geheugenverlies sleutel

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
mga1600
6th Gear member

Volgens het instructieboekje wordt de ingestelde stand van de bestuurdersstoel en de spiegels in de sleutel opgeslagen. Twee sleutels leveren dus twee sets instellingen op voor twee berijders. Dit werkt ook wel eventjes, ik zie de stoel heen en weer schuiven als ik de auto achtereenvolgens met de ene of de andere sleutel open.
Maar als de auto daarna even stilgestaan heeft, is er sprake van geheugenverlies via de sleutel. De instellingen staan nog wel opgeslagen in de stoel.
Doe ik iets fout - of is er wat anders aan de hand? Iemand een idee?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
mga1600
6th Gear member

Bovenstaande vragen hebben helaas niet tot een antwoord geleid. Verder speurwerk op het internet leverde mij op www.v70xc.com/forums/showthread.php?t=13206 de omschrijving van een soortgelijk probleem op:

Oorspronkelijke vraag daar luidt:

What's the deal with the seat memory and the Key Fob? ________________________________________
My car is playing with my nerves...

I use to be able to unlock the door and get the mirror and seat to go to my usual position. Same with my wife's key. Then, without any changes, only my mirrors are moving (not always to the same position) when I unlock with the Fob. Seat doesn't move. It stays at my wife's position. Same is happening when my wife's unlock with the Fob.

This week end, I finally had time to look at it. I went outside with both keys. I unlocked with my wife's key, opened the door and guess what? The mirror and seat moved to her position Locked the door, tried with my key, mirror and seat moved to my position. WTF?

I'm out of ideas. It is not a life or death situation but It drives me crazy when something is working on and off like this. The seat memory are working fine. I actually have to use the buttons all the time because of the uncooperative fob feature.
……………………

Het eindbericht zegt:
Went to the Volvo service station this afternoon, they indicated indeed that in some Volvo 2005 models the memory seat problem occurs! It is a software problem and there is a fix for this bug.

They put the car in the garage connected wireless!! with their VIDA service computer, downloaded the new software update and that was it.

Note: In VIDA it was even indicated that after appr. 1 minute the seat settings were lost, how accurate info.

Did some tests and it works all fine now! No more problems with seat memory.

-----------

Het zou dus een vaker optredend probleem zijn met auto's uit 2005 waarvoor een software 'fix' bestaat. Met deze nieuwe informatie ben ik naar de dealer geweest, maar zij herkennen niet wat daar geschreven wordt.
Hun antwoord luidt zoveel als: breng de auto maar, dan zien we wel wat er kapot is. Klinkt wel erg vrijblijvend en ik zou ze liever wat gerichter bezig zien. Is er 'iemand onder u' die toegang tot VIDA heeft en me op het spoor kan zetten?

bedankt alvast voor een reactie!

groet

Huib
tuftuf
4th Gear member

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Bij mijn XC70 MY06 was het toen een software update.
mga1600
6th Gear member

De auto is van de week bij de dealer geweest voor een paar software updates en warempel: het werkt!

Toch vreemd dat een auto die altijd bij een Volvo dealer is onderhouden (weliswaar in Duitsland), niet automatisch iedere update mee krijgt bij een servicebeurt.

Maar ik zal niet zeuren, het probleem is nu opgelost.
VolvoRob
5th Gear member

Steeds vaker zie ik dat een software-fout de oorzaak is en uitlezen en updaten de oplossing. Ik vind dit een slechte ontwikkeling, omdat Volvo op deze manier je verplicht om per sé bij de dealer te rade te gaan. Hier zou Nelie Kroes zich maar eens in moeten verdiepen.....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
jpwg001
6th Gear member

Over Kartelvorming gesproken inderdaad...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”