Weet iemand of een v50 1.8 uit 2005 een riem of een ketting heeft? Ik heb twee dealers gebeld en krijg twee verschillende antwoorden.
Op internet zag ik ook verschillende antwoorden. Overwegend ketting overigens, maar dan weet ik nog niets. Ik heb nog gekeken op onderdelen sites, maar die hebben geen ketting noch een riem beschikbaar.
Ik vermoed dat er een ketting in zit. Mocht dat zo zijn dan vraag ik mij af wanneer deze vervangen zou moeten worden.
V50: Distributieriem of ketting?
-
- 8th Gear member
Ik zou daar niet vanuit gaan, de meeste hebben een riem.
Er is een type motor dat een ketting heeft, mij is even ontschoten welke dat ook al weer was... er is ergens een topic over.
Als je na even zoekt, (kom je ook het voorstel topic tegen overigens), kan je het misschien we vinden.
Er is een type motor dat een ketting heeft, mij is even ontschoten welke dat ook al weer was... er is ergens een topic over.
Als je na even zoekt, (kom je ook het voorstel topic tegen overigens), kan je het misschien we vinden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je dealer
Volvo for life
-
- 7th Gear member
de 1.8 benzinemotor is de enige motor met een distributieriem
-
- 7th Gear member
Herstel......
Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
-
- Starter
Bedankt Ramon&Ramon!
Ik heb nu naar drie dealers gebeld. De ene zegt riem en de twee anderen zeggen ketting. Met jouw kennis er bij kan ik er dus wel van uit gaan dat het een ketting is.
Moet ik deze op een bepaald aantal kilometers ook vervangen?
Ik heb nu naar drie dealers gebeld. De ene zegt riem en de twee anderen zeggen ketting. Met jouw kennis er bij kan ik er dus wel van uit gaan dat het een ketting is.
Moet ik deze op een bepaald aantal kilometers ook vervangen?
- Ytos
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij de ANWB-eindegarantiekeuring die ik heb laten uitvoeren, liet de keurmeester me zien dat de 1.8F (mijn motor dus) een ketting heeft. Is dat wellicht een richtlijn, wel of geen F?
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
-
- Starter
Nee, maar ik heb bij de dealers die zeiden dat het een ketting betrof het kenteken op moeten geven. Ik ben er van uit gegaan dat zij meer kunnen inzien dan de Autoweek o.i.d.945i schreef:Weet je dan zeker dat jouw auto die motorcode heeft? B4184S !???
Diegene die zei dat het een riem zou zijn, deed dit uit zijn hoofd.
- Longone
- 5th Gear member
Ik heb nog een simpel trucje ontdekt om te kijken of het een riem of ketting is.
www.mijngarage.nl -> Kies uw Klus -> Distributieriem -> Kenteken ingeven -> Prijs of de melding dat dat niet kan omdat je een ketting hebt.
www.mijngarage.nl -> Kies uw Klus -> Distributieriem -> Kenteken ingeven -> Prijs of de melding dat dat niet kan omdat je een ketting hebt.
- Languh
- 2nd Gear member
Ik ben door jou trucje er achter gekomen dat ik een ketting heb, is dat goed of slecht nieuws?Longone schreef:Ik heb nog een simpel trucje ontdekt om te kijken of het een riem of ketting is.
:shock:

-MY06 1.8 Edition I Black Stone- 17' Sagitta's - Forumsticker-
- Delanghe
- 2nd Gear member
Ketting is goed nieuws... minder slijtage, geen kosten om dat riempje (wat redelijk kostelijk is) te laten vervangen.
Slecht nieuws, als daar stukken aankomen (maar die kans is miniem)
Slecht nieuws, als daar stukken aankomen (maar die kans is miniem)

Volvo V60 CC D2 - 163pk
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D