spatbord zit los

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
wilocat
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:42
Locatie: Almelo

Een vriend van mij heeft dit weekend een V70 gekocht uit 97 zonder garantie.
Toen we zondag een stukje aan het rijden zijn geweest in zn nieuwe aanwinst constateerden wij een rammelend geluid links voor.
Wij zijn aan het zoeken geweest blijkt dat het spatbord bij de deur zijde los te zitten.
Het probleem wat zich nu voordoet is dat de moeren aan de binnenkant loszitten zodat deze niet vastgedraait kunnen worden.
Weet iemand hoe dat zit, en hoe we dit kunnen oplossen.
Groetjes Marcel

Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Moeren aan de binnenkant?

Alle moeren, waarmee het spatbord vast zit, zijn van buitenaf te bereiken. Die aan de deurkant (twee stuks, als ik het goed heb) kun je vastdraaien als de deur open staat. De rest als de motorkap open staat.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
wilocat
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:42
Locatie: Almelo

Dat klopt, maar de moeren zitten los aan de binnenkant van het scherm waar je niet bij kunt komen volgens mij.
Groetjes Marcel

Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ah, op die manier.

Tja, dat gaat lastig worden, ben ik bang.....
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

is het kunststof binnenscherm eruit moet je er zo bijkunnen
Volvo for life
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

bart simpson schreef:is het kunststof binnenscherm eruit moet je er zo bijkunnen
Toch wel?

Ik had het gisteren als antwoord neergezet, maar later toch weer verwijderd. Ik twijfelde of de moeren wel bereikbaar waren omdat ze misschien binnen in een koker zitten.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
iksee90
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
Locatie: Noord Holland

We halen 2 dingen door elkaar, bouten en moeren. De boutjes draaien waarschijnlijk dol in de plaatmoeren. Als je het goed wil doen zal het scherm zal er even af moeten. (stelt niet veel voor) en dan kan je de plaatmoeren er zo indrukken. (zijn gewoon los te koop.)
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

iksee90 schreef:We halen 2 dingen door elkaar, bouten en moeren. De boutjes draaien waarschijnlijk dol in de plaatmoeren. Als je het goed wil doen zal het scherm zal er even af moeten. (stelt niet veel voor) en dan kan je de plaatmoeren er zo indrukken. (zijn gewoon los te koop.)

Maar wat als die plaatmoeren meedraaien? Dan zal het niet meevallen om het spatbord los te halen 8-[
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
iksee90
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
Locatie: Noord Holland

Daar heb je een puntje!!!!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”