mistlamp aanhangwagen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
ajbv40
2nd Gear member

Met ingang van 1 juli a.s. moeten aanhangwagens een mistlamp hebben. Wie weet er of hier een eensluidende en makkelijke aansluiting voor is? En dan vooral voor de 7-polige stekkers. En geld deze regeling ook voor de fietsendragers?
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
Gast

Bij de 7-polige wordt meestal de aansluiting voor constant-stroom, nu gebruikt voor de mistlamp.
Fietsendrager is geen aanhangwagen dus...........neen.
Battlecruiser
8th Gear member

Als je een 7-polige aansluiting hebt, kun je contact 2 gebruiken voor de aansluiting van de mistachterlamp. Op je aanhanger zul je dus een extra draad moeten maken tot in de stekker toe. De mindraad van de lamp kan gewoon naar de minaansluiting van de overige lampen van de aanhanger.
De trekhaakaansluiting van de auto zal echter ook aangepast moeten worden. Als je een Volvotrekhaak hebt, zit dat ding behoorlijk degelijk dichtgeseald. Bovendien krijg je gauw electronische storingen als je zelf bezig bent aan de auto. Ik heb dus dat gedeelte maar door de Volvo-dealer laten doen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”