Beste medegebruikers,
ik heb een vraag t.a.v. het inbouwen van een parrot 3200 in mijn s40 bj 2005. Ik heb de draden voor stroom, mute en het contact reeds gevonden (rechts onder het "handschoenen kastje") echter waar moet ik de iso stekker welke aan mijn parrot zitten verbinden met de s40. Ik heb vernomen dat ik een verloop nodig naar de volvo radio maar dan is mijn vraag hoe en waar moet ik deze dan gaan plaatsen. Kan iemand mij hier meer over vertellen c.q. foto's laten zien waar ik aan de slag moet gaan, want kom er momenteel niet uit!
Alvast bedankt!
Sjoerd
Parrot 3200 inbouwen in s40 2005
-
- 1st Gear member
Hallo Sjoerdsjoerdroelofs schreef:Beste medegebruikers,
ik heb een vraag t.a.v. het inbouwen van een parrot 3200 in mijn s40 bj 2005. Ik heb de draden voor stroom, mute en het contact reeds gevonden (rechts onder het "handschoenen kastje") echter waar moet ik de iso stekker welke aan mijn parrot zitten verbinden met de s40. Ik heb vernomen dat ik een verloop nodig naar de volvo radio maar dan is mijn vraag hoe en waar moet ik deze dan gaan plaatsen. Kan iemand mij hier meer over vertellen c.q. foto's laten zien waar ik aan de slag moet gaan, want kom er momenteel niet uit!
Alvast bedankt!
Sjoerd
Heb je een orginele Volvo radio of een ander merk?
-
- 1st Gear member
Ik heb een orginele "basic" radio van volvo erin. Ik heb het verloopstekkertje inmiddels gehaald, echter zou ik niet weten waar de kabel is/ligt waar ik de carkit tussen moet pluggen. Las al onder de stoel, maar kan niets vinden....
Volvo S40 1.6D 2005
-
- 1st Gear member
Als je de Volvo-stekkers achter je radio uit elkaar trekt dan passen die ISO-stekkers van je parrot daar niet op,klopt dat?
-
- 1st Gear member
Ik heb de radio nog niet durven demonteren, maar heb de juiste stekker al voor de volvo (verloopstekker van iso naar volvo). Dus de stekkers zitten waarschijnlijk achter de radio begrijp ik... Hoe kan ik hierbij komen en is er misschien een how-to met mogelijke foto's hoe de radio te verwijderen?
Volvo S40 1.6D 2005
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf geen s40 maar een s70.
Hoe de radio er uit kan kunnen anderen je vast vertellen.
Normaal gesproken open je de ISO-stekkers achter je radio en zet je op de 2 stekkers die ja na het splitsen in je handen hebt de Parrot stekkers.
Dat kan kan dan niet fout gaan.
In jouw geval weet ik niet hoeveel verloopkabels je dan nodig hebt maar dat wijst zichzelf.
Hoe de radio er uit kan kunnen anderen je vast vertellen.
Normaal gesproken open je de ISO-stekkers achter je radio en zet je op de 2 stekkers die ja na het splitsen in je handen hebt de Parrot stekkers.
Dat kan kan dan niet fout gaan.
In jouw geval weet ik niet hoeveel verloopkabels je dan nodig hebt maar dat wijst zichzelf.
-
- 1st Gear member
Ook hier kan je de beschrijving vinden,mocht je die niet hebben.
http://www.parrot.com/nl/support/handleidingen/#CK3200
http://www.parrot.com/nl/support/handleidingen/#CK3200
-
- 1st Gear member
Heb dat alles ook de volvo kabel. echter weet ik niet waar de kabel ligt waar ik hem moet bevestigen, monteur zei onder de stoel echter lag hij daar niet....
Volvo S40 1.6D 2005
- lancer
- 6th Gear member
Op het forum staat nog wel ergens een handleiding over hoe de radio te demonteren. Zit band de telefoon te posten, anders zocht ik het zelf even op. Eerst moet de bezel van de radio er af, daarna het aluminium panel, dan kan de radio eruit.
-
- 1st Gear member
Waarom zou deze onder de stoel liggen?
Meestal ligt daar bekabeling voor een versterker, stoelverwarming/elektrische stoelverstelling of gordelverklikker.
Het meest logische lijkt me de radio eruit,dan stekkers los en dan de stekkers van je Parrot daar op aansluiten.
De voedinsgdraden en mute-draad zijn daarna ook makelijk aan te sluiten, lijkt me.
Als je het met beleid doet kan er weinig gebeuren,ikzelf leg bij het verwijderen van de radio een handdoek bij de pook waar de radio op kan liggen.
Meestal ligt daar bekabeling voor een versterker, stoelverwarming/elektrische stoelverstelling of gordelverklikker.
Het meest logische lijkt me de radio eruit,dan stekkers los en dan de stekkers van je Parrot daar op aansluiten.
De voedinsgdraden en mute-draad zijn daarna ook makelijk aan te sluiten, lijkt me.
Als je het met beleid doet kan er weinig gebeuren,ikzelf leg bij het verwijderen van de radio een handdoek bij de pook waar de radio op kan liggen.
- lancer
- 6th Gear member
-
- 1st Gear member
Beste Lancer,
bedankt voor de heldere sheets/uitleg. Het is gelukt en het werkt naar behoren!
allemaal bedankt!
bedankt voor de heldere sheets/uitleg. Het is gelukt en het werkt naar behoren!
allemaal bedankt!
Volvo S40 1.6D 2005