Automaat in P-stand rijdt toch weg

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Alkema
Starter

Hallo,

met veel plezier lees ik dit forum, maar heb nu zelf een vraag.

Mijn xc70 (bj2001) heeft een automaat. Normaal gesproken parkeer ik mijn auto altijd door hem in de P-stand te zetten, maar sinds gisteren rijdt hij toch nog weg als hij in de p-stand staat.

de volvo dealer heeft dit nog nooit meegemaakt, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat de eventuele kosten hiervan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Lars
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat zit voor 99% in de bak dat probleem,dure reparatie dus.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als je dealer even informeerd bij Volvo Beesd,dan weet hij precies wat het probleem is,het komt vaker voor!
Alkema
Starter

heb net mijn rechter voorwiel eraf gehaalt en nu blijkt mijn aandrijfstang het proleem te zijn, hopelijk daarmee dus ook het probleem van het doorrijden in de p-stand.
945i
8th Gear member

2 vragen; wat is een aandrijfstang 2, waaruit blijkt dat die aandrijfstang het probleem is?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
toppertje
6th Gear member

945i schreef:2 vragen; wat is een aandrijfstang 2, waaruit blijkt dat die aandrijfstang het probleem is?
ik kan niets anders bedenken dan: aandrijfas.
dan zou deze niet meer moeten"pakken" op de spiebanen,dol gedraaid
zeg maar.
al lijkt dit mij zeer onwaarschijnlijk.
of de as ligt uit de bak :-k
geen glans zonder wrijving
945i
8th Gear member

Tja.. Want als het aandedrijfstang ligt, die je zou kunnen zien als het rechtervoorwiel eraf ligt, dan is er best een serieus probleem. :razz:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Frumpy
5th Gear member

Keuzeschakelaar misschien kapot, dat de P-stand niet wordt herkend?
S80 2,5T AUT5 2004
Alkema
Starter

Allemaal bedankt voor jullie advies, maar de wegenwacht heeft gisteren het probleem opgelost. de aandrijfas bleek los te zitten, waardoor hij nog maar op 1 wiel werd aangedreven. Nu hij deze weer heeft vastgezet werkt alles weer en staat hij weer vast als een huis in de p-stand.

saillaint detail, 2 maanden geleden de aandrijfhoezen aan deze kant laten vervangen door de volvo dealer. Volgens de wegenwacht hebben ze hem toen niet goed vastgezet. Maandag maar eens even met ze bellen.

iedereen bedantk voor het meedenken!
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik dacht dat je in de P stand weg kon rijden,maar dat was niet hetgeval,hij blokkeerde dus niet in de P stand,dat is een ander verhaal met de verkeerde omschrijving van het probleem dus.
toppertje
6th Gear member

Alkema schreef:Allemaal bedankt voor jullie advies, maar de wegenwacht heeft gisteren het probleem opgelost. de aandrijfas bleek los te zitten, waardoor hij nog maar op 1 wiel werd aangedreven. Nu hij deze weer heeft vastgezet werkt alles weer en staat hij weer vast als een huis in de p-stand.

saillaint detail, 2 maanden geleden de aandrijfhoezen aan deze kant laten vervangen door de volvo dealer. Volgens de wegenwacht hebben ze hem toen niet goed vastgezet. Maandag maar eens even met ze bellen.

iedereen bedantk voor het meedenken!
dus toch! :wink:
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”