Bereik telefoon valt binnen een minuut weg.

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
jpwg001
6th Gear member

Dan geven ze me maar een 4... hahaha
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member

Ik heb zojuist de nieuwe simkaarten ontvangen, geactiveerd... en niets. Morgen tussen 8 en 9 uur worden ze actief. Morgenavond weet ik dus pas meer... Maar zoals steeds zal ik jullie op de hoogte houden.
aertssenhjc
5th Gear member

Kan je nu al de uitkomst melden....er zal niets veranderen. de TD wordt ingeschakeld, en daarna hoor je niets meer.....

ik ben net terug van vak. Ik ga er nu ook mee verder hoewel ik het idee heb dat ze me (ons) gewoon laten barsten..

keep you posted..
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
jpwg001
6th Gear member

Inderdaad, er verandert niets. Ik heb meteen weer een nieuwe mail (lees klacht) ingediend. Ik hoop dat ze me snel gaan bellen. Ik blijf regelmatig posten. Ik vermoed steeds sterker dat het aan de frequentie ligt waarop T-mobile zit. Ik denk dat ze van het 1800 Mhz netwerk aan het wegschuiven zijn. Zal het eens vragen. Desnoods naar een T-mobile winkel toe...
jpwg001
6th Gear member

Update: ik ben vandaag gebeld door T-mobile. Ik was al blij, want wederom bellen ze me snel. Of ik even 3 plaatsen wil doorgeven waar ik ben, waar ik geen bereik heb. Toen ik uitgelegd heb dat ik dat al heb gedaan, werd me verteld dat ze spijtig genoeg geen gegevens konden vinden. Of ik het nog een keer wilde doorgeven. Met tegenzin ingestemd en gevraagd hoelang het duurt voordat ik teruggebeld zou worden. Dat kon weleens 30 werkdagen gaan duren.
Ik mag overigens niet meer de oude plaatsen met tijdstippen doorgeven, want gegevens ouder dan 3 dagen kunnen zij niet gebruiken. Toen zei ik, dat ik dan dus rond 3 dagen zou moeten wachten, voordat de technische dienst (TD) contact met me zou kunnen opnemen. Dat was dan weer niet zo, maar ze konden me niet uitleggen hoe dat dan weer in elkaar steekt.
Morgen ga ik even proberen te bellen naar ze met drie nieuwe tijden. Dan kunnen ze een netwerkonderzoek doen. Ik ben benieuwd naar wat ik morgen te horen krijg. Ik ga wel benadrukken dat ik geholpen wil worden en niet van het kastje naar de muur gestuurd wil worden.
Ik weet niet hoe het zit met criteria voor contractontbinding. Ik vind dat ze me niet de dienst leveren waarvoor ik betaal. Het is niet mijn doel om het contract te laten ontbinden, maar ik betaal niet voor niets.
Mocht iemand ook nog iets hebben gehoord, laat het weten!
rwpverhoeven
1st Gear member

Ik heb sinds kort ook een V70 D5 uit 2002 met telefoon aan boord.
Ik heb meteen T-mobile Duo sim aangevraagd.
Je raadt het natuurlijk al. Binnen enkele minuten geen streepjes meer bij bereik en zelfs de provider naam gaan weg.
Alleen telefoon uit/aan zetten helpt (tijdelijk).
Ik heb nieuwe simkaarten (kleiner dan de vorige die ik had). T-mobile gebeld en die kende het probleem helemaal niet. Nog nooit van gehoord. Zal wel aan telefoon liggen die is al wat ouder.
Vandaag ga ik bij VOLVO langs om de PHM (PHone Module) te updaten.
Kijken of dat helpt, anders weer T-Mobile bellen.

Staat bij jullie ook BEN.NL als provider in de display ipv T-Mobile?
Benieuwd of dit na de update ook verandert.

Update kost trouwens 49,95 incl. BTW en software bij de Volvo dealer in Oss.
Als dat niet werkt, wil ik compensatie van T-Mobile.
Gereden Volvo's
Volvo S70 2.5SE 144PK MY98
Volvo V70 D5 AUT. 163PK MY02 HU-803 RTI 2010
Huidige Volvo
Volvo V70 2.4D AUT Sports Edition II MY07 HU-850 MiIV LE+ en rearview camera
Afbeelding
jpwg001
6th Gear member

Meld eerst bij T-mobile dat je dit gaat doen. Dan weet je hoe ze daar tegenover staan.
Bij mij staat er ook inderdaad BEN in het scherm. Wat jij hebt, hebben we allemaal... dat ze er nooit eerder iets van gehoord hebben, is onzin! Waarschijnlijk hebben ze hun administratie/registratie niet op orde. Lees het hele draadje maar eens door...

Ik ben erg benieuwd naar je update.
jpwg001
6th Gear member

Update: naar aanleiding van de vorige update heb ik WEER(!!!!) telefonisch contact gehad met T-mobile. Ik moest weer drie plaatsen en tijdstippen doorgeven, waar ik geen bereik had.
Krijg ik een kerel aan de telefoon, zegt hij tegen mij: Welke nummers heeft u proberen te bellen? Zeg ik: ik heb geen bereik, dus ik bel helemaal niks. Maar volgens hem moest ik geprobeerd hebben te bellen.
Ik vertel de beste man dat dit niet zo doorgegeven is aan mij, tot twee keer toe! En dat ik dat ook niet ga proberen, want ik heb geen verbinding. Dus een test lijkt mij ook niet mogelijk. Maar als dat wel mogelijk is, dan moet de technische dienst mij zelf maar bellen.
Uiteindelijk heeft hij mijn voorbeelden ingediend en heb ik gezegd dat ik nu door hun teruggebeld wil worden. En rechtstreeks door de technische dienst. Ik ben het nu wel beu om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Als het goed is bellen ze me binnen een dag of 5 á 6. Ik heb hem even voorgehouden dat ik betaal voor een dienst die ik niet kan gebruiken. Daar baal ik van.

Als iemand nog iets heeft... er heeft zich weer een nieuw iemand gemeld. Die rijdt een 2002-er. Ik ben benieuwd hoever Aertssens en Janpie bijvoorbeeld zijn.
rwpverhoeven
1st Gear member

@jpwg001
Helaas helaas.
Kom net terug van de Volvo dealer.
Update is uitgevoerd. Nu doet heel de telefoon het niet meer.
Ik was wel zo slim geweest om eerst met mijn GSM een foto te maken van het probleem dat ik had. (Lege display met lege antenne, geen provider in scherm maar wel adres en menu in display). Na de update staat er alleen nog "wacht s.v.p. ..." in de display. Nu kan ik de hele telefoon niet meer gebruiken. Ook niet voor die paar minuten die ik eerst wel had. Ben dus nog verder van huis.
Bij Volvo zeggen ze dat als ik al problemen had met wegvallen, dat de telefoon voorheen dus ook al wel niet goed zal zijn geweest. Op mijn vraag om dan de oude software maar weer terug te zetten of de update opnieuw te doen kwamen we tot de conclusie dat dat niet meer mogelijk is.
Heb nu dus een telefoon, microfoon (in 2009 nog vervangen) en speaker in de hoofdsteun puur voor de sier....
Ze boden wel aan om de update niet door te berekenen (à €49.50). Moest er nog eens bijkomen zeg. :violent1:
Ook wilde ze wel met korting een nieuwe module bestellen. Toen ik hoorde dat dat ongeveer € 890 kost stond ik op het punt om hard weg te rennen (heb ik niet gedaan).
Ik wilde tegemoetkoming in de kosten van een Bluetooth systeem. Moet nu gaan uitzoeken wat ik wil hebben, en dan maken ze daar een mooie prijs voor. Ik ben benieuwd.
aertssenhjc
5th Gear member

man man man......nu ben je nog verder van huis... Ik heb e.e.a. gemeld in het andere topic, miss. kun je je module vervangen en zo 'in stijl' blijven bellen.
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
jpwg001
6th Gear member

rwpverhoeven schreef:@jpwg001

Bij Volvo zeggen ze dat als ik al problemen had met wegvallen, dat de telefoon voorheen dus ook al wel niet goed zal zijn geweest. .
Is onzin. Laat ze dit maar eens doorlezen. Is echt geen toeval. En het ligt volgens mij niet aan de telefoon.
aertssenhjc
5th Gear member

jpwg001 schreef:
rwpverhoeven schreef:@jpwg001

Bij Volvo zeggen ze dat als ik al problemen had met wegvallen, dat de telefoon voorheen dus ook al wel niet goed zal zijn geweest. .
Is onzin. Laat ze dit maar eens doorlezen. Is echt geen toeval. En het ligt volgens mij niet aan de telefoon.
Helemaal mee eens....zeggen ze alleen om hun fout goed te praten...laat je het niet gebeuren hor! het zijn boeven af en toe!
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
jpwg001
6th Gear member

rwpverhoeven, heb je al meer nieuws?
jpwg001
6th Gear member

Ik ben nog steeds aan het wachten op T-mobile...
jpwg001
6th Gear member

Ik ben vandaag gebeld. Ik kreeg te horen dat T-mobile niks voor me kan betekenen, omdat de simkaarten immers naar behoren functioneren. Zij kunnen niets doen aan de telefoon, want daar doen zij niets in. Zij leveren geen autotelefoons etc. Die dame bleef alleen vertellen dat T-mobile op het 1800 Mhz netwerk zit en de andere providers op de 900 Mhz. Op het feit dat ik wel een minuut verbinding heb, kon ze me niets zinnigs zeggen en herhaalde ze maar weer eens dat ze niets weet van telefoons, maar dat T-mobile op 1800 Mhz... Nou ja, dus dat gebeurde een keer of 4.
Daarna was ze wel klaar met me want ze vroeg ineens of ze me had kunnen helpen. Nou nee! Ze besloot toch dat het gesprek klaar was en heeft me vriendelijk doch abrupt neergelegd.
Ik ben dus best een beetje pissig! Ik ga nu op zoek naar zoveel mogelijk info over deze autotelefoon etc. En ik ga eens kijken om op een ander niveau een klacht in te dienen. Een software-update werkt niet. Ik heb nog 1,5 jaar contract te gaan, voordat ik iets kan in de trant van overstappen. Misschien ga ik eens boos worden in een T-mobileshop in het centrum, op een drukke dag. Ik weet het niet. Ik voel me niet serieus genomen en al zeker niet geholpen.
Jammer dat je tien jaar klant bent, nooit gezeik hebt gehad en dan heb je iets, schepen ze je af met een of ander k$u*^#@tsmoesje. Excuses voor mijn taalgebruik.
Ik wil iedereen hier vragen om wél door te gaan met klagen. Ze moeten merken dat het ineens veel mensen zijn met dezelfde problemen. Wie weet worden we dan alsnog serieus genomen en geholpen.
Leeuwarden
1st Gear member

Youp al gebeld? :-) Ik neem aan dat je gewone telefoon het wel doet. Dan heb je geen poot om op te staan richting T-mobile. Het zijn wurgcontracten. Laat het gaan, het bespaart je een hoop ergernis...
jpwg001
6th Gear member

Ik laat het nog niet zomaar gaan. Ik ga een klacht indienen over hoe ik behandeld wordt aan de telefoon. En niet om dan ergens anders maar mijn gelijk te halen, maar ik betaal al genoeg aan ze in 10 jaar abonnementsgeld afdragen. Dit is mijn eerste klacht en nu meteen word ik zo behandeld. Dat accepteer ik niet.
Leeuwarden
1st Gear member

Ik kan alleen maar hopen dat het je lukt. Maar je beseft zelf ook wel dat het een lastig verhaal wordt wat je veel energie gaat kosten...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

met nw kaarten van vodafone heb je hetzelfde probleem, met de oude kaart was het probleem nieyt
Volvo for life
FFF
1st Gear member

Grappig dat de de providers de schuld krijgen. Je kunt je voorstellen dat de telekom markt ontzettend snel gaat (net als de auto branche trouwens). Heb je dus een auto van bijna 10 jaar oud, dan kan die problemen geven met de nieuwe simkaarten (daar waar de oude simkaarten problemen geven in de nieuwe toestellen.

Het feit dat je display BEN weergeeft komt omdat T-Mobile ooit BEN heette. Omdat je telefoon gemaakt is voordat T-Mobile uberhaubt in Nederland bestond kent hij de naam dus niet en geeft hij alleen maar hetgeen weer wat ooit in een ver verleden ingeprogrammeerd is.

Wat de medewerker aangaf aan de telefoon klopt en is bij bekent bij de wat oudere types van BMW. (en veel individuele anderen). Vroeger bestond er namelijk alleen single band (die 900 frequentie word nog steeds gebruikt door KPN en vodafone maar is eigenlijk sterk aan het verouderen. Er waren dus auto's die alleen de singe band frequentie ondersteunen en niet het modernere dual band (1800mhz) wat T-Mobile o.a. gebruikt. tevens kun je tegenwoordig ook nog bellen op 1900 mhz bij alle providers maar dat is iets van de laatste jaren en wordt dus alleen door de rencentere telefoons ondersteund.

Jammer dat je auto telefoon nu defect is, anders had je eens kunnen proberen of je aan een ouder type T-Mobile simkaart had kunnen komen.
Mocht dat nog een mogelijkheid zijn kan ik je daar mogelijk bij helpen (ff PM sturen dan).
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”