Peter schreef:Mooi, om in een adem genoemd te worden met.......Dacia duster.
of de Nissan leave
Nou ja in één adem ............ dat lijkt maar zo omdat het lijstje alfabetisch-lexicografisch is gerangschikt !
Het juiste lijstje ziet er zo uit:
Volvo V60
Volvo S60
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Alfa Romeo Giulietta
Citroën C3/DS3
Dacia Duster
Ford C-Max
Nissan Leaf
Opel Meriva
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
BTW: die Dacia Duster is dan geen "premium" en kan qua bouwkwaliteit op dit moment niet tippen aan alle andere genomineerden. Maar het is wel een stoer ding zeg. In Frankrijk rijden ze bij bosjes.
Dacia Duster. Wat krijg je voor welke prijs. Daarop wordt getoetst. Anders zouden de grote Duitse 3 in 90% van de gevallen met de 1e prijs gaan slepen. (Volvo met de andere 10% natuurlijk)
Discovery schreef:Ze worden car of the year 2011 en in januari zijn beide auto's leverbaar, dus het is meer dan logisch dat ze genomineerd zijn. En dat je ze niet hebt zien rijden komt natuurlijk omdat er nog niet zoveel geleverd zijn. Toch ben ik er in 2 weken tijd op de snelweg 3 s60's tegengekomen.
ik heb afgelopen zaterdag zelfs de V60 al in het wild gezien... (tergend langzaam met een bakkie erachter op de A12 boemelen is dan toch nog ergens goed voor... ) En ik moet zeggen, ik werd er spontaan hebberig van!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
In het weekend een gebruikstest gezien van de Duster, bij het Duitse Vox AutoMobile. De tendens was "dat ze ding zo durven te verkopen". Kraak nog smaak.
Msuidgeest schreef:In het weekend een gebruikstest gezien van de Duster, bij het Duitse Vox AutoMobile. De tendens was "dat ze ding zo durven te verkopen". Kraak nog smaak.
voor dat geld koop je geen Polo, en die is echt niet veel rijker uitgerust maar is wel van beter materiaal.
Precies Bart. Die prijzen zijn natuurlijk wel ergens op gebaseerd. Maar in die Duster zat ook helemaal niets. Zelfs de ramen moesten met een soort handel open en dicht gedraaid worden. Die beweging kan ik mij niet meer herinneren ...
Voor krap €19.000 heb een 4x4 aangedreven wagen. Met een stoer uiterlijk (benzine)
Wat verwacht je voor dat geld. Ik vind het een hele goede aanbieding.
Gooi er nog eens voor een €2.500 bij en je hebt een luxe wagen hoor.
Moest ik kiezen tussen de Duster en de Cross Polo zoals BS aangeeft. Dan toch echt de Duster.
945i schreef:De Dacia Duster 1.6 16v Laureate is er voor iets maar dan 16d euro.
Dan heb je qua uitvoering best een leuke auto met veel ruimte.
Voor de vinnexwijk- schoolkinderen halende- part-time werkende- moeder/vader, een scherpe aanbieding zou ik zeggen.
Voor mij een mogelijke winnaar.
Maar het zal wel de Nissan of de meriva worden ofzo....
De Dacia Duster is toch een oerlelijke auto vind ik.
Ik denk dat het de Meriva wordt.
Opel ligt meestal goed in de centraal Europese landen en Volvo is voor elk groot Europees land een buitenbeentje, helaas...
Ik vind het een Non-conformistische wagen. En die mogen er voor mij ook wat anders uitzien als een "gewone" wagen.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik em niet lelijk kan vinden (van de buitenkant dan ).
Overigens hoop ik niet dat die Meriva wint. Dat is echt een gedrocht, net zoals de Leaf. (alhoewel die vanwege full electric wel een streepje voor kan hebben)
945i schreef:De Dacia Duster 1.6 16v Laureate is er voor iets maar dan 16d euro.
Dan heb je qua uitvoering best een leuke auto met veel ruimte.
Voor de vinnexwijk- schoolkinderen halende- part-time werkende- moeder/vader, een scherpe aanbieding zou ik zeggen.
Voor mij een mogelijke winnaar.
Maar het zal wel de Nissan of de meriva worden ofzo....
De Dacia Duster is toch een oerlelijke auto vind ik.
Ik denk dat het de Meriva wordt.
Opel ligt meestal goed in de centraal Europese landen en Volvo is voor elk groot Europees land een buitenbeentje, helaas...
Hahhaaha wij zijn aan het kijken na een opvolger voor de S60 genaamd V70.
Omdat wij binnen de familie bekend staan als mensen met een uitgesproken smaak dacht ik, we zullen de boel eens even een beetje flessen.
Gisteravond op een verjaardag luid verkondigd dat ik de Dacia Duster een gewaagd uiterlijk vond hebben en als de proefrit goed zou bevallen wij het zeker zouden overwegen om de S60 in te ruilen op een nieuwe Dacia.
Eerst was er hoon"ja dat zal wel" daarna kwam toch de laptop op tafel om de auto te bekijken.
Het lijkt erop dat het plannetje werkt zelfs mijn moeder zei"zelfs met 5 jaar garantie, dat red Volvo niet" .
Het wordt lachen als de V70 is aangeschaft en men verwacht dat wij met een Dacia aankomen.
Tot nu toe had ik verzuimd om even wat plaatjes van de Meriva en de Nissan op internet te bekijken.
Nou mij is het nu helemaal duidelijk. De OPEL valt af omdat OPEL staat voor Oud Primitief En Lelijk maar na het lezen van deze recensie:
De nulemissie Nissan Leaf is goed voor het milieu en voor uw portefeuille.
Nissan heeft de lancering aangekondigd van de Leaf, een geheel elektrische middelgrote wagen (C-segment). Deze vijfdeurs beschikt over 90 kW sterke lithium-ionbatterijen. De motor is goed voor 80 kW/280 Nm. "Dat maakt de wagen vinnig en aangenaam om te besturen, geheel naar de verwachtingen van weggebruikers die gewend zijn aan traditionele benzinevoertuigen", onderlijnt Nissan in zijn persbericht.
De batterijen hebben een autonomie van 160 km en kunnen met een snelle lader in minder dan een halfuur voor 80% worden bijgevuld. Volledig opladen aan de hand van een eenvoudige contactdoos duurt ongeveer acht uur.
De Leaf zal in 2010 in Japan, de VS en Europa op de markt komen. De prijs zal conform het C-segment zijn (middelgrote auto's).
ligt de keuze toch wel overduidelijk voor de hand: De Nissan Leaf, dat gaat hem worden. Weg met mijn S80 !
In de recensie heb ik middels onderstreping aangegeven wat voor mij de doorslag heeft gegeven.
Dat zijn 'kwaliteiten' en cijfers waar niemand tegenop kan.
Ik merk hierbij op dat hier in Portugal uiteraard al is voorzien in een dekkend net van 'eenvoudige contactdozen' (zoals trouwens heel veel dingen hier erg eenvoudig zijn !). In Nederland zal het ongetwijfeld nóg dekkender zijn ! :twisted:
Ben, let op mijn woorden, deze auto gaat je een hoop forummers kosten !
Dat worden gegarandeerd een hoop overlopers ............ alles voor het milieu waarbij de portemonnee een ondergeschikte rol speelt. :twisted:
Ik heb er niets over gelezen maar misschien is hij ook nog wel duurzaam ........... nou dan is het toch wel duidelijk dacht ik zo.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Daar ben ik, om evt. een forum-ban te voorkomen, dan ook bewust niet verder op ingegaan.
Ik realiseer me nu ook pas dat 'eenvoudige contactdozen' i.c.m. 'in Nederland nóg dekkender' al kantje boord was !
Maar ach laat ik v.w.b. de Car of the Year 2011 er nog maar een cliché tegenaan gooien:
"Dat de beste maar mag winnen !" :twisted:
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.