Verlichting vraag

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

leip11 schreef:yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
Hoe eenvoudig kan het leven zijn!
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Alleen blijft de schakelaar niet staan tussen 0 en middenstand...
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

heel eenvoudig

ik heb er geen problemen mee. is een beetje een gevoel. hij trilt bij mij ook niet los of zo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
sven-
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18

Hmm, makkelijkste blijft toch gewoon gele draad lostrekken, toch? Of zitten daar nadelen (extra gevolgen) aan?
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

ik vind dat niet het makkelijkst. als je die weer terug moet zetten zit je meer te kloten.

geen idee of het extra gevolgen heeft ik ken de schema's niet uit me hoofd zou ik daar eens naar moeten kijken
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

leip11 schreef:yup bij mij doen ze dat ook. wil je dit niet. zet dan je schakelaar tussen de linkerstand en de middenstand. dan maakt hij geen verbinding en heb je geen licht
Ja dat klopt, dat wist ik al, ik dacht dat dan de lampen ook uit gingen, maar niet dus
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

om welke lampen gaat het eigenlijk dan. want in die stand zijn ze altijd uit
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Koplampen in mijn geval, maar ik doe het net als de rest, gewoon ff schakelaar in de middenstand
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

@chrisje, we bedoelen niet de schakelaar /in/ de middenstand (oftewel draaiknop verticaal) zetten, maar /tussen/ de linker- en middenstand, technisch op geen enkele stand dus. Er is een dood punt tussen die twee standen waar je nèt geen contact maakt. Als je hem daar heel voorzichtig naartoe draait en dan heel rustig loslaat blijft hij net aan hangen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

Leuk om te lezen hoe dit topic is gevorderd in de loop der tijd. Maar jammer om bepaalde reacties te lezen zoals:
sjoerdb schreef:en dan zijn ze opeens stil gepraat, hij rijdt nu vast in een japanner rond. succes met je lampen he
Nee, ik ben erg zuinig om m'n 440. Onderhoud en reparaties doe ik zelf. 2 weken terug weer door de APK zonder opmerkingen. Er rijden zeker ook goede Aziaten rond, alleen zeker niet voor mij bestemt.

Om een lang verhaal kort te maken: ''Volvo for life'' :D

Ik heb trouwens nog niks aan de verlichting gedaan. Ben het wel gewent zo. Maar nu heb ik een andere vraag over verlichting:

Iemand hier ervaring met Philips nightguide lampen? Ik heb er nu goedkope pitten inzitten maar die brengen wel weinig licht op het wegdek t.o.v. de modernere koplampen. Wat vooral irritant is dat er tegenwoordig zoveel verkeerd afgestelde (Xenon) erg felle koplampen rondrijden. Vervelend als je zelf niet zo'n bak met licht hebt. Ook ben ik nog op zoek naar een breedstraler/mist lampen set.
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Iemand hier ervaring met Philips nightguide lampen?
Uit dezelfde lijn heb ik de BlueVision, bevallen mij uitstekend. De nightguide zijn volgens mij ook erg goede lampen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

SchoutenCC schreef:@chrisje, we bedoelen niet de schakelaar /in/ de middenstand (oftewel draaiknop verticaal) zetten, maar /tussen/ de linker- en middenstand, technisch op geen enkele stand dus. Er is een dood punt tussen die twee standen waar je nèt geen contact maakt. Als je hem daar heel voorzichtig naartoe draait en dan heel rustig loslaat blijft hij net aan hangen.
Klopt zo doe ik het ook
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”