Mijn vriendin en ik hadden afgesproken dat zij mijn huidige S40 overneemt. Aangezien er toch flink wat kosten aankomen (onderhoud en reparatie*) overweeg ik om op zoek te gaan naar een vervanger voor deze auto. Sowieso een lastige beslissing, want deze auto heeft mij verder nóóit laten staan. Wel is er een behoorlijk bedrag aan onderhoud en reparatie uitgegeven.
Ze heeft 0,0 rijervaring, want ze is nog bezig voor haar papiertje. Ik vraag mij dus ook af of het verstandig is om voor een grotere Volvo te gaan, zoals een 850, een 940 of 960. Ik zou zelf ook wel een 740 erbij willen hebben, maar zij ziet zich er helaas niet in rijden. Hiermee houd ik natuurlijk niet verborgen dat ik er ook graag in wil rijden :oops:
Zouden jullie ons willen helpen met het maken van een keuze? Het aanbod is immers groot, maar onze kennis om een echt goede auto te kiezen is niet voldoende.
Eisen:
- niet duurder dan 2000 en liefst nog goedkoper (budget incl. onderhoud/reparatie 3250);
- automaat
- Zweedse Volvo
- benzine
- geen turbo
- grote voorkeur voor elektrische ramen
De auto mag een oldtimer zijn (hoogstwaarschijnlijk onmogelijk voor deze prijs) en hoeft ook niet de dikste uitvoering te betreffen. Sedan of station maakt niet uit.
* = draagarm(en), mogelijk schokbrekers en/of stabilisatiestangetjes, koplamp en grote beurt (ex distributieriem)
Eerste auto voor mijn vriendin; besluit genomen!
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Misschien een buitenkansje.
http://link.marktplaats.nl/396549277
http://link.marktplaats.nl/396549277
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Die ziet er goed uit. Ik zal hem aan haar voorleggen.945i schreef:Misschien een buitenkansje.
http://link.marktplaats.nl/396549277
Ik zat ook aan deze 960
te denken.
Of aan deze twee 850's:
1 2
Of deze S70 (erg mooi volgens mij!)
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ziet er allemaal leuk uit, voor dat geld kan je best een nette Volvo met automaat kopen.
Het is maar net waar de voorkeur naar uit gaat.. Het model en de minder complexe techniek van de 240 GLT zou mij het meest aanspreken, maar er zijn genoeg mensen die niks hebben met die "ouwe meuk".
Het is maar net waar de voorkeur naar uit gaat.. Het model en de minder complexe techniek van de 240 GLT zou mij het meest aanspreken, maar er zijn genoeg mensen die niks hebben met die "ouwe meuk".

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Volvo-plaza staat idd ook in ieder geval een mooie 940 op, helaas met kapotte airco. Maar goed, dat zal met die 850's weinig anders zijn 
En begrijp me niet verkeerd, 945i, ik zeg geen nee tegen een 240! Maar of m'n vriendin het zo'n leuke auto vindt... Als het budget er was kocht ze overigens een nieuwe C70, om maar een idee te geven!

En begrijp me niet verkeerd, 945i, ik zeg geen nee tegen een 240! Maar of m'n vriendin het zo'n leuke auto vindt... Als het budget er was kocht ze overigens een nieuwe C70, om maar een idee te geven!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Jaja, ik snap wel een klein beetje hoe het vrouwenbrein werkt.. 
Die van mij heb ik eerst een 340 gegeven (zonder stuurbekrachtiging) :twisted:
Kon ze het mooi in leren (autorijden).
Daarna steeds een stapje beter.

Die van mij heb ik eerst een 340 gegeven (zonder stuurbekrachtiging) :twisted:
Kon ze het mooi in leren (autorijden).
Daarna steeds een stapje beter.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Het is wel de juiste volgorde inderdaad, steeds een stapje beter. In dat licht is het wellicht ook beter om de S40 aan te houden. Maar ja, zo'n 850 bijvoorbeeld heb ik ook altijd graag willen hebben...945i schreef:Jaja, ik snap wel een klein beetje hoe het vrouwenbrein werkt..
Die van mij heb ik eerst een 340 gegeven (zonder stuurbekrachtiging) :twisted:
Kon ze het mooi in leren (autorijden).
Daarna steeds een stapje beter.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hoop dat ze niet mee leest
Volvo for life
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ben ik niet bang voor. Hoorde al wel weer dat ze een S70 "toch niet mooi vindt". "Dat weet je toch".bart simpson schreef:hoop dat ze niet mee leest
O, wacht, ze wil hem toch eerst zien, hoorde ik net aan de telefoon.
Maar goed, nog niemand heeft ervoor gepleit om de S40 te houden. Dat heeft wellicht zo zijn redenen
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Deze 850 staat bij Gijsberts in Elst. Ziet er ook goed uit. Jammer genoeg geen interieurfoto's. Misschien komt er binnenkort nog iemand van de forummers daar?
En anders neemt ze ook een S80. Wel met een respectabele km-stand overigens
En anders neemt ze ook een S80. Wel met een respectabele km-stand overigens

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
*vriendin meldt zich*
Morgenstond vindt het niet erg als ik meelees/reageer, hij stuurt zelf even de topiclink naar me door haha!
Ik houd gewoon meer van auto's die 'rond' zijn afgewerkt in plaats van 'hoekig', puur vanuit mijn eigen smaak. Daarom zou ik die s70 (al issie niet lelijk) niet verkiezen boven de s40
Een 240/850/960 is wel leuk, maar niet voor mij. 850 station vind ik weer wél leuk. Zoals al vermeld werd... als ik een geldboompje had groeien zou het een nieuwe c70 convertible worden (ice white *kwijl*). Of de s80 die al gelinkt werd haha!
Maar heeft niemand hier zoiets van 'laat haar lekker in de s40 rijden als beginnertje'? Of denken jullie dat het gezien de komende kosten beter is de s40 de deur te wijzen?
Morgenstond vindt het niet erg als ik meelees/reageer, hij stuurt zelf even de topiclink naar me door haha!
Ik houd gewoon meer van auto's die 'rond' zijn afgewerkt in plaats van 'hoekig', puur vanuit mijn eigen smaak. Daarom zou ik die s70 (al issie niet lelijk) niet verkiezen boven de s40

Een 240/850/960 is wel leuk, maar niet voor mij. 850 station vind ik weer wél leuk. Zoals al vermeld werd... als ik een geldboompje had groeien zou het een nieuwe c70 convertible worden (ice white *kwijl*). Of de s80 die al gelinkt werd haha!
Maar heeft niemand hier zoiets van 'laat haar lekker in de s40 rijden als beginnertje'? Of denken jullie dat het gezien de komende kosten beter is de s40 de deur te wijzen?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hé hallo "vriendin Morgenstond"
'T is een kwestie van rekenen en het antwoord op de vraag: Wat wil je zelf?
'T is een kwestie van rekenen en het antwoord op de vraag: Wat wil je zelf?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Hier is Morgenstond zelf weer. Ik vind het een lastige kwestie. De auto heeft ons nooit laten staan, maar er is wel redelijk veel mee aan de hand geweest. We zullen zo 1000 euro verder zijn met de komende grote beurt inclusief reparaties. Ik vind dat best veel geld als je bedenkt dat de auto bij inruil hoogstens 500 oplevert...V70/2.4D/2003 schreef:Hé hallo "vriendin Morgenstond"
'T is een kwestie van rekenen en het antwoord op de vraag: Wat wil je zelf?
Ik kijk overigens niet heen over het gegeven dat er met een andere auto ook dingen aan de hand kunnen zijn die veel geld kosten, zeker met auto's in deze prijsklasse. Maar ik hoop erop dat ik geluk heb.
Natuurlijk speelt mee dat "nieuw" altijd leuk is, net als het hele proces van proefrijden en zoeken naar geschikte kandidaten.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Een 240 is een cultcar, een statement.
Een 960 die niet goed onderhouden is kost heel veel geld.
Kijk eens voor aankooptips voor een Volvo uit de 200, 700 en 900 op mijn web-log.
Daar staan ook nog een paar mooie Volvo's te koop.
Een 960 die niet goed onderhouden is kost heel veel geld.
Kijk eens voor aankooptips voor een Volvo uit de 200, 700 en 900 op mijn web-log.
Daar staan ook nog een paar mooie Volvo's te koop.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21424
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kolere. Zijn meisje heeft nog geen rijbewijs maar straks wel 204 PK onder de rechterschoen ...
Die 960 is bijzonder fijn te noemen maar kan erg duur uitpakken als het onderhoud niet helemaal goed is gedaan.
Die 960 is bijzonder fijn te noemen maar kan erg duur uitpakken als het onderhoud niet helemaal goed is gedaan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ik zou de S40 houden. Je weet wat je eraan hebt, en kosten hou je toch altijd. Goede hoop dat na deze grote beurt je weer een hele tijd vooruit kan. Bij inruil moet je waarschijnlijk toch ook flink bijbetalen, en wat ben je dan helemaal opgeschoten?
Jullie twijfelen toch al, helpt dit?!
Jullie twijfelen toch al, helpt dit?!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Morgenstond, als je echt van je vriendin houdtdtd, dan kan je niet om die 240 heen.
Je wil toch het allerbeste en allerveiligste voor haar? Zo'n meisje moet stevige bumpers om haar heen hebben.
Je wil toch het allerbeste en allerveiligste voor haar? Zo'n meisje moet stevige bumpers om haar heen hebben.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Hoho, wacht even. Liever een iets minder stevig gemotoriseerd voertuig! Zelf ben ik ooit gestart met 133 pk, dan moet een 140 pk-uitvoering toch wel kunnen.Msuidgeest schreef:Kolere. Zijn meisje heeft nog geen rijbewijs maar straks wel 204 PK onder de rechterschoen ...
Die 960 is bijzonder fijn te noemen maar kan erg duur uitpakken als het onderhoud niet helemaal goed is gedaan.
En die 960 laten we dus ook maar varen vanwege het aantal pk's. Op dat punt liet ik mijn wens iets te veel opspelen :oops:
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Je overweging helpt zeker. Dit is zeker een belangrijk punt. Ik heb de wagen goed onderhouden. Maar iets nieuws is natuurlijk ook lekker. En daar zit de crux. Ik begrijp natuurlijk dat ik die afweging zelf moet maken, maar een mening van anderen kan zeker helpen!cees klumper schreef:Ik zou de S40 houden. Je weet wat je eraan hebt, en kosten hou je toch altijd. Goede hoop dat na deze grote beurt je weer een hele tijd vooruit kan. Bij inruil moet je waarschijnlijk toch ook flink bijbetalen, en wat ben je dan helemaal opgeschoten?
Jullie twijfelen toch al, helpt dit?!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)