Slot LVdeur gaat normaal open, maar palletje zakt weer

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
roelof999
Starter

Sinds enige tijd heb ik een probleem met het openen van de bestuurderdeur. Na openen met de afstandbediening gaan alle deuren van het slot. Dan moet je de LVdeur snel openen, anders gaat ie weer op slot. Je ziet het palletje dan ook weer naar beneden zakken.
Heeft mi niets te maken met smeren; integendeel.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ripley
2nd Gear member

Hypothese:

Er zit een schakelaar in het slot die detecteert wanneer je de pal naar beneden drukt. Alle sloten gaan dan dicht. Als die schakelaar niet opent als je hem van het slot haalt met de afstandbediening, denkt de 'puter dat je de boel weer wilt afsluiten.
roelof999
Starter

Bedankt voor je reactie. Helaas was mijn probleemomschrijving niet duidelijk genoeg: alleen de bestuurdersdeur gaat weer "mechanisch op slot" danwel je kan die deur niet meer openen. Alle andere deuren werken normaal dus gaan nog wel open van buitenaf.
Daarmee kan het de schakelaar niet zijn.
Ik heb meer het idee dat er juist ergens wél wrijving moet zitten waardoor die pal omhoog blijft staan. Je voelt ook dat ie makkelijker naar beneden gaat dan bij bv het andere voorportier.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Slot stuk,oftewel een van de micro schakelaars is defect of erg vuil!
Schoonmaken wil wel is helpen,maar dan moet je wel het slot demonteren..
Succes..

Hij trekt hem weer op slot omdat een van de micro,s niet goed werkt.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Je kunt hem uitlaten lezen de auto,ze kunnen de sloten apart activeren en de werking ervan controleren,als hij stuk is geeft Vida een storing op..
wicky
2nd Gear member

kijk eens of de folie die achter je portierbekledingbekleding zit niet los zit.
ik heb al een paar keer meegemaakt dat bij zulke klachten de folie niet goed zat.
de kitlaag waar het mee vast zit zit dan tegen de stangetjes aan waardoor deze teveel weerstand heeft.
dit zie je soms bij auto´s die wel eens gedemonteerd zijn geweest b.v bij schade.
ook kan je de geleiders ff inspuiten waar het stangetje aan vast zit.
dit kan ook een beetje stroef gaan.

gr WICKY
VOLVO V40 2.0 sports 2002
Nald
2nd Gear member

Volgens mij is het probleem van de topicstarter, dat de servo motor de deur krachtig opendoet maar vervolgens niet openhoud. dus de servomotor verliest kracht en het palletje valt naar beneden en de deur gaat op weer slot.

Volgens de dealer was er 1 oorzaak, motor kapot en vervangen kosten rond de 200 euro. (enkel motorkosten)

ik had dit probleem ook bij mijn bijrijdersdeur. ik het opgelost met een poststiekje.

Je haalt de binnenbekleding eraf(dit zijn een paar schroeven op dit forum staat er ergens een tekening met de schroeflocatie)ook een klein beetje voorzichtig wrikken

en dan zie je een heel stangenstelsel.

aan de stang van het palletje knoop je zo'n dun poststiekje en die bevestig je aan 1 van de geleiders. vervolgens controleer je of de motor dit nog aankan (krachtig sluiten zodat je auto niet open blijft staan als je hem dicht doet)

Ik heb het zelf 4 maanden geleden gedaan en aan de buitenkant zie je er niks aan en het werkt ideaal. het kan eventueel zijn dat je dit na een jaar nog eens moet herhalen omdat je stiekje slijt.

ik hoop dat je er wat aan hebt
Nald
2nd Gear member

hier de link voor de demontage tekening

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... grendeling

tip: print de tekening uit en doe de schroefjes op dezelfde plaats in de tekening want ze verschillen in lengte
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”