Toevallig, afgelopen woensdag is mij iets soortgelijks overkomen met mijn 1.6D V50. Er is blijkbaar iest vastgelopen in de motor waardoor de distributieriem de nokkenas heeft kapotgetrokken. Ruilmotor gaat me 6600 euro kosten bij de dealer.GroningenV70 schreef:Dat was me de dag wel. Het bezoek aan de Volvodealer had ik vanmorgen. Kap van de distributie eraf en daar bleek dat de riem gewoon heel was. Er is iets totaal vast gelopen in het blok. Zo vast dat de distributieriem eraf is gesprongen en dat met zoveel kracht dat een van de geleide-rollen met bout en al uit het blok is getrokken. Het metaal van het blok (waar de bout in zat gedraaid) was gewoon opengetrokken, de rol hing er nog net wat scheef aan. Het was duidelijk dat er eerst iets in het blok vreselijk fout is gegaan en daarna pas de riem en rol eraf zijn gevlogen. Geen garantie dus, punt. Want op het blok zit geen garantie (meer).
Rollen en poelies zelf waren bij de distributie-wissel overigens allemaal vervangen, zag er allemaal als nieuw uit. Ze gaven zelf al aan dat ze alles wel willen open halen om de oorzaak te achterhalen, maar kost ze waarschijnlijk zo'n 3 uur en wat heb ik eraan, moet toch een nieuw blok, wat het ook is geweest, Volvo gaat niets vergoeden. En dan nog is het de vraag of ze het kunnen vinden, monteur gaf aan dat het in het bovendeel van het blok een grote bende zal zijn. Dat ga ik dus niet doen, sorry voor degenen die graag de oorzaak willen weten. Oliepeil was goed, al het andere ook, het is niet te verklaren waar het fout is gegaan zegt ook Volvogarage zelf.
Ruilblok hebben ze zelf niet liggen, ze kijken of ze er een kunnen vinden. Heb zelf ook wat mails rond gestuurd. Tot nu toe een reactie. Een blok met 90.000 km voor € 3950 incl. montage. Als ik een nieuwe distributieriem wil met toebehoren komt dat er nog overheen. Dus dat wordt iets van € 4250,- Erg duur nog hoor... Mooi jammer allemaal, ben er wel even klaar mee. Hoe fijn ik de auto ook vind, ben bang dat het vertrouwen een beetje weg is straks.
V70 D5 motor kapot gedraaid
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Toevallig, afgelopen woensdag is mij iets soortgelijks overkomen met mijn 1.6D V50. Er is blijkbaar iest vastgelopen in de motor waardoor de distributieriem de nokkenas heeft kapotgetrokken. Ruilmotor gaat me 6600 euro kosten bij de dealer.
Dat moet vast goedkoper kunnen als een nieuwe D5 motor 6500 moet kosten .
Dat moet vast goedkoper kunnen als een nieuwe D5 motor 6500 moet kosten .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
De bout is losgeraakt, waardoor de riem is versprongen. Daardoor is de motor vast gelopen. Dat is ca. 5.000 km. na de riemwissel gebeurd.volvomonteurtje schreef:.elianmars schreef:Waarom staat er dan in Vadis dat de bout vernieuwd moet worden, als hij is los geweest?Ramon&Ramon schreef: Hergebruik van de bout is opzich geen probleem,mits goed vastgezet.
Het kan ook een andere oorzaak zijn dat hij losloopt,dus de monteur de schuld geven is een beet kort door de bocht..
er staat zo veel in vadis en het gaat om de lengte van de bout die moet gecontroleerd worden op oprekking van de bout ..
en het is waarschijnlijk niet het geval dat door die bout je moter in de soep is gelopen ,dat kan bijna aleen als hij los heeft gezeten .
en bij elke volvodealer zit is het pakket dat alle rollen vervangen worden en een nieuwe distrubtieriem wordt gemonteerd .
Bij een Volvodealer zal wel in het pakket zitten dat alle rollen worden vervangen, maar hoe zit het bij een universele garage?
Nadat mijn motor weer was opgelapt (door de dealer), merkte ik een vreemd geluid op. Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik de wagen weer bij de dealer achter gelaten. Bleek de riemspanner te zijn, die niet goed meer was. Die was dus net daarvoor weer door de dealer gemonteerd. Als ik ermee was doorgereden, had het opnieuw fout kunnen gaan.
Dus niet alles wordt zomaar vervangen door de dealer
De tip van een wagen uit Engeland halen is niet slecht. Ik heb zelf ook een Volvo uit Engeland gehaald. Die heb ik gesloopt. Zelf heb ik er onderdelen van kunnen gebruiken, de rest heb ik verkocht. Ik heb er nog een leuk centje aan overgehouden.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 27.04.2009 - 18:52
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19.12.2009 - 22:04
Even een update. Er moest inderdaad een compleet nieuwe motor in. Zo heel veel was er niet te kiezen op dat gebied, het is maar net wat een garage op dat moment heeft liggen. Rima was de goedkoopste optie, echter die had op dat moment geen blok. Marans wel, maar dat scheelde wel heel veel. Na wat onderhandelen € 3700,- afgesproken. Voor een blok met 79.000km. Dat is dan inclusief ophalen in Groningen (toch 260km), een nieuwe distributieset en alle vloeistoffen enz enz.
Tijdens de montage bleek dat het dualmass vliegwiel heel veel speling had. Zoveel dat ze zich afvroegen of het niet de veroorzaker kon zijn geweest van alle ellende. Ook de koppeling was redelijk op, dat kan natuurlijk na 200.000km. Vliegwiel hadden ze nog 2e hands, koppeling nieuw, dus kwam in totaal nog € 700,- bij. Alles met elkaar dus € 4400,- Komende week kan ik hem ophalen, ik hoop maar dat ik niet allerlei storingen krijg, echt alles is los geweest natuurlijk. Nou ja, zit 3 maand garantie op het hele verhaal, als er al iets mis is zal dat in die tijd wel aan het licht komen.
De komende jaren deze auto maar houden denk ik, nu verkopen zou een enorm verlies betekenen. Ik laat nog wel even weten als er bijzonderheden zijn de komende tijd...
Tijdens de montage bleek dat het dualmass vliegwiel heel veel speling had. Zoveel dat ze zich afvroegen of het niet de veroorzaker kon zijn geweest van alle ellende. Ook de koppeling was redelijk op, dat kan natuurlijk na 200.000km. Vliegwiel hadden ze nog 2e hands, koppeling nieuw, dus kwam in totaal nog € 700,- bij. Alles met elkaar dus € 4400,- Komende week kan ik hem ophalen, ik hoop maar dat ik niet allerlei storingen krijg, echt alles is los geweest natuurlijk. Nou ja, zit 3 maand garantie op het hele verhaal, als er al iets mis is zal dat in die tijd wel aan het licht komen.
De komende jaren deze auto maar houden denk ik, nu verkopen zou een enorm verlies betekenen. Ik laat nog wel even weten als er bijzonderheden zijn de komende tijd...
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Hmmm... dat is inderdaad een flinke investering maar met een defecte motor wegdoen kost je ook geld. Dan inderdaad maar even wat langer doorrijden. Maar dat is geen probleem met een motor met 80k op de teller.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Nog bedankt voor de achterspoiler en de motorkap, jij wat verdient en ik voor weinig blij.elianmars schreef:
De tip van een wagen uit Engeland halen is niet slecht. Ik heb zelf ook een Volvo uit Engeland gehaald. Die heb ik gesloopt. Zelf heb ik er onderdelen van kunnen gebruiken, de rest heb ik verkocht. Ik heb er nog een leuk centje aan overgehouden.
Overigens kort daarna de auto ingeruild en rij inmiddels een V70 D5.
Mocht je nog eens een zilveren V70 gaan slopen met een dakspoiler hou ik mij aanbevolen
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 12.10.2008 - 20:48
Ik ook!!!JacoS80 schreef:Nog bedankt voor de achterspoiler en de motorkap, jij wat verdient en ik voor weinig blij.elianmars schreef:
De tip van een wagen uit Engeland halen is niet slecht. Ik heb zelf ook een Volvo uit Engeland gehaald. Die heb ik gesloopt. Zelf heb ik er onderdelen van kunnen gebruiken, de rest heb ik verkocht. Ik heb er nog een leuk centje aan overgehouden.
Overigens kort daarna de auto ingeruild en rij inmiddels een V70 D5.
Mocht je nog eens een zilveren V70 gaan slopen met een dakspoiler hou ik mij aanbevolen

Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
Volvo 244 DL 1981 B230FD
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Een V70 met twee dakspoilers?!? :roll:witte480 schreef:Ik ook!!!JacoS80 schreef:Nog bedankt voor de achterspoiler en de motorkap, jij wat verdient en ik voor weinig blij.elianmars schreef:
De tip van een wagen uit Engeland halen is niet slecht. Ik heb zelf ook een Volvo uit Engeland gehaald. Die heb ik gesloopt. Zelf heb ik er onderdelen van kunnen gebruiken, de rest heb ik verkocht. Ik heb er nog een leuk centje aan overgehouden.
Overigens kort daarna de auto ingeruild en rij inmiddels een V70 D5.
Mocht je nog eens een zilveren V70 gaan slopen met een dakspoiler hou ik mij aanbevolen

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8528
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
eentje vooraan en eentje achteraan, die vooraan dient als zonneklep zoals in de jaren 50 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 12.10.2008 - 20:48
Als dat zou kunnen?Quota schreef:Een V70 met twee dakspoilers?!? :roll:witte480 schreef:Ik ook!!!JacoS80 schreef: Nog bedankt voor de achterspoiler en de motorkap, jij wat verdient en ik voor weinig blij.
Overigens kort daarna de auto ingeruild en rij inmiddels een V70 D5.
Mocht je nog eens een zilveren V70 gaan slopen met een dakspoiler hou ik mij aanbevolen

Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
Volvo 244 DL 1981 B230FD
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Dat is een aardig bedrag, maar daarvoor kun je geen andere wagen kopen.GroningenV70 schreef:Even een update. Er moest inderdaad een compleet nieuwe motor in. Zo heel veel was er niet te kiezen op dat gebied, het is maar net wat een garage op dat moment heeft liggen. Rima was de goedkoopste optie, echter die had op dat moment geen blok. Marans wel, maar dat scheelde wel heel veel. Na wat onderhandelen € 3700,- afgesproken. Voor een blok met 79.000km. Dat is dan inclusief ophalen in Groningen (toch 260km), een nieuwe distributieset en alle vloeistoffen enz enz.
Tijdens de montage bleek dat het dualmass vliegwiel heel veel speling had. Zoveel dat ze zich afvroegen of het niet de veroorzaker kon zijn geweest van alle ellende. Ook de koppeling was redelijk op, dat kan natuurlijk na 200.000km. Vliegwiel hadden ze nog 2e hands, koppeling nieuw, dus kwam in totaal nog € 700,- bij. Alles met elkaar dus € 4400,- Komende week kan ik hem ophalen, ik hoop maar dat ik niet allerlei storingen krijg, echt alles is los geweest natuurlijk. Nou ja, zit 3 maand garantie op het hele verhaal, als er al iets mis is zal dat in die tijd wel aan het licht komen.
De komende jaren deze auto maar houden denk ik, nu verkopen zou een enorm verlies betekenen. Ik laat nog wel even weten als er bijzonderheden zijn de komende tijd...
Als alles nu weer lekker loopt, gewoon van genieten en niet meer teveel aan de kosten denken
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ligt aan de km stand! Er zijn zat v70's te koop voor onder de 4500 euro!Dat is een aardig bedrag, maar daarvoor kun je geen andere wagen kopen.
Als alles nu weer lekker loopt, gewoon van genieten en niet meer teveel aan de kosten denken
_________________
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ook een D5 van 2006? :roll:Tarman T schreef:Ligt aan de km stand! Er zijn zat v70's te koop voor onder de 4500 euro!Dat is een aardig bedrag, maar daarvoor kun je geen andere wagen kopen.
Als alles nu weer lekker loopt, gewoon van genieten en niet meer teveel aan de kosten denken
_________________
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
niet van 2006,maar als 2005 ook goed is?elianmars schreef:Ook een D5 van 2006? :roll:Tarman T schreef:Ligt aan de km stand! Er zijn zat v70's te koop voor onder de 4500 euro!Dat is een aardig bedrag, maar daarvoor kun je geen andere wagen kopen.
Als alles nu weer lekker loopt, gewoon van genieten en niet meer teveel aan de kosten denken
_________________
http://link.marktplaats.nl/390320275 :shock:
geen glans zonder wrijving
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
NielsV70 schreef:heb je wel een lakstifje bij nodig

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk