Ik heb het gevoel dat velen volledig gefixeerd zijn op de software.
Naar mijn idee, en ik heb dat al eens aangegeven in een andere topic, moet je de
complete optie beschouwen die je evt.
achteraf wilt inbouwen
In de prijslijst van elke autofabrikant vind je opties die tegen meerprijs te leveren zijn.
Naar mijn idee zijn er 3 mogelijkheden v.w.b. de samenstelling van een optie n.l.:
1. alleen hardware
2. alleen software
3. beide
Deze prijs van een optie zal de som zijn van de kostprijzen om alles hierboven genoemd te ontwikkelen, fabriceren en uiteindelijk af fabriek in te bouwen.
En natuurlijk zal een fabrikant proberen een optie zo aantrekkelijk mogelijk te prijzen zodat de klanten er ook voor kiezen !
Als nu de mogelijkheid zou bestaan om alle opties eenvoudig achteraf in te bouwen tegen een
'schappelijk prijsje' dan schiet de fabrikant zich natuurlijk in zijn eigen voet.
Velen zouden dan immers zeggen en ik noem maar wat:
Cruise Control af fabiek: € 500 "Te duur dat ga ik zelf inbouwen of laat het achteraf doen"
Want:
Stuurbediening: € 15
Software: € 60
Arbeidsloon: € 40 (30 min)
Tel uit je winst !
Zou Volvo of een andere fabrikant echt zo gek zijn ...................... :drinking: :drinking:
En om op de boordcomputer terug te komen, in de S80 zat hij er al in maar in de S40 niet.
Als het al mogelijk is ga ik hem voor een dergelijke prijs zeker niet in de S40 inbouwen. Ik heb een brandstofmeter en een dagteller en ............... als de tank leegt dreigt te raken dan ............... juist, dan ga ik tanken waarbij het me eerlijk gezegd worst zal zijn wat het verbruik was.
Maar goed dat is mijn visie in deze. Ik heb andere opties wél weer achteraf ingebouwd want het is maar net waar je prioriteiten liggen.
O ja, en hoe dik je beurs is !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.