Op MP staat een volvo 245 diesel met een 2,8 6 cill van een VW LT. Ik weet dat deze volvo's zijn geleverd met een diesel maar ik dacht dat dit 2,4 motoren waren.
Misschien maak ik de overstap naar diesel omdat ik vermoed dat ik meer km kan maken op een tank diesel dan op mijn huidige gastank van mijn 245 die ik nu heb. En aangezien de gasprijzen harder stijgen dan diesel kan dit een logische stap zijn.
Waarom komen we niet meer van deze 245 tegen met diesel, is het een mislukt project en dus van afblijven of juist niet. Van een 740 TD ben ik ook niet vies trouwens. Maar die hoort in een ander deel van dit forum.
Dus waar op te letten bij het aanschaffen van een 245 diesel. Carroserie weet ik maar hoe is het motorisch, zijn ze net zoals de benzine versie goed voor 3 tot 4 ton op de teller. Zijn ze met een 2,8 6 cill een beetje vooruit te branden. En hoe zit het met APK moeten deze ook aan de roetmeting.
volvo 245 diesel
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
2.8 heb ik ook nooit van gehoord. Ik weet wel dat de 240 modellen leverbaar weren met een 2.4 liter inlijn-6 diesel die van VW afkomstig was. Wordt door Volvorijders soms "D6" genoemd, maar bij VW noemt ie D24.
Ze zijn behoorlijk traag (ongeveer 85pk denk ik) maar niet kapot te krijgen en echt supereenvoudig om (zelf) aan te werken.
En ik vind ze persoonlijk een heel mooi geluid maken.
Als ik ooit de plaats heb voor een 2e auto komt er een graag een 240 diesel bij voor in het weekend mee te cruisen
Voor de 200 reeks is er nooit een turboversie geweest van deze motor, maar de 700 reeks kreeg de D24T, deze had tegen de 110pk als ik het goed heb.
Ze zijn behoorlijk traag (ongeveer 85pk denk ik) maar niet kapot te krijgen en echt supereenvoudig om (zelf) aan te werken.
En ik vind ze persoonlijk een heel mooi geluid maken.
Als ik ooit de plaats heb voor een 2e auto komt er een graag een 240 diesel bij voor in het weekend mee te cruisen

Voor de 200 reeks is er nooit een turboversie geweest van deze motor, maar de 700 reeks kreeg de D24T, deze had tegen de 110pk als ik het goed heb.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Deze http://link.marktplaats.nl/386602499 staat in de omschrijving 2,8 VW diesel. Zal wel een type foutje zijn. Er zit idd wel een mooie sound in die motor en loopt door de 6 in lijn erg mooi soepel. Ik heb nu ook +/- 85 PK met mijn 2,1 injectie en dat is ook geen snelle, ik hoef ook niet de klinker uit de weg te rijden als ie maar een beetje mee kan met het verkeer en een belastingvrije diesel is voor de portemonee erg prettig.ppFreddy schreef:2.8 heb ik ook nooit van gehoord. Ik weet wel dat de 240 modellen leverbaar weren met een 2.4 liter inlijn-6 diesel die van VW afkomstig was. Wordt door Volvorijders soms "D6" genoemd, maar bij VW noemt ie D24.
Ze zijn behoorlijk traag (ongeveer 85pk denk ik) maar niet kapot te krijgen en echt supereenvoudig om (zelf) aan te werken.
En ik vind ze persoonlijk een heel mooi geluid maken.
Als ik ooit de plaats heb voor een 2e auto komt er een graag een 240 diesel bij voor in het weekend mee te cruisen
Voor de 200 reeks is er nooit een turboversie geweest van deze motor, maar de 700 reeks kreeg de D24T, deze had tegen de 110pk als ik het goed heb.
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Nou niet kapot te krijgen.... Natuurlijk zijn er heel veel mensen die een hoop km's gemaakt hebben met zo'n ding maar je hoort ook een hoop andere verhalen. Zelf in het verleden hele slechte ervaringen gehad met een "745 D6"
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21751
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die motor is een 2383 cc 6-in-lijn van 58 kW en 140 Nm.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ik heb een 945 TIC gehad met een D24Turbo intercooler en die schopte tot 122 pk.ppFreddy schreef:2.8 heb ik ook nooit van gehoord. Ik weet wel dat de 240 modellen leverbaar weren met een 2.4 liter inlijn-6 diesel die van VW afkomstig was. Wordt door Volvorijders soms "D6" genoemd, maar bij VW noemt ie D24.
Ze zijn behoorlijk traag (ongeveer 85pk denk ik) maar niet kapot te krijgen en echt supereenvoudig om (zelf) aan te werken.
En ik vind ze persoonlijk een heel mooi geluid maken.
Als ik ooit de plaats heb voor een 2e auto komt er een graag een 240 diesel bij voor in het weekend mee te cruisen
Voor de 200 reeks is er nooit een turboversie geweest van deze motor, maar de 700 reeks kreeg de D24T, deze had tegen de 110pk als ik het goed heb.
Hoewel het goede blokken, zijn is goed onder erg belangrijk en of er niet mee afgetrapt is met een koude motor.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Maarja hoe weet je dat, ik moet de verkoper nog steeds tegenomen die zegt dat ie hem altijd op zijn staart trapte. Kwestie van geluk hebben en een diesel kenner meenemen of de auto laten voorkeuren/doorlichten.volvorider schreef: erg belangrijk en of er niet mee afgetrapt is met een koude motor.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 23:37
- Locatie: IJsselstein, NL
Ben zelf in bezit van een 240 station met de 2.4 diesel. Ja hij is voor deze tijd traag maar het blijft een krachtpatser. Nu 251000 op de teller en trekt bekijks wegens zijn staat. Het geluid dwingt respect af. Het enige wat ik heb is een kleine lekkage in de aspakking van de dieselpomp en mag wel een nieuwe koppakking hebben al is die nog na 17 jr redelijk. Hoop hem lang te berijden en ach ook deze komt op zijn eindbestemming. Hard rijden kan ie ook maar beperk dat tot rond de 130km
Volvo 245 sw 1979 blauw
Volvo 740 1986 blauwmet
Volvo 240 sw limited edition new 1988 (Beesd) zilvermet
Volvo 240 1982 oranje
Volvo 850 sw GLT 1993 new (dipl sale Gotenborg) groenmet
Volvo 460 1996 blauwmet
Volvo V70 sw 1997 mosgroenmet
Volvo V70 sw 1999 bruinmet
Volvo V70 sw 2004 zwartmet
Volvo 440 1998 licht groenmet
Volvo 340 1997 licht blauwmet
Volvo C70 convertable 2004 blauwmet
Volvo 240 sw diesel 1992 Rood (huidige auto)
Volvo 740 1986 blauwmet
Volvo 240 sw limited edition new 1988 (Beesd) zilvermet
Volvo 240 1982 oranje
Volvo 850 sw GLT 1993 new (dipl sale Gotenborg) groenmet
Volvo 460 1996 blauwmet
Volvo V70 sw 1997 mosgroenmet
Volvo V70 sw 1999 bruinmet
Volvo V70 sw 2004 zwartmet
Volvo 440 1998 licht groenmet
Volvo 340 1997 licht blauwmet
Volvo C70 convertable 2004 blauwmet
Volvo 240 sw diesel 1992 Rood (huidige auto)