Werkt de safe-lock ook, 'al rijdende'?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
josas
4th Gear member

Mijn V40 2002, modeljaar 2003, heeft afstandbediening met alarm.
Nu weet ik dat Volvo, en dus ook de mijne, safe lock heeft. Hiermee sluit je bv indringers die geen sleutel hebben en in jouw auto zitten, hermetisch op?! (Als ik het goed heb. Iemand die mij de werking exact uit kan leggen is welkom.)

Nu de vraag:
Je kan de auto, van binnenuit, mbv schakelaar in het portier, op slot doen, tijdens het rijden. Wordt nu de safe lock in werking gesteld, maw, kan ik er nog uit, wanneer de sleutel in het contact zit?
Of zitten de portieren alleen maar 'gewoon' op slot?

Jos
Marinus
4th Gear member

Je kunt de deuren altijd van binnenuit openen als je deze op slot hebt gedaan met een knop terwijl je contact aanstaat. Op dit moment werkt j afstandsbediening ook niet om de deuren op slot te doen.

Heb je de deuren op slot gedaan met de afstansbediening terwijl je er in zit (dit betekent dat je contact uit stond), dan krijg je de deuren alleen open door eerst de afstandsbediening te gebruiken.

M.a.w. je hoeft niet bang te zijn dat je deuren niet open gaan als je opeens stil staat met het contact uit, terwijl je de deuren centraal op slot hebt gedaan tijdens het rijden.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”