ik rij een volvo 440 1.8 automaat(ctv) lpg g3 uit 96.
als ik ongeveer een kilometertje of30 heb gereden en ik kom op het punt dat ik stil moet gaan staan lijkt het net of ik een schakel rij die in zijn 2 staat en dat ik stop zonder de koppeling in te trappen.
slaat af wil hem dan weer starten doet helemaal niks zelfs de bendiks hoor ik niet uitslaan.
ik wacht +-5minuten en hij gooit de startmotor wel maar het is net of de accu bijna leeg is.wacht weer 5 minuten en hij start weer gewoon.ik snap en kan het probleem niet vinden maar kreeg te horen van iemand dat het de bobine kan zijn?
ik hoor graag een sugestie of een oplossing.
m.v.g. frank
volvo slaat af na 30 km rijden
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk de kabels van de accu en dynamo eens na of die goed vastzitten of geoxideerd zijn. Vooral de massakabel die van de accu naar de versnellingsbak loopt onder de luchtfilterbak. Bobine lijkt me niet, dan zou de starmotor geen problemen hebben om rond te draaien.
-
- 5th Gear member
Kijk maar een of er genoeg koelvloeistof in je blok zit, het zal niet de eerste keer zijn dat de verdamper bevriest.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- Starter
de massa kabel is vernieuwt.want daar dacht ik ook aan en er zit voldoende koelvloeistof in is nagekeken en hij heeft het probleem ook op benzine.
ze hebben me wijsgemaakt dat als er een storing in de bobine zit dat hij de accu leeg kan gaan trekken onder het rijden en als de auto een tijdje stil heeft gestaan dat de accu weer spanning krijgt. genoeg om te starten.
kwats of waarheid?
ze hebben me wijsgemaakt dat als er een storing in de bobine zit dat hij de accu leeg kan gaan trekken onder het rijden en als de auto een tijdje stil heeft gestaan dat de accu weer spanning krijgt. genoeg om te starten.
kwats of waarheid?
- Iroll
- 6th Gear member
kwats of waarheid?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar goed dat zegt ook niet alles! Voel eens aan de bobine als het weer voorvalt, die mag warm zijn maar niet heet.
Meet ook eens met een multimeter de spanning op de accupolen bij stationair. Die moet zo rond de 14v zitten. Wel met alle gebruikers zoals bijv. licht en ventilator uit.
-
- Starter
accuspanning is inorde en of het de cvt bak is twijfel ik ook niet aan lijkt allemaal inorde.
-
- Starter
begin te twijfelen aan mijn monteur krijg het al voorelkaar binnen 5 minuten.ik rij een volvo 440 1.8 automaat(ctv) lpg g3 uit 96.
als ik ongeveer een kilometertje of30 heb gereden en ik kom op het punt dat ik stil moet gaan staan lijkt het net of ik een schakel rij die in zijn 2 staat en dat ik stop zonder de koppeling in te trappen.
slaat af wil hem dan weer starten doet helemaal niks zelfs de bendiks hoor ik niet uitslaan.
ik wacht +-5minuten en hij gooit de startmotor wel maar het is net of de accu bijna leeg is.wacht weer 5 minuten en hij start weer gewoon.ik snap en kan het probleem niet vinden
flink gassen (4000toeren rijden)en hij strart na het uitzetten weer niet.
hoe kan ik mijn ctv bak kontroleren of hij wel goed is?het lijkt wel of er iets blijft hangen en dat het naar een tijdje los komt(de stalen band)
-
- 2nd Gear member
Wat ik in het andere topic ook heb gezegd? Zijn je koolstofborstels of dynamo nog ok?
-
- Starter
heb een andere ctv bak onder gegooid heb geen problemen meer.heb de oude ctv uitelkaar gehaald bleek een tandwiel verot te zijn.