, dus toch centrale vergrendeling.
waarschijnlijk een nieuwer type (2000) dan de systemen die doorgaans gebruikt zijn vóór '99.
volgens mij hangt het alarm dan samen met de immobilizer.
sirene kán tegen het schutbord zitten maar is niet zeker, origineel Volvo worden ze al eens goed verstopt achter het spatbord en daardoor 'onzichtbaar'.
heb je ook geen apart boekje van het alarm?.
waarschijnlijk een nieuwer type (2000) dan de systemen die doorgaans gebruikt zijn vóór '99.
sirene kán tegen het schutbord zitten maar is niet zeker, origineel Volvo worden ze al eens goed verstopt achter het spatbord en daardoor 'onzichtbaar'.
- JosW
- 5th Gear member
Helaas geen apart boekje.Ludo schreef:hmm, dus toch centrale vergrendeling.
Trouwens, elders op het forum wordt gesproken over niet goed sluitende kleppen (kofferdeksel of achterklep). Is bij mij volgens mij wel in orde.
Toch maar naar de dealer (vrees ik).
- JosW
- 5th Gear member
Hé Bart,bart simpson schreef:startonderbreking zat reeds op een 850 van 1996, op iedere V70 zit het dus vanaf het prille begin
hoe test ik dat? Als ik in de auto zit en ik lock met de AB de portieren, het ledlampje op het dashboard begint de knipperen, dan kan ik de auto gewoon starten!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Jos, jij hebt de sleutel met de transponder erin toch ook?
Als je nu een nieuwe laat maken bij een sleutelmaker (of koopt via de dealer) zonder ingelezen transponder erin draait hij wel rond maar start hij niet.
Als je nu een nieuwe laat maken bij een sleutelmaker (of koopt via de dealer) zonder ingelezen transponder erin draait hij wel rond maar start hij niet.
Volvo for life
- JosW
- 5th Gear member
Ok Bart,bart simpson schreef:@ Jos, jij hebt de sleutel met de transponder erin toch ook?
dat betekent dus dat ik het functioneren van de startonderbreking alleen kan checken met een niet gecodeerde zender?
Jos.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Jos, dat is idd correct
Volvo for life
- JosW
- 5th Gear member
Dit bracht mij op het volgende idee:bart simpson schreef:@ Jos, dat is idd correct
Ik heb het rubberen gedeelte van de sleutel ingepakt in aluminiumfolie. En ja hoor, ik kon de auto met geen mogelijkheid starten!
Startonderbreking werkt dus.
Bedankt voor je tip die mij vervolgens op een wat goedkoper experiment bracht.
Jos.