Verlagingset Volvo S60, wie heeft er ervaring mee
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Ziet er idd heel mooi uit.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Dat is exact wat ik ook wil bereiken, het moet geen "kermis" worden.Het straalt er nl. niet echt van af dat ie veel gezakt is en dat wil ook niet. Ik wou alleen de ruimte in de wielkassen wat opgevuld hebben.
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Gewoon een Eibach Pro kit setje kopen. Is gewoon goed spul en doet ongeveer 30 mm rondom. Je hebt de auto dan mooi in balans staan.
Zo ziet mijn R er uit met de Pro kit als ie niet vol in de bocht hangt,




Zo ziet mijn R er uit met de Pro kit als ie niet vol in de bocht hangt,




- robertslaat
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
- Locatie: Twente
heb jij nog wel comfort Johann??
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Heb je die Eibach set er zelf onder gezet? Of door de dealer?
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heel erg mooi Johann! En dan de wetenschap dat ik dezelfde velgen al heb liggen!
Robert,
Welke veren heb jij er onder? Volvo of.... En hoe zit het met het comfort? Erg veel achteruit gegaan, of valt dat mee.
Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
O ja Robbert, persoonlijk vind ik die spatlappen geen gezicht achter, en zeker niet bij een verlaagde auto.
Robert,
Welke veren heb jij er onder? Volvo of.... En hoe zit het met het comfort? Erg veel achteruit gegaan, of valt dat mee.
Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
O ja Robbert, persoonlijk vind ik die spatlappen geen gezicht achter, en zeker niet bij een verlaagde auto.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Er zitten ook dikke stabi's onder van iPD uit Amerika. Dit is dan wel de dikkere "Track kit" en dit geeft een redelijk hard resultaat maar met de comfort knop is het nog goed te doen. Ik rij zelf meestal met de Sport stand, op de Nürburgring gebruik ik dan wel Advanced omdat anders de wielen teveel doorslaan maar Sport was waarschijnlijk iets beter geweest.robertslaat schreef:heb jij nog wel comfort Johann??
Probleem met het 4C systeem en de Advanced stand is dat de schokbrekers gewoon overreactief zijn en hierdoor verlies je soms het gevoel in de auto.
Alles is er door de dealer onder gezet.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Op de S60T5 had ik een Pro Kit icm Koni schokbrekers. Gewoon een goede en comfortabele combnatie die je zelf ook nog een klein beetje af kunt stellen.edraket schreef:Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
Nadeel bij deze auto's is dat je de voorste veerpoot moet verbouwen als je voor de Koni gaat. Wel te doen maar wel een rot klus. Aanraden is op een paar oude veerpoten van de sloop te halen. Je hebt alleen het onderste stalen deel nodig incl. de veerschotel.




- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Neem het begrip comfort van Johann met een flinke korrel zoutJohann schreef:Op de S60T5 had ik een Pro Kit icm Koni schokbrekers. Gewoon een goede en comfortabele combnatie die je zelf ook nog een klein beetje af kunt stellen.edraket schreef:Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
Nadeel bij deze auto's is dat je de voorste veerpoot moet verbouwen als je voor de Koni gaat. Wel te doen maar wel een rot klus. Aanraden is op een paar oude veerpoten van de sloop te halen. Je hebt alleen het onderste stalen deel nodig incl. de veerschotel.
Ik had onder mijn vorige auto (V70R) ook gele Koni's. Nadat ik het originele onderstel had terug geplaatst wist ik zeker dat de Koni's mijn auto "verpest" hadden. Ik ergerde me behoorlijk aan het stuiterige gevoel wat de auto had met de Koni's, en elk hobbeltje kwam snoeihard door. De auto begon behoorlijk te rammelen en kraken met de Koni's. Nadat ik het originele onderstel terug had geplaatst had ik het idee dat ik de auto zo altijd wilde hebben. Tuurlijk is de wegligging niet zo goed als met de Koni's maar de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen in mijn ogen. De demping van de Koni's was zoveel zwaarder dan de R dempers (die zijn al heel wat stugger dan standaard S60 dempers!) dat het teveel van het goede werd.
Wellicht dat de dempers op de S60 wat milder zijn, en de S60 zal daarnaast wat minder last hebben van torderen en dus kraken en rammelen.
Wel vreemd overigens dat Koni geen complete veerpoot maakt voor de S60. Ik zie ze wel in de prijslijst staan, maar met de opmerking dat de originele veerpoot benodigd is.
Het lijkt overigens wel dat de schotel bij de Koni set-up lager is geworden. Klopt dat ook?
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Bij de S60 met Koni kun je 'm net zo afstellen als je V70R met standaard onderstel. Niets stoterigs. Ik ben juist van mening dat Volvo's standaard spul juist stoteriger is op korte hobbels en veel meer doorveren in diepere hobbels. Ik praat dus niet over KW comfort Ed. 
De veerschotel blijft op dezelfde hoogte.

De veerschotel blijft op dezelfde hoogte.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Ik rij zelf met H&R's voor en Koni's en het comfort is veel beter dan dat van het originele Volvo Sportonderstel, dat crasht na elke vluchtheuvel die men neemt en veel zijdelingse bewegingen doorgeeft. Dat gezegd zijnde, vind ik Eibach toch noch comfortabeler, maar ik heb H&R genomen omdat deze te combineren is met de Nivomat.
Johan DS
Johan DS
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Voor de S60 bestaan er enkel Gele Koni's. De mijne staan afgesteld op 3/4 draai. Indien full soft heb je het stuurgevoel van de standaard Volvo sportophanging, maar veel comfortabeler. Je moet weten dat de Koni's tweepijpsschokdempers zijn i.t.t. de Sachs éénpijps, welke de oneffenheden directer doorgeven. Bij 1 ½ draai heb je het comfortniveau van de Volvo Sportophanging.Full soft kunnen de vluchtheuvels nog beter genomen worden, echter zonder het crashen van de Volvo sportophanging. Je moet natuurlijk niet de sportophanging gaan vergelijken met een comfortophanging.In België staan er geen paaltjes midden op een vluchtheuvel, bedoel je misschien een rond punt?
Ik zie dat men hier spreekt over 12 mm verlaging voor, maar de originele sportophanging is ook 3 cm vooraan verlaagd en 1.5 cm(Nivomat) achteraan.
Ik zie dat men hier spreekt over 12 mm verlaging voor, maar de originele sportophanging is ook 3 cm vooraan verlaagd en 1.5 cm(Nivomat) achteraan.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Off-topic...

Denk dat jij een verkeersdrempel bedoelt...

In Nederland is dit een vluchtheuvel (en in België volgens mij ook)...jds schreef: In België staan er geen paaltjes midden op een vluchtheuvel, bedoel je misschien een rond punt?

Denk dat jij een verkeersdrempel bedoelt...

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Robert,edraket schreef: Robert,
Welke veren heb jij er onder? Volvo of.... En hoe zit het met het comfort? Erg veel achteruit gegaan, of valt dat mee.
Ben nog steeds erg beniewd naar het antwoord.
- robertslaat
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
- Locatie: Twente
Jaaaaaaaa, daar ben ik met het verlossende antwoord.
Ik heb veren van een onbekend merk eronder. Via marktplaats gekocht in Utrecht. Mij is verzekerd dat de veren worden gedraaid/gemaakt in dezelfde fabrieken als waar de Eibach veren vandaan komen.
Ze zijn rood van kleur en hebben mij 100 euro gekost incl. btw excl. montage.
Het comfort is wel aanzienlijk minder geworden. Stugger maar ja, dat weet je als je gaat verlagen. het staat in ieder geval super! In de bochten is het trouwens superfijn sturen, net zo strak........
Groeten Robert
Ik heb veren van een onbekend merk eronder. Via marktplaats gekocht in Utrecht. Mij is verzekerd dat de veren worden gedraaid/gemaakt in dezelfde fabrieken als waar de Eibach veren vandaan komen.
Ze zijn rood van kleur en hebben mij 100 euro gekost incl. btw excl. montage.
Het comfort is wel aanzienlijk minder geworden. Stugger maar ja, dat weet je als je gaat verlagen. het staat in ieder geval super! In de bochten is het trouwens superfijn sturen, net zo strak........
Groeten Robert
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 23:15
Heb deze ook op marktplaats gezien heb je ze daar er ook onder laten zetten? zoja wat was je daar voor kwijt en heb je misschien een foto.robertslaat schreef:Jaaaaaaaa, daar ben ik met het verlossende antwoord.
Ik heb veren van een onbekend merk eronder. Via marktplaats gekocht in Utrecht. Mij is verzekerd dat de veren worden gedraaid/gemaakt in dezelfde fabrieken als waar de Eibach veren vandaan komen.
Ze zijn rood van kleur en hebben mij 100 euro gekost incl. btw excl. montage.
Het comfort is wel aanzienlijk minder geworden. Stugger maar ja, dat weet je als je gaat verlagen. het staat in ieder geval super! In de bochten is het trouwens superfijn sturen, net zo strak........
Groeten Robert
Groet,
Jeremy
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 23:15
Hallo,Sytse schreef:Ik heb er een mooie prijs voor betaald, namelijk €200.
Daarbij komt nog montage uiteraard.
Maar eibach is het duurste merk en zeker niet te vergelijken met Apex.
De laatste is namelijk veel harder geveerd.
Ik heb dat merk ook gehad onder een andere auto.
Oja, uitlijnen moet je pas na 1000 km doen.
Dan zijn namelijk de veren "ingewerkt".
Doe je het eerder dan moet je het daarna nog een keer doen.
Ik heb inderdaad een s60 met een 2.4 170 pk motor en bouwjaar 2001.
Gr Sytse
Waar heb jij die Eibach veren gekocht voor 200 euro.
Want die dingen kosten overal 319 euro ex btw.
Groet,
Jeremy