koplampsproeiers gebeuren

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
duracell-konijntje
2nd Gear member

ola mede forumers,

kheb een vraagje over die leidingen van de koplamp ruitenwisser sproeiers..
want ik heb al wel netjes wissertjes zitten en nieuwe sproeiertjes..maar heb geen leidingen lopen vanaf de tank van de ruitenwisservloeistof naar de sproeiers op de wissers..is dit nog te regelen bij een dealer, moet je gewoon mazzel hebben op een sloop/marktplaats of is dat zelf te fabriceren uit wat losse delen van een willekeurige auto speciaalzaak o.i.d..en zijn er dan nog speciale dingetjes waar ik op moet letten..??..of speciale truukjes met het aansluiten/brengen (als ik ze heb dan..;)..)..

groetjes..het konijntje
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member

Hoi, ik heb zelf die slangetjes liggen voor mijn 460. Vond ze wat kort en heb toen even andere slangen geprobeerd. Ik gebruikte daarvoor speciale slangen die mijn vader gebruikt om watermonsters te nemen bij milieukeuringen. Deze passen goed: je kunt dus qua slangen zelf iets fabriceren.

Aan de zijkant van je ruitenwisservloeistofreservoir (galgje...) zit een klein pompje, met daaraan een slangetje daar naar je voorruit loopt. Vandaar uit moet je ook je slangetjes naar de koplampwissers trekken. Je hebt daarvoor een T-stukje nodig om de splitsing naar beide koplampwissers mogelijk te maken.

Daarnaast heb je nog een ventiel of iets dergelijks nodig. Je koplampwissers hangen namelijk lager dan je reservoir, en dat is anders in no-time leeg gelopen.

Tenslotte moet je volgens mij (correct me if i'm wrong) een speciaal pompje hebben omdat er natuurlijk wel vloeistof naar je koplampwissers gepompt moet worden. Een pompje met 2 aansluitingen i.p.v. de gebruikelijke 1.
Maar dat weet ik niet zeker.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
duracell-konijntje
2nd Gear member

Zal dat van dat pompje maar eens bij de dealer gaan vragen..
maar verder moet ik zo een eind komen..dank..;)..
I want MY!! shiny volvo..
Shockwave
5th Gear member

Ik heb het nog even gecontroleerd voor je:
Je hebt inderdaad een ander pompje nodig. Om precies te zijn een apparaatje met 2 pompjes erin. Je kunt wel de slangetjes aansluiten op je bestaande pomp maar die geeft te weinig druk voor en je koplampwissers en je voorruit.

Mocht je zo'n pompje tegen het lijf lopen, vergeet dan niet even in je zekeringenkast (onder het stuur) even te controleren of de benodigde zekering aanwezig is. Zal haast wel, maar voor de zekerheid ;-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”