Stekker ECC los?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Oceanracer
Geartronic member

Omdat mijn buurman (V70/285 2.5DMY01) zijn ECC wat problemen gaf, heb ik daar zojuist mijn licht eens over laten schijnen. Het eerste wat opviel was de enorme hoeveelheid stof op het thermostaatje (bij de kleine ventilator in het bedieningspaneel) en het feit dat het ventilatortje niet ronddraaide. Dus stroom eraf en bedieningspaneel verwijderen dan maar. Hele boel losgehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd. En wat denk je? Temperatuur links en rechts is weer gelijk en het ventilatortje draait weer als een tierelier. Buurman blij, maar ik blijf met een vraag zitten.

Bij het verwijderen van het paneel viel het mij namelijk op dat er één groene stekker niet op het paneel zat aangesloten. Het paneel heeft in totaal 4 stekkers:

1. (grijs) gaat naar de 12V aansluiting
2. (kleine groene) stekker gaan naar de ventilator
3. (grotere groene) stekker zat aangesloten vlakbij de van de kleine
4. (grootste groene) stekker zat niet aangesloten, maar past wel meer rechts op het paneel

Eigenwijs als ik ben heb ik die stekker gewoon aangesloten en de accu weer aangesloten. Ik merkte geen verschil en er kwamen geen meldingen.

Blijft dus de vraag over: Waarom zat die stekker los en werkte de ECC wel gewoon?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

uit mijn hoofd is 1 voor de aansturing canbus gerelateerde spullen (airbag/buitentemp etc.)
De andere is voor bediening.
In type >2005 is dat uit mijn hoofd in 1 stekker gestopt.
(gaat er meer over can).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gast

Oceanracer schreef:Blijft dus de vraag over: Waarom zat die stekker los en werkte de ECC wel gewoon?
Je gaf aan dat het het ventilatortje niet ronddraaide,
Misschien is de stekker ooit een keer niet goed gemonteerd en mogelijk net los geschoten.
Oceanracer
Geartronic member

Als jij wist hoe vuil dat ventilatortje was, zou het ook jou niet verbazen dat hij niet draaide. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”