robemer, heb jij dit nog nooit ervaren, als je achteruit rijdt en van R naar D schakelt en gas geeft, dat de auto dan blijft staan ?
Bij ons gebeurt het meerdere keren per week dat hij dan tot wel 5 seconden stil blijft staan en als je gas geeft gaat hij niet hoger dan 1500rpm.
Na die 5 sec pakt de koppeling blijkbaar plots en schiet de auto vooruit.
Het lijkt alsof je de eerste keer met een auto rijdt en niet weet hoe je fatsoenlijk moet vertrekken.
Jij hebt dezelfde motor en bak, ben dus echt benieuwd of jou auto altijd direct pakt als je van R naar D schakelt.
C70 D5 5 traps GT 2009 of C70 D3 6traps GT nieuw ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Ivo,
Ik moet altijd achteruit van de oprit af dus in R. Dan zet ik direct in D en rijdt weg. Volgens mij sta ik wel stil als ik van R naar D schakel, maar let hier niet echt op. Tot op heden nimmer problemen als je beschrijft ondervonden.
Tja en ondertussen toch wel vele honderden keren bovenstaande manoevre uitgevoerd, zowel met warme als koude motor als ook warm en koud weer.
Het enige wat ik af en toe als irritant merk is wanneer ik een bocht uitkom, gas geef en dat het dan 1 a 2 seconden duurt voordat de auto oppakt. Ik vermoedt daar dit komt omdat de bak net aan het schakelen is.
Let wel, dit is alleen met lage (<50 km) snelheid; bij hogere snelheden als op snelweg komt dit niet voor.
Moet toch nog mijn dealer bellen ivm wintersloffen en zal hem eens vragen of hij bekent is met jouw probleem....... drop ik nog wel op dit topic
Ik moet altijd achteruit van de oprit af dus in R. Dan zet ik direct in D en rijdt weg. Volgens mij sta ik wel stil als ik van R naar D schakel, maar let hier niet echt op. Tot op heden nimmer problemen als je beschrijft ondervonden.
Tja en ondertussen toch wel vele honderden keren bovenstaande manoevre uitgevoerd, zowel met warme als koude motor als ook warm en koud weer.
Het enige wat ik af en toe als irritant merk is wanneer ik een bocht uitkom, gas geef en dat het dan 1 a 2 seconden duurt voordat de auto oppakt. Ik vermoedt daar dit komt omdat de bak net aan het schakelen is.
Let wel, dit is alleen met lage (<50 km) snelheid; bij hogere snelheden als op snelweg komt dit niet voor.
Moet toch nog mijn dealer bellen ivm wintersloffen en zal hem eens vragen of hij bekent is met jouw probleem....... drop ik nog wel op dit topic
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
bedankt, ben inderdaad benieuwd wat jou dealer erover weet.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Ivo,
Heb er met de technische man van mijn dealer over gesproken en hij vertelde me dat "het zou kunnen voorkomen" dat de bak "wacht" als er al achteruitrijdende (dus R) wordt geschakelt naar de D en gas wordt gegeven.
De bak moet eerst in russtand komen alvorens hij de D stand activeert.
Ik schakel bij mijn weten nooit al achteruit rijdende van R naar D; zorg dat ik eerst stil sta. Of als ik wel al schakel dan staat de auto eerst stil alvorens ik gas geef.
Is ook normale gang van zaken bij automaat; rijdt al tig jaren automaat en doe niet anders.
Heb in het verleden met mijn Opel Signum wel al achteruitrijdende van R naar D geschakelt, maar dan wachtte ik met gasgeven tot ik stilstond en dan gas gegeven .
Tja of je er iets mee kan............. als ik jou was zou ik eens een andere auto met zelfde motor / bak meevragen bij de dealer (onder het mom van proefrit) en kijken hoe die reageert.
Succes ermee
Heb er met de technische man van mijn dealer over gesproken en hij vertelde me dat "het zou kunnen voorkomen" dat de bak "wacht" als er al achteruitrijdende (dus R) wordt geschakelt naar de D en gas wordt gegeven.
De bak moet eerst in russtand komen alvorens hij de D stand activeert.
Ik schakel bij mijn weten nooit al achteruit rijdende van R naar D; zorg dat ik eerst stil sta. Of als ik wel al schakel dan staat de auto eerst stil alvorens ik gas geef.
Is ook normale gang van zaken bij automaat; rijdt al tig jaren automaat en doe niet anders.
Heb in het verleden met mijn Opel Signum wel al achteruitrijdende van R naar D geschakelt, maar dan wachtte ik met gasgeven tot ik stilstond en dan gas gegeven .
Tja of je er iets mee kan............. als ik jou was zou ik eens een andere auto met zelfde motor / bak meevragen bij de dealer (onder het mom van proefrit) en kijken hoe die reageert.
Succes ermee
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Hoi robemer,
Wij doen net hetzelfde, achteruit rijden, stoppen, dan naar D zetten en gas geven, dan blijft de auto soms nog 5 sec stilstaan, soms ook niet.
een andere C70 powershift heb ik al meegehad en die deed het niet, ook de auto waarmee we verleden jaar proefreden (voor de aankoop) deed het niet.
Ik rij ook al jaren automaat, tijdens meerdere trips per jaar naar de USA en ook in mijn V70 geartronic, maar iets dergelijks heb ik nog nooit meegemaakt. vdotinga heeft het ook 1 keer ervaren heeft zij in een ander topic vermeld.
We wachten nu een aanbod af van Volvo Belgium voor een eventuele inruil op een D3 Geartronic.
Wij doen net hetzelfde, achteruit rijden, stoppen, dan naar D zetten en gas geven, dan blijft de auto soms nog 5 sec stilstaan, soms ook niet.
een andere C70 powershift heb ik al meegehad en die deed het niet, ook de auto waarmee we verleden jaar proefreden (voor de aankoop) deed het niet.
Ik rij ook al jaren automaat, tijdens meerdere trips per jaar naar de USA en ook in mijn V70 geartronic, maar iets dergelijks heb ik nog nooit meegemaakt. vdotinga heeft het ook 1 keer ervaren heeft zij in een ander topic vermeld.
We wachten nu een aanbod af van Volvo Belgium voor een eventuele inruil op een D3 Geartronic.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 15:26
- Locatie: gemert
Dag Ivo,
Ik zou de bak laten vervangen mocht dit niet helpen mag de dealer opkomen voor u als klant (ook daar is hij dealer voor) en het met Volvo-Be regelen.Je hebt tenslotte een bak geld betaald voor deze mooie auto en voldoet deze niet mag je verwachten dat ze het naar behoren oplossen dus een andere auto regelen zonder kosten voor de klant.
Volvo for live is toch de slogan dan zullen ze als merk ook alles uit de kast moeten halen om u als klant te behouden?
Succes, en zoals al eerder gezegd werd op uw strepen gaan staan!
Gr. Gert
Ik zou de bak laten vervangen mocht dit niet helpen mag de dealer opkomen voor u als klant (ook daar is hij dealer voor) en het met Volvo-Be regelen.Je hebt tenslotte een bak geld betaald voor deze mooie auto en voldoet deze niet mag je verwachten dat ze het naar behoren oplossen dus een andere auto regelen zonder kosten voor de klant.
Volvo for live is toch de slogan dan zullen ze als merk ook alles uit de kast moeten halen om u als klant te behouden?
Succes, en zoals al eerder gezegd werd op uw strepen gaan staan!
Gr. Gert
zwarte V70 2.4D MJ 2002 gechipt
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Even een update, we hebben nu sinds woensdagavond een C70 D3 geartronic op proef tot maandag.
Eerlijk, ik heb net de eerste rit ermee gemaakt en de D3 is een totaal andere auto dan de 2.0D, niet te vergelijken.
De D3 voelt veel krachtiger aan, pakt veel beter op dan de 2.0D.
De geartronic schakelt perfect van R naar D en ook bij gas los en terug gas geven is er geen aarzeling, wat ergerlijk was bij de powershift.
1 minpuntje aan de D3 t.o.v. de 2.0D, de D3 is luidruchtiger, je hoort de motor veel meer dan bij de 2.0D.
Maandag gaan we terug naar de dealer om verdere opties te bespreken.
Eerlijk, ik heb net de eerste rit ermee gemaakt en de D3 is een totaal andere auto dan de 2.0D, niet te vergelijken.
De D3 voelt veel krachtiger aan, pakt veel beter op dan de 2.0D.
De geartronic schakelt perfect van R naar D en ook bij gas los en terug gas geven is er geen aarzeling, wat ergerlijk was bij de powershift.
1 minpuntje aan de D3 t.o.v. de 2.0D, de D3 is luidruchtiger, je hoort de motor veel meer dan bij de 2.0D.
Maandag gaan we terug naar de dealer om verdere opties te bespreken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
- Locatie: Xanten
Ivo,
blij om te lezen dat de D3 met gaertronic beter is dan de 2.0D met Powershift.
De aarzeling waar jij over schrijft, heb ik soms ook last van. Ik erger me hier ook groen en geel aan. Ik heb echter geen last meer gehad van het omschakelen van R naar D. Dit doet die van mij nu weer probleemloos.
Ben in ieder geval blij dat de deal bij mij al rond is. Nu hopen dat het bij jou ook goed gaat komen.
Gr Vincent
blij om te lezen dat de D3 met gaertronic beter is dan de 2.0D met Powershift.
De aarzeling waar jij over schrijft, heb ik soms ook last van. Ik erger me hier ook groen en geel aan. Ik heb echter geen last meer gehad van het omschakelen van R naar D. Dit doet die van mij nu weer probleemloos.
Ben in ieder geval blij dat de deal bij mij al rond is. Nu hopen dat het bij jou ook goed gaat komen.
Gr Vincent
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl