Volvo 440 mistlampen

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
V440_wrecker
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47

Hmm.. Als het standaard pluggen zijn dan is het nog wel te overwegen om de originele schakelaar te gebruiken. Alleen als ik die originele gebruik dan gaat er natuurlijk geen lampje op mn dash branden. Want die bekabeling zal daar dan ook wel niet voor zijn. (gok ik zo)

Ik heb nu even een tijdelijke opstelling gemaakt:

Afbeelding

Is het bovenstaande schema nog een beetje te doen? Of zijn er betere manieren om ergens stroom van te halen? En is er nog een speciale manier om je lampen te stellen ofzo? Ik heb het nu als volgt gedaan: De lampen een klein beetje richting grond + iets naar binnen afgesteld. Het lijkt alleen of mijn linker lamp verkeerd staat. (rechts voor op de foto)

Afbeelding

Afbeelding

//edit: Het zijn breedstralers i.p.v. mistlampen(!)
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Ik mis nog een relais op je schema?

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
V440_wrecker
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47

Schilder schreef:Ik mis nog een relais op je schema?

Schilder
Moeten die er persé in?
Ze doen het ook zonder.
Het zijn 2x 55watt lampen. Is het nodig?
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

2 x 55watt (12 volt ) is bijna 9 ampere, op de schakelaar zelf staat soms vermeld hoeveel deze kan leveren/doorlaten, gemiddelde schakelaar is 2-4 ampere, het kan heel lang goed gaan, maar hij kan ook doorbranden, vandaar een relais.
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
V440_wrecker
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 31.10.2010 - 14:47

Schilder schreef:2 x 55watt (12 volt ) is bijna 9 ampere, op de schakelaar zelf staat soms vermeld hoeveel deze kan leveren/doorlaten, gemiddelde schakelaar is 2-4 ampere, het kan heel lang goed gaan, maar hij kan ook doorbranden, vandaar een relais.


Hmm.. dat klinkt niet best.
Het is een Hella (Verlichte) trekschakelaar. Het enige wat er op staat is "7K".
Ik zal wel even kijken hoe er een relais tussen moet. Zou wel zonde zijn als mn schakelaar doorbrand.

Bedankt voor je antwoord/advies.

//Edit: Ik heb even de specificaties opgezocht van de schakelaar. En deze kan 5 ampère aan. Dus ik ga er toch wel even een relais in zetten. Zou zonde van mn schakelaar zijn als ie doorbrand.
Gebruikersavatar
lovemy440
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19

...
Maar volgens mij moet er wel iemand op dit forum zitten die precies weet hoe het zit bij phase 1 qua bekabeling.
...
Weet jij toevallig wie diegene is die het bij een phase 1 heeft gedaan?
Vriendelijk dank...
Ik zou het bij een fase 1 gaan doen, ware het niet dat ik daar nu de mogelijkheid niet meer heb. Het klopt dat er geen bekabeling voorbereid is. Bij fase 1 was de insteek, we leggen de kabels die nodig zijn, meer niet. En ja, de bumpers waren dan wel weer universeel, dat kostte teveel werk om verschillende bumpers te maken. Dan maar een kapje.

Maar als je ik je een tip mag geven, ga dan naar een sloperij en ga je op zoek naar een fase 1 met breedstralers. Daar haal je de juiste kabelboom uit incl. relais. Hoef je verder niet moeilijk te doen.
Ik heb de kabelboom niet meer, anders had je het zo van mij kunnen krijgen. Succes!!
Me:

Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold

Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold

Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003

My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

Hallo, Ik heb een vraag:

Op dit moment heb ik een setje mistlampen in mijn bezit. Ze zijn in prima staat, alleen is de draad doorgeknipt, dus zonder stekker. Vandaag heb ik een kleine poging gewaagd om ze erin te monteren. Lekker met de kop in de sneeuw :lol:

Ze zitten er nog niet in, heb wel de plastic afschermkapjes verwijderd. En heb achter de bumper gezocht (kijkend met zaklamp van onder/achter de bumper) daar kan ik niks vinden.
Ik kan alleen loze kabels met stekker direct achter de koplampen vinden, gewoon van bovenaf onder de motorkap. Maar deze hebben 3 draden ipv 2. Of zijn deze voor potentiele koplamp ruitenwissers? Hebben jullie misschien wat meer tips waar ik de draden voor de mistlichten kan vinden?

Bedankt!
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

de 3 polige stekker is voor de ruitenwisser inderdaad. als het goed is moet daar in de buurt ook de andere stekker zitten. hij kan ergens verstopt zitten in tape of dergelijke
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Een paar foto's voor je EvertBram. Het is soms stevig zoeken in de 400 serie naar de juiste kabel. Net wat leip zegt, ze kunnen in tape gewikkeld zijn, achter een randje zitten en eigenlijk overal in een straal van een meter van de plek waar je ze wilt hebben :wink:

Bij mij zat hij achter de ijzeren randjes boven in de bumper verstopt.
Afbeelding

De 3 polige stekker is idd voor je koplampwissers, je bedoelt waarschijnlijk deze:
Afbeelding
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

Dank voor jullie reactie!

Ik zal eens wat verder op zoek gaan naar de kabels wanneer de sneeuw wat minder/weg is. Zal het hier zeker laten weten of ik het vind!

Groeten!
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

Nog even om er op terug te komen. De mistlichten heb ik gemonteerd en ze werken. Bedankt voor de hulp!
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Mooi zo :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”