Mijn vriendin heeft een 1-serie van na de facelift, dus met het betere materiaalgebruik op deurpanelen en dashboard. De BMW zit goed in elkaar, maar is ook behoorlijk 'grof'. De afwerking en vormgeving van de Volvo vind ik verfijnder (middenconsole!), zonder dat de pasvorm eronder lijdt. Uitzondering zijn de zijpanelen achterin en de onderkant van de portieren, dat had beter materiaal moeten zijn. Beide auto's voelen overigens lekker 'stijf', de BMW gaat een tandje lekkerder de bocht om (achterwielaandrijving), de Volvo voelt 'vierkanter' en rijdt rustiger in rechte lijn.Ralf T schreef:M'n vorige 2007 BMW 118dA (facelift, 3-deurs) en daarvoor had ik een E46 320d. Ik weet niet of je vriendin een 1 Serie heeft van na de facelift, maar die van voor de facelift is inderdaad 'n stuk minder qua materiaalgebruik.Cavallino schreef:
Welke BMW's waren dat dan? Als ik de C30 vergelijk met de 1-serie van mijn vriendin dan onderschrijf ik jouw ervaring niet...
Verder blijf ik erbij dat het materiaalgebruik en afwerking gewoon van een veel lager niveau zijn dan dat van de echte premiummerken: Mercedes, BMW en Audi.
Over slecht materiaalgebruik gesproken... Ooit in een Mercedes C-klasse van de vorige generatie gezeten?