Uitlijning of iets anders???

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Wolfert
Starter

Hoi iedereen,

welkom bij mijn eerste bericht op dit forum.
Al jaren lang ben ik een Volvo fan maar sinds 2 weken eindelijk een Volvo V40 TD uit '97.

Het volgende trok mijn aandacht toen ik vol gas gaf in mijn V40:
De neus kwam normaal omhoog bij het accelereren, maar toen ik abrubt overschakelde (en dus van het gas afging) gaf de auto een ruk naar links, ik ging bijna een halve meter naar links. Verder geen trilling in het stuur of van het motorblok.

Ik vermoed, aangezien ik de APK papieren vanaf 2003 heb meegekregen bij de aankoop, dat de redelijk vaak vervangen banden en fuseekogels, erop wijzen dat de voorwielen niet goed uitgelijnd staan. Wellicht staat één van de wielen licht naar buiten/ binnen afgesteld, is dat mogelijk?

Overigens, de auto wijkt dan weer niet erg af naar links of rechts als ik het gas loslaat...

Wat denken jullie heirvan?

Zodra ik mijn salaris heb laat ik de redelijk versleten voorband en de andere voorband (B-merk) vervangen voor A-merk all-weather banden. Dan laat ik gelijk de uitlijning controleren.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties.

Wolfert
toppertje
6th Gear member

zijn jou draagarmen nog wel goed?
dit klinkt als een rubber dat uitgelubberd is.
geen glans zonder wrijving
Wolfert
Starter

Dat zou wel eens wat kunnen zijn. gek genoeg heeft hij nog geen maand geleden een nieuwe APK gekregen.
Nou je het zegt, gisteren reed ik weg in een scherpe bocht, langzaam aan, toen hoorde ik voorin wat. Een bonkje ofzo. Ik ga er naar laten kijken!

Groet,

Wolfert
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”