Zooo, als je IN Vlieland woont dan woon je wel diep in de aarde .
Maar oei, oei, Vanuit het Noorden des lands om 9 uur in Maarn zijn. En dan 's avonds nog de laatste boot naar Vlieland halen?
Dat is vrijwel onmogelijk. Je mag echt wel om 05.00 uur uiterlijk weg (anders zit je zwaar in de problemen) en om 15.00 uur terug. Die A28 bij Amersfoort en Zwolle, de A32 bij Leeuwarden (of je moet via de A7 en de A31 gaan. Maar dat zijn kilometers.
BTW is vanuit Noordoost Groningen de A31 in .de pakken en dan bij Arnhem de A12 een mogelijke optie. Dan heb je minder last van oponthoud.
Volgens mij gaat die boot helemaal niet zo vroeg.
En vanuit Vlieland ga je natuurlijk over de dijk en dan via A7, A2 A12 naar de Meern Maarn. Of de A6 -A27-A12 Is toch overal druk 's morgens in de randstad.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Haha tja dat zijn de nadelen van het wonen op een eiland. Maar er zijn veel meer voordelen.
Het zou moeten lukken. De 480 van mij heb ik hier ook niet staan ook niet in Harlingen maar gewoon in Groningen. Ik had hem wel een tijd in Harlingen staan. Maar heeeeeel snel van terug gekomen want hij stond toen nog vlakbij de haven, en roest gewoon weg bha :redhotevil:
Ik ben bang dat invm de vele kilometers de 480 dit niet gaat trekken. Juist de S40 lijkt mij in dat opzicht prima te kunnen voldoen, ik had me nog niet echt verdiept in de grote verschillen tussen de S80 en S40 keek even puur naar jaren dat hij op de markt kwam.
Zat zelfs even te denken aan de S70 en de 850 maar ik denk dat het verbruik van deze wagens te hoog is voor de doeleinden. Maar goed ik heb nog 4 maand om daarover te kunnen nadenken.
Maar mijn gevoel gaat toch stee vast terug naar de S40
p.s. ik blijf de 480 ES natuurlijk houden die gaat niet weg
945i schreef:Volgens mij gaat die boot helemaal niet zo vroeg.
En vanuit Vlieland ga je natuurlijk over de dijk en dan via A7 en A2 naar de Meern. Of de A6 -A27 Is toch overal druk 's morgens in de randstad.
Eerste boot vanaf Vlieland vertrekt om 7:00 uur en dan ben ik om 8:30 in Harlingen. Laatste boot vertrekt om 19:00 vanuit Harlingen. Bij de haven wordt de auto opgehaald voor de stalling.
945i schreef:Volgens mij gaat die boot helemaal niet zo vroeg.
De laatste boot gaat om 19.50 Vind ik rijkelijk vroeg. Als je op maandag om 17.00 uur vanuit Maarn vertrekt richting Harlingen redt je dat in 75% van de gevallen NIET, zeker niet omdat je om ongeveer 19.20 uur aanwezig moet zijn. Nu is Arie een Vlielander dus die hoeft zich in principe niet te melden vooraf, maar feit blijft dat hij langs Utrecht en Amsterdam moet en dat redt ie echt NIET.
Arie Visker schreef:Ik heb natuurlijk eerst de mogelijkheid bestudeert voor openbaar vervoer maar dit is raar als het klinkt niet echt praktisch.
Ik woon namelijk in Vlieland...maar mijn ouders in de provincie Groningen (vlakbij Duitsland). Ik moet elke maandag naar Utrecht toe en moet daar om 9:00 uur zijn (Maarn) om precies te zijn. en ik moet diezelfde dag nog met de laatste boot mee terug naar Vlieland vanaf Harlingen. Dit laatste is met openbaar vervoer niet haalbaar.
De auto zelf ga ik stallen in Harlingen bij een opslag bedrijf voor auto's voor de eilanders.
S80 kan ik zoals ik het lees dus beter schrappen. Als ik het goed begrijp zijn de modellen vanaf 96 dus de phase I modellen.
Niet te ingewikkeld maken voor ons hoor
Het blijkt dus dat je elke maandag met de veerboot van Vlieland naar Harlingen gaat en vandaar uit met de auto het traject Maarn v.v. wilt gaan doen, om vervolgens weer met de veerboot van Harlingen naar Vlieland te reizen.
Harlingen - Maarn vv is ca. 350 km. Nu ben ik al een tijdje weg uit Nederland waardoor ik geen echte ervaringen meer heb met het verkeer maar tijdens mijn laatste bezoek eind augustus vroeg ik me af waarom ik met een S80 reed ..........met een Trabant had ik het ook kunnen redden ! :evil:
Nee, ik zou inderdaad gaan voor de oplossing van een 'klein zuinig dieseltje' zoals anderen al hebben aangegeven. Zelfs een S40 zou wel eens niet de juiste, lees: economisch verantwoorde oplossing kunnen zijn !
Maar uiteraard ben ik niet degene die gaat over jouw financiële huishouding
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ik heb alleen ervaring met een S40 1.8 benzine automaat, maar ik rijd 1 op 11 in de wintermaanden. Lijkt me inderdaad een stuk onzuiniger dan een klein dieseltorretje.
Überhaupt zul je een 850, S70 of S80 niet vanuit het oogpunt van zuinigheid (en dus kosten) rijden.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
V70/2.4D/2003 schreef:My God.....dan mag je wel om 5 uur gaan rijden. (wetende dat de Oost-Groninger bush nou niet bepaald voorzien is van effectief openbaar vervoer ten aanzien van dergelijke vervoerswensen)
Niets mis met de oost-Groninger bussen hoor!
Waarom geen S60, tussen de S40 en S80 in...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Ik ben wegens mijn woon/ studieverkeer overgestapt van een 460 2.0i naar een S40 1.8(i?) op gas. dit om een paar redenen.
Ik heb dit helemaal berekend gas/ diesel was voor mij op de lange termijn veel geodkoper(gas zelfs meer als diesel)
ook vindt ik de S40 phase I subliem rijden, lekker stug op de weg (als een tank) en je kan er makkelijk lange tochten mee maken. In de 460 was ik na 200 km rijden wel blij als ik uit kon stappen. En als ik met de S40 rij heb ik na 500 km nog wel het idee dat ik nog wel een paar uur kan rijden (rij regelmatig 500 km op 1 dag)
De 480 is ouder dan de 460, dus ik denk dat je met een S40 al een paar grote stappen vooruit maakt kwa comfort, zeker het sturen.
Het grootste nadeel van de S40 is het onderhoud, ik heb hier al vrij veel geld in moet stoppen terwijl ik zuinig met de auto omga. Dit deed ik niet met de 460, hier heb ik daarentegen ook geen 1 cent ingestoken, en hij reed superstrak. ik heb hem weggedaan omdat hij niet toonbaar was ivm de lak.
Een S40 1.9D klinkt toch als een prima bak voor een veel-rijdende-student? Citroen ZX kan dan een onverwoestbare motor hebben, de electronica daarentegen... En ligt er in de S40 diesel ook niet een franse 1.9?
Al met al: moedige tocht zo iedere ochtend, en een S80 lijkt met wat boven budget (alhoewel ik niet weet wat je te spenderen hebt). Een S40 diesel daarentegen...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!