In handelaarskringen noemt men dat gekscherend : " wachten op die ene gek".admiral schreef:Is ook niet raar dat ze lang met dit soort auto's blijven zitten, Nordicar heeft daar ook zo'n handje van en toch trappen er weer mensen in. En als je de auto is goed gaat bekijken of je laat er een keuring op los blijkt er heel wat aan te mankeren.Hans oet Twent schreef:Het kan aan mij liggen, maar Hofman is wel erg gecharmeerd van extra marge... Prijzen zijn in mijn optiek erg fors.
Is dit nog wat?
-
- 3rd Gear member
- Weesje
- 3rd Gear member
Ben 2 maanden geleden ook daar wezen kijken maar werd er niet al te blij van. Ze hebben idd mooie foto's op de site staan maar in het echt valt het vaak tegen en dat tegen forse prijzen die ze aanhouden
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- Richo
- 4th Gear member
mijn ouders hebben tot 2 maal toe een 245 gehad vroeger, de laatste hebben ze weg moeten doen omdat hij versleten was en schade had gehad.ChrisV40 schreef:Zijn dit soort auto's eigenlijk een beetje veilig? Ze zien er uit alsof je bij een ongeluk de ander in tween rijdt, maar is dat ook zo?
Ze hebben toendertijd een aanrijding gehad met een rangerover, mijn vader is toen naar sloop in schinnen geweest voor nieuwe bumper, kap en lampen. Mijn vader heeft toen diezelfde rangerover zien staan en vroeg de werknemers daar of hij ook onderdelen nodig had, antwoord van de werknemer was letterlijk:
"Nee man, die rangerover is totaal los is 15 cm korter na een frontale aanrijding (de aanrijding was met +/- 30 km). Ik zou graag die auto van die andere kerel wel eens willen zien".
Hierna verteld me vader komisch dat wij dat ongeluk hadden gehad met onze 245, waarna de werknemer van de sloop stomversteld keek naar onze auto die alleen nieuwe bumper, kap en lampen nodig had.
Conclusie: Volvo is veilig rijden voor jou, maar voor degene die je ramt minder veilig :razz:
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- admiral
- 5th Gear member
Bij mijn schoonvader is er een keer iemand op zijn achterkant gedoken, hij stond stil aan het einde van de oprit en de andere kwam met een gang van 50 d'r boven op. Gevolg achterbumper krom en een klein beetje plaatwerk achter de bumperhoek wat een tikkie had gehad maar die plastieke auto die erop dook zag niets meer door de opgevouwen motorkap en je keek zo naar de radiateur die vrolijk zijn sap liet lopen want het hele front lag aan gort.
Mijn schoonvader heeft een 145 en die hebben relatief een smal bumpertje de 2 serie en vooral de amerikaanse versie hebben de dikke en bredere bumpers en ik weet niet of je weet hoe dik dat materiaal is maar een nieuwe auto is kansloos.
Mijn schoonvader heeft een 145 en die hebben relatief een smal bumpertje de 2 serie en vooral de amerikaanse versie hebben de dikke en bredere bumpers en ik weet niet of je weet hoe dik dat materiaal is maar een nieuwe auto is kansloos.
-
- 8th Gear member
De achterop komende auto staat vol op de remmen dus die neus hangt zowat op de grond.
De impact vond dus plaats precies op de weke delen van de "plastieke" auto.
Ga je bumper op bumper heeft de Volvo ook wel iets meer pijn hoor, maar feit blijft wel dat ze bovengemiddeld hard zijn, zeker voor een auto uit die tijd!
De impact vond dus plaats precies op de weke delen van de "plastieke" auto.
Ga je bumper op bumper heeft de Volvo ook wel iets meer pijn hoor, maar feit blijft wel dat ze bovengemiddeld hard zijn, zeker voor een auto uit die tijd!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 4th Gear member

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=219752
De zogenaamde Volvo Commando bumpers

p.s. mijn volgende nordicar frustratie komt net binnen, 3 onderdelen besteld 1 geleverd gekregen de andere liggen nog op de inpak tafel......
- Boele
- 4th Gear member
Oh das wel kl*te dan! Heb zelf gelukkig nog nooit iets verkeerd binnen gehad. Afkloppen dan maar!B-lennium schreef:
p.s. mijn volgende nordicar frustratie komt net binnen, 3 onderdelen besteld 1 geleverd gekregen de andere liggen nog op de inpak tafel......
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Botje
- 2nd Gear member
niet alles gaat zo snel als jouw auto :p.s. mijn volgende nordicar frustratie komt net binnen, 3 onderdelen besteld 1 geleverd gekregen de andere liggen nog op de inpak tafel......
Bezig met: Volvo 164 automaat (1969)