Steenslag over gehele auto

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Nald
2nd Gear member

Hallo,

Laatst moest ik bij een boer aan het werk en ik dacht dat het die dag druk op het erf zou worden. Dus ik had mijn auto netjes in de berm tegenover het bedrijf gezet (dit was wettelijk toegestaan).

Alleen die dag kwam er een loonwerker om de bermen te maaien, de bestuurder zag waarschijnlijk mijn auto, en hij klapte zijn maaier op zodat het klepelgedeelte een hoek van 60 graden maakte en hij langs mijn auto kon rijden. Het maaiergedeelte draaide zo te zien nog. (ik zag het gebeuren vanuit de kantine)

Toen ik bij mijn auto aankwam, zat deze helemaal onder het modder en de klei. Over het dak, motorkap zijkanten enz.

Ok dit is verveelend maar goed dat valt eraf te wassen, nu ik mijn auto van het weekend gewassen heb blijkt er over mij gehele auto steenslag te zitten (in ieder geval door de bovenste laag heen tot de grondlak) ook zit mijn vooruit helemaal vol met kleine sterretjes (zeker 20 geteld toen opgehouden met tellen)

ik was mijn auto regelmatig en soms ook met de hand, die steenslag was eerst zeker te weten niet het geval. Weet iemand hoe ik dit kan verhalen? Ik weet niet wie dit was, en ik ben ook maar WA verzekerd. En ik maak me wel veel zorgen over al die sterretjes zo met de winter voor de deur.

Ik heb wel foto's van mijn auto toen hij helemaal onder de modder zat.
laheije
4th Gear member

Eerst proberen te achterhalen wie het was, (je kan bij de gemeente navraag doen welke firma de bermen voor ze maaien) en deze persoon aansprakelijk stellen, je hebt met foto`s bewijs genoeg.
Hebben nog meer personen het zien gebeuren dan heb je ook nog getuigen. Lijkt me geen probleem te zijn om de schade te verhalen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Nald
2nd Gear member

Ja een medewerker van de boer waar ik aan het werk was zag hem ook langsrijden.

ik zal morgen eens mijn verzekeringsagent bellen voor de precieze procedure die ik moet volgen.
DirkT4
2nd Gear member
Contacteer:

en?

Ik heb ook steenslag gehad door een andere partij, op de snelweg zat ik achter een wagen die natuursteen geladen had en hier kwamen flink was kleinere steentje vanaf over mijn auto heen.

Heb de chauffeur kenbaar gemaakt dat er iets aan de hand was door de claxon te gebruiken en heb daarna gebeld naar zijn werkgever, deze wilde dat ik aangifte deed, dit gedaan en dit verzonden naar dat bedrijf en ze tegelijk aansprakelijk gesteld. Rest was verzekeringswerk, uiteindelijk 400 euro gekregen oid.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
Bart Giesen
5th Gear member

Netjes geregeld!
Nald
2nd Gear member

Het balletje is inmiddels aan het rollen.

Volgende week komt er een expert kijken en dan gaan de verzekeringen het uitvechten.

De volvo dealer hier op het dorp heeft een schade raming gemaakt van omstreeks 3500 euro voor een nieuwe ruit plaatsen en het spuiten van; motorkap; linkervoorzijcherm; linkervoordeur; linkerachterdeur; dak; kofferbak en het linkerachterscherm.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”