Al 2 maanden ben ik op zoek naar de oorzaak van startproblemen van mijn v70, 2.5D uit 2000 (95.000 km).
Hij gloeit netjes voor (en daarna wacht ik nog even), maar na het starten 'hobbelt' hij even met het toerental en komt er een grote grijze wolk uit de uitlaat. Na even hobbelen draait hij netjes stationair. Het lijkt erop dat het veel erger wordt bij vochtig weer en temperaturen tussen de 7 en 13 graden. (beneden en boven deze temperaturen start hij beter en pakt direct op).
Afgelopen maanden heb ik de volgende zaken laten veranderen:
* ruilmotor ingebouwd
* brandstofpomp afgesteld
* gloeispiralen vervangen
* brandstoffilter vervangen
* sensor turbo inlaatdruk vervangen
* compressiemeting gedaan
* egr-klep softwarematig dicht laten zetten
* computer uit laten lezen (geen storingen)
* olie en filter vervangen
* distributieriem en multiriem vervangen
* waterpomp vernieuwd
Heeft iemand de gouden tip voor dit probleem? Zouden het de verstuivers kunnen zijn (maar dan zou het toch vaker moeten voorkomen?), of de olie (10w40) of een zwakke accu?
startproblemen bij vochtig weer
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Slecht starten heeft die van mij ook wel eens last van helaas... Laatst een flesje injector reiniger erin gedaan van Weijns. Na twee dagen weer starten zonder gemor. Wellicht werkt het dan toch. Injectoren lijken mij de oorzaak wel een beetje.
Wat ik alleen niet begrijp is die ruilmotor. Na het omruilen van de motor nog steeds dezelfde start problemen?
Wat ik alleen niet begrijp is die ruilmotor. Na het omruilen van de motor nog steeds dezelfde start problemen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Tarman T, zoals ik hem lees zijn de problemen ontstaan na het monteren van de ruilmotor want, waarom zet je er anders een ruilblok in?
Een 2000 blok met 95 K is dan wel een goede ruil vanwege de (extreem) lage KM stand, dat dan weer wel.
Een slecht startende koude diesel, gevolgd door veel rook als hij uiteindelijk tot leven komt doet denken aan:
* Slechte compressie
* Injectoren
* Gloeipluggen.
Eenvoudigste optie voor nu: Injectorreiniger.
jkatier, wat is de uitslag van iets simpels als een uitlaatgasmeting? Is de verbranding wel goed?
Een 2000 blok met 95 K is dan wel een goede ruil vanwege de (extreem) lage KM stand, dat dan weer wel.
Een slecht startende koude diesel, gevolgd door veel rook als hij uiteindelijk tot leven komt doet denken aan:
* Slechte compressie
* Injectoren
* Gloeipluggen.
Eenvoudigste optie voor nu: Injectorreiniger.
jkatier, wat is de uitslag van iets simpels als een uitlaatgasmeting? Is de verbranding wel goed?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
waarom start je hier 2 topics over? :roll:
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... highlight=
mischien heb je zelf de oplossing al gevonden in het verleden?
ik citeer:
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... highlight=
mischien heb je zelf de oplossing al gevonden in het verleden?
ik citeer:
jkatier schreef:even laten uitlezen bij de dealer/volvospecialist.
Waarschijnlijk de brandstofpompafstelling, heb ik vorige week ook gehad.
Aangezien deze aangedreven wordt door een getande riem wil die nog wel eens verlopen na ongeveer 15.000 km.
geen glans zonder wrijving
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
@jkatier: volgens mij moet je gewoon meer km's maken... 

S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mods Break.
Begrijp niet helemaal waarom je een nieuw topic opent als je er al een hebt.
Dus we gaan gewoon verder waar je was.
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.php?t=39150
Begrijp niet helemaal waarom je een nieuw topic opent als je er al een hebt.
Dus we gaan gewoon verder waar je was.
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.php?t=39150
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra