Motorische problemen
-
- 1st Gear member
Ga ik vanmiddag meteen checken!
Benzinefilter zit ergens aan de benzineleiding toch? onder de auto of onder de motorkap? (Ik ben echt een amateur
)
neem aan dat het filtertje wit moet wezen als hij schoon is.
Benzinefilter zit ergens aan de benzineleiding toch? onder de auto of onder de motorkap? (Ik ben echt een amateur

——————————————————————————————————
1966 Volvo Amazon B20
2004 Volvo XC70 2.5T AWD
1966 Volvo Amazon B20
2004 Volvo XC70 2.5T AWD
- admiral
- 5th Gear member
Zit 9 van de 10 keer bij het blok voor je benzinepomp, filter kost ook een drol zou ik direct meepakken met de condensator, wel opletten dat je in de stromingsrichting monteert. staat een pijl op het filter.Temmink schreef:Ga ik vanmiddag meteen checken!
Benzinefilter zit ergens aan de benzineleiding toch? onder de auto of onder de motorkap? (Ik ben echt een amateur)
- admiral
- 5th Gear member
We lezen het morgen wel. Misschien al geopperd maar heb je al een compressie test laten doen of zelf uitgevoerd als je de spullen daarvoor hebt.Temmink schreef:Word een verlanglijstje van:
- Condensator
- 4 nieuwe bougies
- brandstoffilter
-
- 1st Gear member
Problemen zijn opgelost.
Een brandstoffilter kon ik nergens in de leiding vinden. Zowiezo al vreemd vond ik.
De auto naar mijn vakgarage gebracht, deze hebben het onderzocht en er bleek een verstopping in de brandstofleiding te zitten.
Gelijk een brandstoffilter ertussen gezet, dus moet weer helemaal in orde zijn.
Thanks voor de hulp in ieder geval!
Een brandstoffilter kon ik nergens in de leiding vinden. Zowiezo al vreemd vond ik.
De auto naar mijn vakgarage gebracht, deze hebben het onderzocht en er bleek een verstopping in de brandstofleiding te zitten.
Gelijk een brandstoffilter ertussen gezet, dus moet weer helemaal in orde zijn.
Thanks voor de hulp in ieder geval!
——————————————————————————————————
1966 Volvo Amazon B20
2004 Volvo XC70 2.5T AWD
1966 Volvo Amazon B20
2004 Volvo XC70 2.5T AWD
- Iroll
- 6th Gear member
Prettig dat je even meld dat het is opgelost!
Ik zou de tank even controleren op roest door de tankvlotter eruit te halen. Er kan op de bodem v.d. tank een laagje roestvlokken liggen en dan zit de boel zo weer verstopt. Of hou het benzinefilter in de gaten, ik neem aan dat je een doorzichtig filter hebt gemonteerd?
Ik zou de tank even controleren op roest door de tankvlotter eruit te halen. Er kan op de bodem v.d. tank een laagje roestvlokken liggen en dan zit de boel zo weer verstopt. Of hou het benzinefilter in de gaten, ik neem aan dat je een doorzichtig filter hebt gemonteerd?
- v700r
- 5th Gear member
Iroll schreef:Vapourlock treed op bij stilstand en heet weer maar zeer zelden tijdens het rijden. .
Het probleem is dan wel opgelost maar vapourlock treed helaas ook op tijdens het rijden. Ja, uit eigen ervaring.
Groeten van Frans.
- admiral
- 5th Gear member
Vapourlock treedt op als de auto stilstaat, benzineleiding nabij het spruitstuk wordt zo warm dat de benzine gaat koken en op luchtbellen start ie slecht of helemaal niet.volvo.144 schreef:vapourlock kan niet optreden tijdend het rijden omdat er konstant koude benzine word aangevoerd in de carburator, wat wel kan gebeuren ,is het vervriezen van de carburator door koude lucht aan te zuigen.
- Remon
- 5th Gear member
Die van mij heeft soms ook problemen met het starten na een warme motor. Bij een koude motor is het starten en lopen, maar bij een warme motor geeft dit soms problemen. Vooral met warm weer. Het probleem wat jullie hier beschrijven van kokende benzine kan best in mijn situatie ook wel eens het probleem zijn. Op LPG start de auto namelijk perfect en heb je dus niets met kokende benzine te maken. Nu weet ik niet of het volgende normaal is maar daarom zal ik de ligging van de benzine leiding als volgt beschrijven:
Benzine leiding loopt vanaf de pomp naar boven tot aan de waterslang die vanaf de radiateur komt. Daar zit deze met een beugel vast en daarna loopt de slang verder naar voren over de waterslang heen. Deze komt uit uit bij een soort van schakelaar (vermoedelijk met de lpg installatie te maken) en gaat daarna naar de carburateur. Mijn hitte schild is overigens met de kap naar beneden geplaatst.
Zo te zien is dit een veel voorkomend probleem dus zeker een zinvol draadje.

Benzine leiding loopt vanaf de pomp naar boven tot aan de waterslang die vanaf de radiateur komt. Daar zit deze met een beugel vast en daarna loopt de slang verder naar voren over de waterslang heen. Deze komt uit uit bij een soort van schakelaar (vermoedelijk met de lpg installatie te maken) en gaat daarna naar de carburateur. Mijn hitte schild is overigens met de kap naar beneden geplaatst.
Zo te zien is dit een veel voorkomend probleem dus zeker een zinvol draadje.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Boele
- 4th Gear member
Tsja,
Op deze manier warm je je benzineleiding lekker op tot een graden of 80-100? door hem langs je radiateur te laten lopen..
Zal morgen een foto maken hoe het bij onze amazon gemonteerd zit. (tenzij iemand anders sneller is!)
Op deze manier warm je je benzineleiding lekker op tot een graden of 80-100? door hem langs je radiateur te laten lopen..
Zal morgen een foto maken hoe het bij onze amazon gemonteerd zit. (tenzij iemand anders sneller is!)
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Remon
- 5th Gear member
Ik ben benieuwd naar de foto`s zoals het officieel hoort. Moet zeggen dat ik er zelf nooit zo bij nagedacht had dat dit van invloed kan zijn maar het klinkt wel logisch.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- Boele
- 4th Gear member
Een plaatje gevonden:

Zo zit hij het beste volgens mij. Dan wordt hij niet warm door je radiateur. De afsluiter voor lpg kan je dan monteren op je wielkuip..

Zo zit hij het beste volgens mij. Dan wordt hij niet warm door je radiateur. De afsluiter voor lpg kan je dan monteren op je wielkuip..
Groeten, Boele
- Remon
- 5th Gear member
Die brandstofleiding tegen de koelslang viel mij inderdaad ook al op. Misschien dat ik de brandstofleiding voor de radiateur langs leg over het plaatwerk. Dan hoef ik de afsluiter niet te verplaatsen en nieuwe gaten te boren.945i schreef:Zoveel ruimte en toch nog een brandstofleiding tegen een (hete) koelslang... :roll:

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009
- Boele
- 4th Gear member
Tsja,Remon schreef:Die brandstofleiding tegen de koelslang viel mij inderdaad ook al op. Misschien dat ik de brandstofleiding voor de radiateur langs leg over het plaatwerk. Dan hoef ik de afsluiter niet te verplaatsen en nieuwe gaten te boren.945i schreef:Zoveel ruimte en toch nog een brandstofleiding tegen een (hete) koelslang... :roll:
Houd je hand maar eens boven de radiateur op de hoogte van de afsluiter. Bij mn combi komt er dan iig best wat hitte van af.. Ik zou persoonlijk ff een nieuw gaatje boren. (of zelftappende parkers gebruiken!)
Groeten, Boele
-
- 2nd Gear member
Dat gat op het inlaatspruitstuk waar ik recht inkijk, daar zit normaal een slang op hoop ik? Anders kan ik nog wel een reden voor startproblemen verzinnen.
Waar de verdamper zit zie ik een plaat met allerlei gaatjes, daar kan die afsluiter wel op.
De harmonicaslang vd luchtinlaat kan je ook wel korter maken (weghalen), LPG werkt niet zo goed met rijwind in de inlaat.
Waar de verdamper zit zie ik een plaat met allerlei gaatjes, daar kan die afsluiter wel op.
De harmonicaslang vd luchtinlaat kan je ook wel korter maken (weghalen), LPG werkt niet zo goed met rijwind in de inlaat.
- Remon
- 5th Gear member
Dat gat op het inlaatspruitstuk is trouwens afgedicht met een originele plug. Dit is als ik me niet vergis voor de carter ventilatie van de modellen na 62.
De harmonicaslang is geloof ik ook niet origineel toch? Het is trouwens een kunstof luchtfilter en misschien ga ik toch eens opzoek naar de originele blikken met lange hals. Zuig je dan niet te veel warme lucht aan als ik de harmonica slang eraf haal?
De harmonicaslang is geloof ik ook niet origineel toch? Het is trouwens een kunstof luchtfilter en misschien ga ik toch eens opzoek naar de originele blikken met lange hals. Zuig je dan niet te veel warme lucht aan als ik de harmonica slang eraf haal?

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo S60 2.4 140pk 2009