Ten einde raad. Mijn telefooninstallatie in mijn wagen werkt perfect.
Maar met een duo kaart van Mobistar wil het maar niet lukken.
Wanneer iemand naar mijn mobiele GSM belt, dan schakelt die normaal na 6 bellen over op die kaart in mijn wagen. Het is dus geen zuivere DUO kaart want het zijn 2 verschillende nummers die aan elkaar gelinkt zijn.
Plaats ik een volledige kaart van Proximus,(geen duo), dan werkt die installatie perfect. Wat mag de oorzaak zijn?
Met dank bij voorbaat
Guy
Ingebouwde autotelefoon in S80 uit 1999
-
- 1st Gear member
Zou het iets met de ouderdom van de installatie kunnen te maken hebben of met een vernieuwing van de kaartsystemen?
-
- 6th Gear member
Als die andere kaart het gewoon doet in de auto, lijkt er iets mis met het doorschakelen. Stop de kaart uit je auto eens in een andere gsm. Kijk eens of hij dan na 6x overgaan doorschakelt. Als dat niet goed werkt, is er iets met het overschakelen aan de hand. Als dat wel goed gaat, ligt het wellicht aan de combinatie simkaart en autotelefoon. Kijk eens in een ander topic (bereik valt binnen een minuut weg). Gaat over Nederlandse auto's i.c.m. T-mobile. Wie weet geldt dat voor jou hetzelfde.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
In een Volvo uit 1999 zit een single band 900 MHz telefoon.
Alleen het netwerk van KPN ondersteunt dit netwerk nog (sommige andere providers beweren dat ze dat ook nog doen, maar dat is al vele jaren NIET meer het geval).
Dus: probeer een simmetje van KPN, HI of AH (dat is allemaal KPN-netwerk) en hij moet gewoon werken.
Alleen het netwerk van KPN ondersteunt dit netwerk nog (sommige andere providers beweren dat ze dat ook nog doen, maar dat is al vele jaren NIET meer het geval).
Dus: probeer een simmetje van KPN, HI of AH (dat is allemaal KPN-netwerk) en hij moet gewoon werken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 6th Gear member
Geldt dat ook voor de telefoonmodules uit een 2001 V70???Battlecruiser schreef:In een Volvo uit 1999 zit een single band 900 MHz telefoon.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
heb je je simkaart voor? (een kleine) of achter? (een grote)
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
daarmee heb je al een moderner toestel, die zou dual band moeten zijn
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
meer een "alleseter" om er naam aan te gevenjpwg001 schreef:en dat is dan 900 en 1800 Mhz?
Volvo for life
-
- 6th Gear member
Ik vraag dat omdat ik met T-mobile wat problemen heb (zie ander topic). ik probeer een beetje de werking van dingen te begrijpen... Dualband zijn toch twee ingestelde banden? Die zoekt toch niet alles op? Of wel? kan die de 4 gebruikelijke banden aan?
-
- 1st Gear member
Het is een grote kaart die ik achteraan in de koffer bovenaan moet inschuiven
Met een gewone kaart van Proximus doet hij het wel.
Het is nu wel zo dat het om twee verschillende telefoonnummers gaat die aan elkaar gelinkt zijn en wanneer ik de vaste telefoon niet opneem hij na 6 beltonen zou moeten overschakelen naar de autotelefoon.
Wanneer ik naar het nummer uit mijn wagen bel, krijg ik de voice mail van mijn vast toestel te horen. dus die verbinding is bkijkbaar wel. Heeft het iets te maken met het type kaart, zoals battlecruiser zegt, waarschijnlijk wel.
Maar hoe oplossen? Bij Mobistar weten ze het niet meer....
Met een gewone kaart van Proximus doet hij het wel.
Het is nu wel zo dat het om twee verschillende telefoonnummers gaat die aan elkaar gelinkt zijn en wanneer ik de vaste telefoon niet opneem hij na 6 beltonen zou moeten overschakelen naar de autotelefoon.
Wanneer ik naar het nummer uit mijn wagen bel, krijg ik de voice mail van mijn vast toestel te horen. dus die verbinding is bkijkbaar wel. Heeft het iets te maken met het type kaart, zoals battlecruiser zegt, waarschijnlijk wel.
Maar hoe oplossen? Bij Mobistar weten ze het niet meer....
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
helaas niet meer dan 2jpwg001 schreef:Ik vraag dat omdat ik met T-mobile wat problemen heb (zie ander topic). ik probeer een beetje de werking van dingen te begrijpen... Dualband zijn toch twee ingestelde banden? Die zoekt toch niet alles op? Of wel? kan die de 4 gebruikelijke banden aan?
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Ik mag de sim niet uitdrukken of mijn kaart is stuk hé, of bestaan daar houdertjes voor?
-
- 6th Gear member
Zijn dat dan per definitie de 900 en 1800?bart simpson schreef:helaas niet meer dan 2jpwg001 schreef:Ik vraag dat omdat ik met T-mobile wat problemen heb (zie ander topic). ik probeer een beetje de werking van dingen te begrijpen... Dualband zijn toch twee ingestelde banden? Die zoekt toch niet alles op? Of wel? kan die de 4 gebruikelijke banden aan?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
plakbandje erover (aan de goede kant!)
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
jajpwg001 schreef:Zijn dat dan per definitie de 900 en 1800?bart simpson schreef:helaas niet meer dan 2jpwg001 schreef:Ik vraag dat omdat ik met T-mobile wat problemen heb (zie ander topic). ik probeer een beetje de werking van dingen te begrijpen... Dualband zijn toch twee ingestelde banden? Die zoekt toch niet alles op? Of wel? kan die de 4 gebruikelijke banden aan?
Volvo for life