Klopt. Nette mensen, geen kletspraat. De praktijk moet natuurlijk uitwijzen of hij zo goed is als hij er uitziet. Hij rijdt in ieder geval als een tierelier. We zijn allebei redelijk snelle auto's gewend (V40 T4, 2.0T, Honda CRX Type III), maar zo veel power in zo'n enorme bak is wel een aparte ervaring. Je voelt je in combinatie met de zitpositie, echt "king of the road".Bart schreef:Handelaar = Hennes?
XC90 V8
-
- 2nd Gear member
- topaaz
- 1st Gear member
Ja, dat 'King of the road' gevoel (her)ken ik maar al te goed!
Mooie auto hoor, complimenten!
Ook ik was snelle auto's gewend (laatste twee waren V70-R). Zo'n XC90 V8 mag dan niet in minder dan 6 seconden sprinten naar de 100 maar de power die hij vrijgeeft als je de sleutel omdraait, geeft op een ander vlak weer een machtig gevoel. Dat vervolgens overgaat in soevereiniteit als je op weg gaat.
Ik heb er een van hetzelfde bouwjaar en uitvoering (en ook uit Duitsland) maar nu -een half jaar later- heb ik nog geen moment spijt van de aankoop gehad.
Ben benieuwd hoe die eruit ziet met een andere grille (heb zelf een Heico grille).
Laat je er een nieuw model grille opzetten ?
Mooie auto hoor, complimenten!
Ook ik was snelle auto's gewend (laatste twee waren V70-R). Zo'n XC90 V8 mag dan niet in minder dan 6 seconden sprinten naar de 100 maar de power die hij vrijgeeft als je de sleutel omdraait, geeft op een ander vlak weer een machtig gevoel. Dat vervolgens overgaat in soevereiniteit als je op weg gaat.
Ik heb er een van hetzelfde bouwjaar en uitvoering (en ook uit Duitsland) maar nu -een half jaar later- heb ik nog geen moment spijt van de aankoop gehad.
Ben benieuwd hoe die eruit ziet met een andere grille (heb zelf een Heico grille).
Laat je er een nieuw model grille opzetten ?
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
V70R 330 PK Heico - Flash green metallic
V70R 275 PK - Laser Blue metallic
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gaat dus erg veel op die van ons lijken. 
Mooie bak man en een prachtige motor. Verbruikte voor ons helaas net effe teveel zo'n V8.

Mooie bak man en een prachtige motor. Verbruikte voor ons helaas net effe teveel zo'n V8.
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
-
- 2nd Gear member
Ja, daar lijkt hij veel op, hoewel jij een Sport hebt. Dus geen RVS strips op de dorpels, maar daarentegen wel een chromen C-stijl met embleempje, chromen strips onder de acherlichten, geen trekhaak, wel dezelfde roofrails , dezelfde velgen en getinte achterruiten.
Wel grapoig trouwens, in Nederland kon je geen gelaagd glas in de zijruiten krijgen in combinatie met getint glas achter, maar in Duitsland lijkt die combinatie standaard te zijn geleverd op de Executive.
Wel grapoig trouwens, in Nederland kon je geen gelaagd glas in de zijruiten krijgen in combinatie met getint glas achter, maar in Duitsland lijkt die combinatie standaard te zijn geleverd op de Executive.
-
- 2nd Gear member
Mee eens. Vooral tussen die twee dubbele spaken van de Galateia zal het prutsen zijn. Bij de Vulcanis kun je gewoon je hand erdoor steken om ze van de binnenkant schoon te maken. Gisteren mijn Arcadia's op de V40 afgesopt en ondanks dat ze uitstekend in de was staan, is het gewoon even werk omdat er veel hoekjes in zitten. Origineel horen er trouwens Nereus velgen op een Executive, maar die zie je zelden. Ben zelf ook geen fan van al die boutjes.
-
- 2nd Gear member
Wat is jullie mening over spatlappen en/of running boards? Spatlappen zijn natuurlijk altijd functioneel, maar staat het een beetje?
Running boards zien er leuk uit en schijnen de wagen te beschadigen tegen steenslag en parkeerschades, maar schijnen ook onhandig te zijn bij in- en uitstappen?
Running boards zien er leuk uit en schijnen de wagen te beschadigen tegen steenslag en parkeerschades, maar schijnen ook onhandig te zijn bij in- en uitstappen?
- sbv
- 6th Gear member
persoonlijk, spatlappen spuuglelijk doen afbreuk an de lijn van de auto en zien er niet uit.
Running board, leuk, maar wil je ook offroad gaan, dan kan het wel eens een beperking.
Running board, leuk, maar wil je ook offroad gaan, dan kan het wel eens een beperking.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- topaaz
- 1st Gear member
Ik heb toevallig enkele weken terug running boards erop laten zetten. De originele van Volvo (uiteraard) want alternatieven zijn m.i. spuuglelijk.
Het voorkomt schade van openslaande portieren van auto's waartussen je geparkeerd staat. Zo'n XC90 en zeker een V8 wil nog weleens reacties oproepen bij mensen die 'weinig verdraagzaam' zijn en in dat opzicht zijn ze perfect.
En eerlijk gezegd zijn de looks natuurlijk ook niet verkeerd als is smaak natuurlijk subjectief. Nog een klein voordeeltje is dat je zonder trap het midden van het dak van de auto kan bereiken.
Wat betreft beperking off-road : ik denk dat er maar weinigen zijn die met een XC90 'effe gaan ploegen'.
Het voorkomt schade van openslaande portieren van auto's waartussen je geparkeerd staat. Zo'n XC90 en zeker een V8 wil nog weleens reacties oproepen bij mensen die 'weinig verdraagzaam' zijn en in dat opzicht zijn ze perfect.
En eerlijk gezegd zijn de looks natuurlijk ook niet verkeerd als is smaak natuurlijk subjectief. Nog een klein voordeeltje is dat je zonder trap het midden van het dak van de auto kan bereiken.
Wat betreft beperking off-road : ik denk dat er maar weinigen zijn die met een XC90 'effe gaan ploegen'.
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
@ Ripley: Het is geen Sport maar een Zweedse XC90 D5 R-Design II.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36395
@ topaaz: Wij moeten regelmatig effe ploegen. Dat doen ze trouwens uitstekend
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=36395

Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
- topaaz
- 1st Gear member
Ook mijn auto was 100% vrij van enig butsje of krasje toen ik deze kocht en dat wilde ik graag zo houden vandaar de montage van de running boards. Is nu dus nog steeds 100% krasvrij- en butsvrij.Ripley schreef:R-design, Sport, oude wijn in nieuwe zakken![]()
Wij gaan niet ploegen met de XC90, dus dat speelt geen rol. Bescherming tegen deuren is zeer interessant. De wagen is nu 100% vrij van parkeerschades.
Ik moet nog wel kwijt dat het instappen iets minder makkelijk is maar ik vond het zelf een kwestie van wennen (in tegenstelling tot mijn vrouw ....). Je moet je instap als het ware iets ruimer nemen.
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
- topaaz
- 1st Gear member
[/quote]
Da's goed te om horen !. Mij is wel bekend uit een Duitse test dat de XC 90 V8 de Touareg het nakijken geeft.

Da's goed te om horen !. Mij is wel bekend uit een Duitse test dat de XC 90 V8 de Touareg het nakijken geeft.
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
-
- 2nd Gear member
We hebben hem zaterdag opgehaald. Wat een kar! Heb er gisteren de sneeuw en files mee getrotseerd en je lacht je helemaal kapot in deze wagen. Iedereen rijdt 30km/h (binnenwegen genomen) terwijl de 90 met gemak en veilig 60km/h doet. En als je het gaspedaal helemaal intrapt... (niet in de sneeuw natuurlijk).
- topaaz
- 1st Gear member
Proficiat met het inwijden van je V8. Tsja, dat was natuurlijk even afzien ....
Foto's zijn natuurlijk welkom!
Foto's zijn natuurlijk welkom!
XC 90 V8 Executive Heico
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
Vorige Volvo's :
960 station
240 station 3x
Amazon 123 GT
Amazon 122S 2x
-
- Starter
- Contacteer:
Ik heb zelf een Volvo V8 Ocean Race en heb deze van de eerste eigenaar (kennis die ook in het vastgoed zit) in Spanje gekocht.....een super auto!!
Ik zag hierboven ergens een verhaal over de kosten en die vond ik wel erg hoog berekend!
Mijn verzekering kost 569,- per jaar, voor 15.000km p/j (WA-beperkt Casco) 7 persoons en is verzekerd voor € 38.000,-
Verbruik: Op de autobaan bij 120km/h verbruikt de auto 1 op 12
Gemiddeld ongeveer 1 op 8.5
Dit vind ik dus reuze meevallen!
Ik heb ook een T6 gehad, maar vind de V8 veel fijner........en in ieder geval geen problemen met de bak, zoals bij vele T6'en dat wel het geval is!
<mod-edit: te koop aanbieden doen we alleen op www.volvo-plaza.nl>
Groetjes Eric
Ik zag hierboven ergens een verhaal over de kosten en die vond ik wel erg hoog berekend!
Mijn verzekering kost 569,- per jaar, voor 15.000km p/j (WA-beperkt Casco) 7 persoons en is verzekerd voor € 38.000,-
Verbruik: Op de autobaan bij 120km/h verbruikt de auto 1 op 12
Gemiddeld ongeveer 1 op 8.5
Dit vind ik dus reuze meevallen!
Ik heb ook een T6 gehad, maar vind de V8 veel fijner........en in ieder geval geen problemen met de bak, zoals bij vele T6'en dat wel het geval is!
<mod-edit: te koop aanbieden doen we alleen op www.volvo-plaza.nl>
Groetjes Eric