Nee. dat niet. Maar je kan mijn banden eens proberen. Heb zowaar zomer en de winter hier nog liggen.. en we kunnen er over breinstormen..
Het is je om te helpen.
v70 trilt bij rond de 80 kmph.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
Goed idee, ik zal je eer dezer dagen even een pm sturen.janpie schreef:Nee. dat niet. Maar je kan mijn banden eens proberen. Heb zowaar zomer en de winter hier nog liggen.. en we kunnen er over breinstormen..
Het is je om te helpen.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
je schrijft dat de auto trilt vanaf 80km/u tot 100km/u.
is er daarboven geen trilling?
en is dit in alle versnellings? of alleen in de 5e versnelling.
heb je al eens geprobeerd om bijv. 90km/u te gaan rijden en de motor afzetten
(wel direkt weer op kontakt zetten natuurlijk) wat doet hij dan?
zo als ikvan jou begrijp, als er dus geen motorbelasting is,is de trilling ook weg.
ik zou het dan evt.zoeken in je onderste motorrubbers
of toch vliegwiel(onbalans)
de overige voor de hand liggende sugesties had je al gehad geloof ik.
ps.ik zag dat je velgen van een nieuw typeV/S60 op je classic had?
is de naafdiameter en je bandenmaat oke?
is er daarboven geen trilling?
en is dit in alle versnellings? of alleen in de 5e versnelling.
heb je al eens geprobeerd om bijv. 90km/u te gaan rijden en de motor afzetten
(wel direkt weer op kontakt zetten natuurlijk) wat doet hij dan?
zo als ikvan jou begrijp, als er dus geen motorbelasting is,is de trilling ook weg.
ik zou het dan evt.zoeken in je onderste motorrubbers
of toch vliegwiel(onbalans)
de overige voor de hand liggende sugesties had je al gehad geloof ik.
ps.ik zag dat je velgen van een nieuw typeV/S60 op je classic had?
is de naafdiameter en je bandenmaat oke?
geen glans zonder wrijving
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
Jawel de diameter en bandenmaat is prima. Ik heb hier jaren probleemloos mee gereden. Ik heb 16 inch erop gezet omdat 16 inch banden overal op voorraad liggen en 15 niet.toppertje schreef:je schrijft dat de auto trilt vanaf 80km/u tot 100km/u.
is er daarboven geen trilling?
en is dit in alle versnellings? of alleen in de 5e versnelling.
heb je al eens geprobeerd om bijv. 90km/u te gaan rijden en de motor afzetten
(wel direkt weer op kontakt zetten natuurlijk) wat doet hij dan?
zo als ikvan jou begrijp, als er dus geen motorbelasting is,is de trilling ook weg.
ik zou het dan evt.zoeken in je onderste motorrubbers
of toch vliegwiel(onbalans)
de overige voor de hand liggende sugesties had je al gehad geloof ik.
ps.ik zag dat je velgen van een nieuw typeV/S60 op je classic had?
is de naafdiameter en je bandenmaat oke?
Het trillen begint met 80 km/u tot en met 100 km/u. En dan alleen als ik gas geef.
Vooral bij extra belasting zoals mn boottrailer of aanhanger merk je echt dat er wat aan de hand is.
Zodra ik het gas eraf haal op die snelheid, is het trillen direct weg.
Ik heb het dus alleen als ik gas geef en accelereer tussen de 80 en 100km.
Daarboven geen enkele probleem.
het is een automaat, dus schakelen is er handmatig niet bij.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
De hele auto en niet zozeer het stuur.945i schreef:En trilt dan het stuur of de hele auto en niet het stuur?
Ook als hij terugschakeld op 80 kmph omdat ik het gas volledig intrap, trilt hij.
In welke versnelling dan ook, als hij accelereert op die snelheid, trilt hij.
Ik zal morgen eens kijken of de snelheid van het trillen met het aantal toeren meegaat als ik gas geef, Of dat het met de snelheid oploopt.
Dat kan ik niet zeker zeggen.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik denk dat je dit dan ook niet meer in de wielen/wiellagers moet zoeken,maar
toch een trilling in je motor,of toch je aandrijfas.
dit is een rot probleem,omdat dit nogal kostbare onderdelen zijn om zomaar
even te proberen.
toch een trilling in je motor,of toch je aandrijfas.
dit is een rot probleem,omdat dit nogal kostbare onderdelen zijn om zomaar
even te proberen.
geen glans zonder wrijving
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dit was de oorzaak van trillen, alleen onder belasting, van een 480. Alles uitgeprobeert, aandrijfas vervangen, motorrubbers, ophangrubbers, balanceren etc. Na heel veel gezoek bleek de bus waar de tripod v.d. aandrijfas in draaid beschadigd. Aan de tripod zelf was niets te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
Was dat op bepaalde snelheden dat je daar last van had, of continu?Iroll schreef:Dit was de oorzaak van trillen, alleen onder belasting, van een 480. Alles uitgeprobeert, aandrijfas vervangen, motorrubbers, ophangrubbers, balanceren etc. Na heel veel gezoek bleek de bus waar de tripod v.d. aandrijfas in draaid beschadigd. Aan de tripod zelf was niets te zien.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Auto was niet van mij maar van een medeforumlid, Kool. Ik heb er ingereden en kon er niet achter komen. Dacht in 1e instantie aan de rechter aandrijfas, maar die had hij al vervangen en dat had dus niets geholpen. Verschijnselen: lage snelheid niets van te merken, maar bij accelereren bij hogere snelheid begon hij te trillen, gas los en de trilling was weer weg. Je merkte dus wel dat het trillen van rechts kwam.Was dat op bepaalde snelheden dat je daar last van had, of continu?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
Het is alweer een tijd geleden dat ik gereageerd heb maar ik zat twee maanden onverhoopt in het buitenland vanwege werk.
Ondertussen is de Volvo voorzien van een nieuwe aandrijflijn incl lagers en is het probleem wel opgelost.
Ik heb hem vandaag opgehaald en de trillingen zijn weg.
Door middel van de auto laten draaien op de brug met de voorzielen in de lucht is er gezien dat de rechteras iets afweek en de linkeras haast niets.
Ondertussen is de Volvo voorzien van een nieuwe aandrijflijn incl lagers en is het probleem wel opgelost.
Ik heb hem vandaag opgehaald en de trillingen zijn weg.
Door middel van de auto laten draaien op de brug met de voorzielen in de lucht is er gezien dat de rechteras iets afweek en de linkeras haast niets.