USA krijgt 5 cylinder T5
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Waarom Europa niet?
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Als het waar is kan het best iets te maken hebben met het feit dat Ford liever de EcoBoost motoren voor hun eigen (sub-)premium modellen wil behouden.Johann schreef:Waarom Europa niet?
Of dat Volvo geen modellen wil verkopen met dezelfde motoren als Ford modellen of gewoon helemaal geen 4-cilinders (zoals Lexus, Mercedes en BMW ook niet doen).
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
250 PK, 360Nm met een 400Nm overboost.Discovery schreef:Hoeveel pk?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20522
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat ikke niet snap!!945i schreef:Zal wel een "vuile" motor zijn...
In de V.S van Amerika, en met name in enkele oostelijke staten gelden volgens mij NOG strengere normen dan in Europa. (Klopt toch Menjo?)
Dan lijkt mij dit heel vreemd. Een T5 mag dan in bijvoorbeeld California niet verkocht worden.
Johann, kan je een bron geven?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Er zijn 2 normen in de VS, de landelijke en de strengere Californische. Iedere staat mag zelf kiezen welke van deze 2 ze toepassen. Een stuk of 16 staten gebruiken geloof ik de norm van Californie.V480-S60 schreef:Dat ikke niet snap!!945i schreef:Zal wel een "vuile" motor zijn...
In de V.S van Amerika, en met name in enkele oostelijke staten gelden volgens mij NOG strengere normen dan in Europa. (Klopt toch Menjo?)
Of het echt strenger is voor benzine motoren weet ik niet, als je puur naar de toegestane uitstoot kijkt wel, maar het wordt ook op een heel andere manier gemeten. Voor dieselmotoren is het zeker wel veel strenger.
Dit nieuws over de 5 cilinder T5 staat volgens mij ergens op het Swedespeed forum en heb het verder nog nergens bevestigd gezien.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
De echte T5 staat er nu ook bij,EVV schreef:Op de USA site staat nu alleen de 300 PK T6 vermeld, dan is de T5 dus de zuinige versie
http://www.volvocars.com/us/all-cars/vo ... fault.aspx
Niet die nep T5 dus.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Hopen dat Canada ook de 5 cylinder krijgt.menjo schreef:Nou nog een jaartje wachten tot ze ook op deze $6000 korting geven en dan wordt het interessant.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat moeten wij daarmee dan? Of is het eenvoudiger om auto's uit Canada te halen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20522
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Yep, die zijn makkelijker om te bouwen naar Europeese normen. Heeft met name met de km-teller en de verlichting te maken. 
Daar hebben ze in de US of A nogal vreemde gedachten over.

Daar hebben ze in de US of A nogal vreemde gedachten over.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
http://www.swedespeed.com/artman2/publi ... 5_FWD.html Het gaat dus om een vernieuwd blok met overboost in 2-6 versnelling. Zal wel niet aan de EURO5 norm voldoen, anders was dit natuurlijk veel leuker geweest dan een 2.0 T5.