geartronic in frankrijk

Plaats reactie
rickserik
1st Gear member

het onderwerp zegt het al.deze zomer naar frankrijk geweest met onze tweedehands xc90 automaat. vakantie stemming zat er goed in tot we daar kwammen. ik kreeg een foutmelding MOTOR SERVICE VEREIST . hij ging geen bergje meer op . moter kwam niet boven de 2000 toeren uit ook handgeschaakeld hielp niet veel,moest alles geven in 2de en dan viel hij terug op 2000 toeren in 3de . het vreemde is de deze melding aan en uit viel . dus power en dan plots geen power . op onze terugreis rond 23 uur en met een buiten temp.van +-16 graden geen melding meer. de ardennen bergje op en af zonder probleem .waren goed geladen 6 pers. en een bak op het dak. zijn er nog mensen met dit probleem? in de garage vertelde ze dat ik een olie koeler moest plaatsen op de automaat +-400 euro . hier op de forum lees ik van fluschen en vervangen van de olie. wat kost dit ? wat is het beste ? deze vakantie was in augustus en heb tot op heden geen melding meer gekregen .
johnvlada
1st Gear member

rickserik schreef:het onderwerp zegt het al.deze zomer naar frankrijk geweest met onze tweedehands xc90 automaat. vakantie stemming zat er goed in tot we daar kwammen. ik kreeg een foutmelding MOTOR SERVICE VEREIST . hij ging geen bergje meer op . moter kwam niet boven de 2000 toeren uit ook handgeschaakeld hielp niet veel,moest alles geven in 2de en dan viel hij terug op 2000 toeren in 3de . het vreemde is de deze melding aan en uit viel . dus power en dan plots geen power . op onze terugreis rond 23 uur en met een buiten temp.van +-16 graden geen melding meer. de ardennen bergje op en af zonder probleem .waren goed geladen 6 pers. en een bak op het dak. zijn er nog mensen met dit probleem? in de garage vertelde ze dat ik een olie koeler moest plaatsen op de automaat +-400 euro . hier op de forum lees ik van fluschen en vervangen van de olie. wat kost dit ? wat is het beste ? deze vakantie was in augustus en heb tot op heden geen melding meer gekregen .
We hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt. 's-Morgens om 5 uur willen vertrekken voor een rit van meer dan 2000km huiswaarts - power, geen power etc etc. Even getwijfeld of we de reis zouden aanvangen, maar een half uurtje later was de melding verdwenen en de kracht terug aanwezig. Bij thuiskomst de dealer gecontacteerd. Hun reactie: waarschijnlijk een kleine storing (bijv licht geblokkkeerde remschijven) - niets om ons zorgen om te maken - geen reparatie of koeler plaatsen.

Sindsdien hebben we geen melding meer gekregen.
bugbyte
1st Gear member

Misschien zou je kunnen vermelden welk type volvo, motor benzine of diesel. Maakt het wat makkelijker om te reageren.
Jan
V70 1999, S60 2003, XC70 2.5T 2006 Benzine
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

op een 2.5T met trekhaak MOET een oliekoeler icm een trekhaak, dus is bij die motor (en na trekken van een aanhanger) die suggestie gedaan is het een juiste
Volvo for life
vmcc
2nd Gear member

ik heb precies hetzelfde gehad...

Eest op de duitse autobaan in de winter. Denk je lekker te kunnen knallen stopt ie er gewoon mee.
En deze week al 10 keer op de snelweg als ik boven de 140 kom. En dat terwijl ik juist mijn automaat 2 weken geleden heb laten flushen.
Dus dat is de oplossing ook niet.
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
rickserik
1st Gear member

het gaat hier om een xc90 diesel 163 pk bouwjaar 2005 . bij de dealer vertelden ze dat er standaard een olie koeling wordt gemonteerd als je een trekhaak hebt .(ik heb geen trekhaak) . ik las dat er nog waren met dit probleem ,vooral in de rubriek v70 en caravan trekken .maar een duidelijke oplossing was er niet .6man en een bak opt dak kan je nu moeilijk een caravan van 2ton noemen. ps: ik vind het behoorlijk jammer en niet kunnen dat een wagen van een nieuwprijs van meer dan 50.000 euro nog geen berg op kan.
paulus
1st Gear member

vreemd..... heb een trekhaak maar nooit iets van een extra koeler gemerkt... heb de bak vorige jaar n.a.v. een tip van de tuner wel laten flushen en dat merk je wel!
Volvo XC 90 D5 Geartronic Zwart 215 PK (getuned door Fasttech) Full options
Voorheen:
Volvo XC 90 D5 Geartronic Zwart Tuned door Fasttech tot 198 pk
Voorheen:Volvo V70 2.4 D Aut. Zwart Tuned tot 168 pk door Fasttech
Daarvoor: Audi A6 TDI Avant, Blauw, Tuned door Fasttech
Daarvoor: Volvo 940 Station LPG, Rood, 500.000+
Ook daarnaast:Volvo XC70 2.4T Automaat zwart
rickserik
1st Gear member

Wat is flushen eigenlijk?
Ripley
2nd Gear member

Olie eruit, nieuwe olie erin. Even laten draaien, nieuwe olie eruit, weer nieuwe olie erin. Zo verwijder je meer rommel dan met een gewone wissel.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Nee, dat is geen flushen maar drie keer verversen.

De enige methode is met draaiende motor olie bijvullen en aan de andere kant aftappen. En dat aftappen doe je bij de automaat-koeler. Zo spoel je met de nieuwe olie direct de oude olie eruit, inclusief de verontreinigingen. Je hebt wel een 3voud aan olie nodig om de bak te spoelen dus haal maar een liter of 20.

Wel is het van belang om de pook door alle versnellingen te schakelen.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”