Krijg mijn trailer niet fatsoenlijk uit het water getrokken!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
doe eens een min pool op je ene oor en een pluspool op je andere oor, schakel daarna de 220volt in....
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Zomaar een opmerking, in het verleden deden wij dat wel eens op de camping; met 3 man op de motorkap (voorzichtig) zitten voor meer grip op de voorbanden. Weet niet of je ook mensenlijke resources tot je beschikking hebt, maar wie weet maakt het verschil (90 kg x 3 = 270 kg).
De T5 zal in kracht toch niet falen lijkt me?
De T5 zal in kracht toch niet falen lijkt me?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De T5 heeft teveel kracht, die heeft daardoor vrij snel tractieproblemen.
1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man
1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik vindt die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je er 1,5 ton auto aan weg kunt slepen zal een caravan ook wel lukkenTarman T schreef:ik vind die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Mja je zou ze ook kunnen vragen niet midden op motorkap te gaan zitten. Tis een kwestie van opvoeding lijkt me....bart simpson schreef:De T5 heeft teveel kracht, die heeft daardoor vrij snel tractieproblemen.
1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man
Wij kregen wel zware caravans met een mazda 323 diesel uit 2000 weg en dien staan niet bekend om tractie of vermogen.
Maar de topicstarter moet maar zien wat hij er mee kan. Als je niemand bij jehbt/in de buurt hebt wordt het zowieso lastig

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
haak/sleepoog voor is ook met een bootrailer geen gekke optie, je kunt er langs heen kijken en je aangedreven wielen hebben wat meer tractie
Volvo for life
- oddball
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
- Locatie: GT bocht
hahaha!bart simpson schreef:doe eens een min pool op je ene oor en een pluspool op je andere oor, schakel daarna de 220volt in....
Ik ga het direct proberen!
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Heb je idd gelijk aan. Maar of het gaat passen?bart simpson schreef:je hebt meer druk op je aangedreven wielen dus meer tractie, je overbrengingsverhouding is in achteruit doorgaans ook wat gunstiger dan in 1, dus ik zou niet weten waarom niet
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
eh... wat zou niet gaan passen?
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Trekken wel, maar de kogeldruk van plm 75 kg???bart simpson schreef:als je er 1,5 ton auto aan weg kunt slepen zal een caravan ook wel lukkenTarman T schreef:ik vind die trekhaak knop aan een sleepoog bevestigen niet eens zo een gek idee! De vraag is alleen of het gedeelte waar je het sleepoog in draait voldoende sterk is om de verticale beweging (kogeldruk) op te vangen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je hoeft niet achteruit naar huis te rijden....
(wat dacht je van wat gewicht even tijdeljk achterin de boot leggen?)
(wat dacht je van wat gewicht even tijdeljk achterin de boot leggen?)
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
bart simpson schreef:1 of 3 man op je motorkap maakt qua uitdeukkosten niets uit, neem dan idd altijd 3 man



Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Even terug naar het probleem van TS, hoe krijgt hij op een normale manier zijn boot incl. trailer de helling op.
Ik dat er een aantal oplossingen zijn :
1: de trailer mover.
2: Andere banden...
3: Boom van de trailer verlengen.
4: 3 man op de motorkap zetten.
5: andere minder steile helling zoeken.
6: 4 x 4 kopen.
Of een combinatie van deze punten..
Ik zie zat mensen met doodnormale auto's een trailer uit het water trekken, dan zal een V70 T5 dat toch ook moeten kunnen.
Ik dat er een aantal oplossingen zijn :
1: de trailer mover.
2: Andere banden...
3: Boom van de trailer verlengen.
4: 3 man op de motorkap zetten.
5: andere minder steile helling zoeken.
6: 4 x 4 kopen.
Of een combinatie van deze punten..
Ik zie zat mensen met doodnormale auto's een trailer uit het water trekken, dan zal een V70 T5 dat toch ook moeten kunnen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21584
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat dacht u van een automaat? Wij hebben achterwielaandrijving en in combinatie met de automaat toch zonder problemen wel eens een hellinktje genomen.
De enige beperking was soms de hoeveelheid koppel: de Trollstigveien nemen met 80 per uur gaat niet goed lukken ...
De enige beperking was soms de hoeveelheid koppel: de Trollstigveien nemen met 80 per uur gaat niet goed lukken ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
rij je achteruit met een FWD kom je het dichtst in de buurt
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb zo'n ding ooit in elkaar geknutseld, verrekte handig in het gebruik
Volvo for life