na een paar keer en akelig geluid onder de motorkap te hebben gehoord bij het starten, toch maar even langs de (onafhankelijke)garage. Starterkrans is kapot, een paar tanden zijn afgebroken. Een onwaarschijnlijk defect, met grote gevolgen, reparatie kost zo'n 1500 Euries....
Eerlijk gezegd vind ik zo'n defect op zo'n auto (5 jaar oud) niet acceptabel, maar je raadt het al...Volvo geeft niet thuis... Wel hebben ze een dergelijk onderdeel (de starterkrans voor een XC90) op voorraad liggen "Verdacht", aldus mijn garage. "die dingen liggen nooit ergens op voorraad, tenzij..."
Heeft iemand eerder van deze problemen gehoord? Ik lees veel problemen op scandinavische sites (voor zover ik deze begrijp)
Starterkrans na 2 ton kapot
-
- 7th Gear member
Dat komt eigenlijk nooit voor,ik heb persoonlijk twee keer een starterkrans vervangen in die die 26 jaar bij volvo.
Meestal is het een gevolg van een defect in de startmotor,deze moet dus ook goed gecontroleerd worden.
Ik vrees ook dat de opgegeven prijs aan de lage kant is..
De koppeling kun je dan ook beter gelijk meevervangen als hij er ook twee ton in zit.
Dan komt er nog een 450 euro bij denk ik en misschien een startmotor.
Meestal is het een gevolg van een defect in de startmotor,deze moet dus ook goed gecontroleerd worden.
Ik vrees ook dat de opgegeven prijs aan de lage kant is..
De koppeling kun je dan ook beter gelijk meevervangen als hij er ook twee ton in zit.
Dan komt er nog een 450 euro bij denk ik en misschien een startmotor.
- jhntravel
- Starter
hetzelfde euvel bij mijn XC 70. Op ca 200.000 km begon de startmotor soms over te slaan. Tijdens de W'sport vanwege de koude werd het probleem snel erger en heb ik op de terugweg vanuit O'rijk de motor - ook tijdens stops - laten draaien.
Garage constateert kapotte starterkrans + kapotte startmotor. Ook ik was hierover verbaasd en kon EUR 2.200 neerleggen voor reparatie.
Garage constateert kapotte starterkrans + kapotte startmotor. Ook ik was hierover verbaasd en kon EUR 2.200 neerleggen voor reparatie.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Wij hebben hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem. Injectoren vandaag vervangen en nu weer terug bij de dealer ivm de starterkrans. Gaat lekker!!!
Ik krijg volgende week het resultaat van de diagnose te horen. Garage heeft het druk en ik ga morgen toch voor een week weg. Heb geen haast. Ben benieuwd ::(
Ik krijg volgende week het resultaat van de diagnose te horen. Garage heeft het druk en ik ga morgen toch voor een week weg. Heb geen haast. Ben benieuwd ::(
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
Ik vind het woord "Netjes"een ietwat truttige, schooljuf-en spruitjes achtige klank hebben en ben bang dat dit potentieele forumers afschrikt .Tarman T schreef:bwreijmerink, Eerst even netjes voorstellen?
Gr
C.S
Volvo XC90, '03, zilver,full options
-
- 7th Gear member
jhntravel schreef:hetzelfde euvel bij mijn XC 70. Op ca 200.000 km begon de startmotor soms over te slaan. Tijdens de W'sport vanwege de koude werd het probleem snel erger en heb ik op de terugweg vanuit O'rijk de motor - ook tijdens stops - laten draaien.
Die prijs klopt beter dan 1500 euro die eerder werd opgegeven,dat kan namelijk nooit voor dat geld bij een dealer.