S80 T6 2000

M.Waals
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.10.2010 - 09:12

Goedendag allemaal,

onlangs heb ik een een S80 T6 uit 2000 aangeschaft.
Antraciet grijs met vol lederen bekleding en alle opties.
Behalve parkeersensoren, maar ik weet niet of dat toentertijd
een optie was. En ook geen sproeiertjes op de koplampen,
wel wissertjes.

Ik kom uit een Renault Megane 1.6 dus dat is nogal een verschil qua
acceleratie, opties en comfort :P (en het aantal keren van een
bezoek aan de benzinepomp :) maar dat terzijde)

Verder wilde ik er Arrakis velgen onder zetten, maar weet niet of die
zo veel mooier zijn dan degene die er nu onder zitten.

Ook wil ik er nog een IMIV unit in laten zetten bij VolvoTech.
Er zit een 4 cd-wisselaar in, maar zoals verwacht leest deze geen mp3.
Dus komt er een Ipod in.

De auto rijd normaal en trekt erg hard voor mijn gevoel, maar voor de
zekerheid heb ik de wagen laten uitlezen. Niet bij de dealer, en helaas
kwamen er 3 foutcodes naar boven, namelijk:

ECM-6805: Turbocharger (TC) Control Valve
Condition: Reduced Boost Pressure

ECM-272A: Adaptive lambda control,
bank 2. ECM 271A Long-term fuel trim, bank 2, Lower

ECM-6805: -

Dus wat ik hier uit kan afleiden is het brandstofmengsel niet optimaal is
en de auto niet optimaal accelereert, een soort van beveiliging om niet
teveel boost te geven. Zal wel aardig wat kosten, als het een lambda sonde is.
Ook had ik een tijdje geleden ergens een topic gelezen van een forumlid
die de tcv had vervangen door een exemplaar van IPD. Deze zou steviger zijn.

Iemand toevallig bekend met deze foutcodes? Ik woon in Dordrecht, iemand die
een goede, betrouwbare Volvo specialist in de buurt kent? Anders binnenkort maar
een bezoekje aan de dealer brengen.


Hier nog wat foto's van het interieur (waar al zoveel mensen mee bekend zijn :)).
Foto's van het exterieur komen nog.


Met vriendelijke groet,
M. Waals
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide, kan mij voorstellen dat het shock was om van de Renault in de S80 te stappen...

Die foutcodes zou ik eerst een keer wissen, als ze later terugkomen is er iets aan de hand...
Nu kunnen het ook oude meldingen zijn.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

Gefeliciteerd met de aanwinst! Ben het met 945i eens, eerst gewoon wissen en kijken of ze terug komen.

Benieuwd naar de foto's van het exterieur!
Gebruikersavatar
runnuh
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
Locatie: Alblasserdam

en voor een volvo specialist zou je eens in papendrecht bij PG auto's kunnen langsgaan
groeten René

V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

M.Waals schreef:........................
Verder wilde ik er Arrakis velgen onder zetten, maar weet niet of die
zo veel mooier zijn dan degene die er nu onder zitten............
Ik weet niet of je die velgen al eens gezien hebt onder een S80 maar hier een foto.

De foto is afkomstig van Volvovelgen.com

Misschien kun je daar je licht eens opsteken. Niet naast de deur maar wél de moeite waard ! Ik heb mijn velgen daar ook vandaan en heb er 'slechts' ....................... 2400 km voor gereden ! :P :P :P

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Welkom hier en gefeliciteerd met je T6!

Als je niet bang bent om een stukkie te rijden (met een T6 is dat iedere keer weer een feestje) zou je eens langs Broeders in Loon op Zand (bij Tilburg) kunnen gaan. Erg redelijke werkplaatstarieven. Of anders bij European Tuning in Moergestel.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Welkom op het forum met deze mooie S80. Wat betreft de velgen zou ik die je nu hebt gewoon houden. Die zijn toch ook mooi?! Wat betreft de specialist, ook ik raad PG Auto's in Papendrecht aan. Komt mijn S80 ook vandaan en die wordt daar ook onderhouden. Liefhebbers pur sang en ze hebben kennis van zaken.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gast

Ziet er mooi uit van binnen.
Hoe is de buitenkant?
Gripen
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 22.03.2010 - 15:50

Welkom, mooie auto. Ik heb precies dezelfde kleur maar dan een 2.9 (geen T6 dus ;)) met 18" nebula velgen, staat ook erg mooi :) als je bij de stoplichten staat kijken de mensen altijd :D

Idd maar eerst eens wissen die codes, doet mijn Volvo monteur ook altijd en dan met 3 maand ofzo nog eens uitlezen (als er niks raars tussendoor gebeurd).
Volgensmij maakt het ook nog een verschil of de foutcodes actief of niet-actief zijn, dat kan je zien bij het uitlezen.
Volvo S80 2.9 AUT4 - 1999 - 218.000Km
Gast

Toevallig, ik heb ook een 2.9 met 18'' Nebula's!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Ik vind dit persoonlijk wel de mooiste wielen voor een S80!
syswichers

Zelf vind ik dit erg mooi:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

syswichers schreef:Zelf vind ik dit erg mooi:
Is ook erg mooi. Staat superstrak.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik ben toch wel fan van de standaard Arrakis ;)

Afbeelding

alleen een kl... werk om schoon te maken
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Ik heb er Satellites onder liggen voor de zomerbanden:

Afbeelding

En de standaard Arrakis voor de winterbanden:

Afbeelding
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
M.Waals
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.10.2010 - 09:12

Fijn om te zien dat het forum zo levendig is :D
Mooie foto's van de S80's.

Zoals ik eerder zei, hierbij de foto's van het exterieur.

Wat betreft de foutmeldingen: Ik heb de foutmeldingen laten wissen,
maar deze zijn toch weer teruggekomen. De ene dag is de melding weg
en de volgende dag is de melding weer aanwezig.

Het is de, zoals ik hier veel teruglees op het forum, welbekende ' Emissie Service Vereist '
melding met het rechtsonder oranje oplichtende teken.

Op aanraden van een aantal forum leden zal ik eens bij PG Auto's in Papendrecht langsgaan.


Met vriendelijke groet,

M. Waals
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Gezien het kenteken is de S80 geïmporteerd? Is die C70 ook van jou?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gast

Ik zie hierboven een paar keer 'standaard' Arrakis maar dat was niet specifiek een standaard velg voor de T6 hoor, je ziet het wel vaak omdat het toen de duurste en grootste velg was voor een S80.
M.Waals
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.10.2010 - 09:12

Ik heb de auto inderdaad geïmporteerd, vanuit Duitsland.
Het is echt een simpel karweitje, stelt weinig voor en heel
eenvoudig zelf te doen.

Aangeschaft bij 113000 km, staat nu 116000 op de teller.
Bij 105000 is er in Duitsland een nieuwe versnellingsbak door
de Volvo dealer geplaatst. Kon gezien de prijs en de
onderhoudsgeschiedenis deze auto niet laten staan :)

De C70 is van een collega.

Met vriendelijke groet,

M. Waals
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

lingsper schreef:Ik zie hierboven een paar keer 'standaard' Arrakis maar dat was niet specifiek een standaard velg voor de T6 hoor, je ziet het wel vaak omdat het toen de duurste en grootste velg was voor een S80.
Was toch wel de standaard velg voor de T6?

Edit: Effe opgezocht, ik zat er naast, het is inderdaad niet de standaard velg.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gast

Ik zal het morgen nog eens nakijken. Je komt de T6 tegen op diverse velgen, o.a. Regulus 16''. Op de foto's in de meeste brochures zitten wel vaak de Arrakis velgen eronder, maaar dat zie je vaak de duurste velg onder het topmodel.
Plaats reactie

Terug naar “S80”