Stuurbekrachtiging probleem

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
EstateOwner4real
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.08.2010 - 12:29

Heb een volvo 940 uit 1991 2.3l benzine waar de stuurbekrachtiging van defect is. Hij begon op een gegeven moment flink weerstand te geven waarna hij de olie begon te laten lekken.
Bij nadere inspectie blijkt dat er een hogedruk leiding lek is. Helemaal verroest. Het is de leiding die (van onder de auto gezien) van de rechter pomp naar de linker loopt. Als je van onder de auto kijkt zie je twee leidingen zitten die op één stuk naast elkaar lopen. Daar lekt de onderste van.
Nu wil ik graag een nieuwe leiding bestellen maar heb geen idee hoe ik aan moet geven welke dit nou is. Heeft iemand een schema of weet iemand welke leiding dit is?

Alvast bedankt!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je moet eerst even kijken welk merk stuurhuis eronder zit.
TRW of ZF
Staat er op..op het alluminium huis..
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21416
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Naar de dealer en even een monteur laten kijken? Of koop je de spullen ergens anders?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

als het de slang is die ik denk dat het is. Dus de aanvoer ipv de retour dan zou ik je de wijze raad geven en hem van een sloper halen. Van de nieuwprijs zul je schrikken en als je een zwak hart hebt vooral oppassen. 80 euro dacht ik als ik me goed herinner.

En als het de retour is, gewoon universel slang halen bij de autoboer, wel even de diameter opmeten van de ouwe slang, of ook weer van een sloper halen. Voor dat stuk rubber vragen ze 20 euro de meter voor haha.

Ja de prijzen zijn niet leuk meer. Ik moest laatst een hardyschijf hebben voor de 740. Dealerprijs 123 euro excl BTW. Nu bij scandcar gehaald voor 25 euro. Nu zou je zeggen, maar wacht volvo kwaliteit is toch veel beter. Onzin komt meestal uit dezelfde fabriek. Op het defecte deel stond made in germany en op de nieuwe staat ook made in germany.

Let op waar je het haalt, soms is de dealer ook weer goedkoper. Laatst een originele thermostaat 92graden gehaald. Was bij de dealer goedkoper dan bij de lokale autoboer.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”