Ik vond het toch vreemd dat er geen verschil in taxatiewaarde was tussen een km-stand 1 en een km-stand 27.000. Dus in de pen geklommen. Ik heb netjes antwoord gehad:
Geachte,
Bij een waarde indicatie wordt naar een algemene groep auto's gekeken
met gemiddelde gegevens zoals kilometerstand.
Vandaar dat er weinig verschil zit tussen 1 en 27.000 km.
Uiteraard kunnen wij bij een taxatie rapport wel specifiek naar uw
auto en bijbehorende kilometerstand kijken.
Met vriendelijke groet,
Ezra Ezinga
NederlandsVoertuigCentrum
M.a.w. de gratis taxatie is een lokkertje. Het heeft nul en generlei waarde.
Afschrijving nieuwe Volvo
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is dus niet zo, men geeft er geen fopgeld voor maar echt geld, en wel het geboden bedrag, dat staat gegarandeerd de volgende dag op je rekening, daar mag je akkoord mee gaan, dat moet je niet.
Vind je het zelf ook niet een beetje "zwakzinnig" om een auto in te voeren met een kilometerstand van "1" die 22 maanden oud is?
Dus even een misverstand de wereld uit ruimen, deze S60 met die ene kilometer is niet gloedjenagelnieuw, hij is gewoon 22 maanden oud!
Hij zou mij daardoor met die stand ook geen euro meer waard zijn.
Vind je het zelf ook niet een beetje "zwakzinnig" om een auto in te voeren met een kilometerstand van "1" die 22 maanden oud is?
Dus even een misverstand de wereld uit ruimen, deze S60 met die ene kilometer is niet gloedjenagelnieuw, hij is gewoon 22 maanden oud!
Hij zou mij daardoor met die stand ook geen euro meer waard zijn.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zullen wel verschrot worden
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even terug naar de TS zijn S60, een 2.4 Drivers Edition kwam nieuw op € 34.800,-- --/-- 48% zou hij dus gekregen hebben € 16.704,--.
Nu zie ik langskomen een gegarandeerd bedrag zonder aankoop van een andere auto van € 17.150,--.
Koop je een nieuwe auto krijg je doorgaans een zeker percentage aan korting als je niet inruilt, tel ik dat bij elkaar zie ik het probleem nog niet zo.
Nu zie ik langskomen een gegarandeerd bedrag zonder aankoop van een andere auto van € 17.150,--.
Koop je een nieuwe auto krijg je doorgaans een zeker percentage aan korting als je niet inruilt, tel ik dat bij elkaar zie ik het probleem nog niet zo.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zie het probleem ook niet helemaal. Vriend van mij heeft zijn S60 Drivers Edition ingeruild voor een R-Edition (V70 dus).bart simpson schreef:Even terug naar de TS zijn S60, een 2.4 Drivers Edition kwam nieuw op € 34.800,-- --/-- 48% zou hij dus gekregen hebben € 16.704,--.
Nu zie ik langskomen een gegarandeerd bedrag zonder aankoop van een andere auto van € 17.150,--.
Koop je een nieuwe auto krijg je doorgaans een zeker percentage aan korting als je niet inruilt, tel ik dat bij elkaar zie ik het probleem nog niet zo.
Hij had een actiemodel waar hij al heel veel voordeel op had, schuifdak/xenon/rti voor weinig en nog een mooie zonnebrilletje.
Nu een V70 R-Edition waar 10k voordeel op zit.
Heeft in 4 jaar tijd ongeveer 90.000km gereden en kreeg zo'n zelfde bedrag ervoor terug.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed initiatief van de anwb. Als je je auto wilt of moet verkopen heb je nu in ieder geval een manier om dat te doen.bart simpson schreef:Dat is dus niet zo, men geeft er geen fopgeld voor maar echt geld, en wel het geboden bedrag, dat staat gegarandeerd de volgende dag op je rekening, daar mag je akkoord mee gaan, dat moet je niet.
Vind je het zelf ook niet een beetje "zwakzinnig" om een auto in te voeren met een kilometerstand van "1" die 22 maanden oud is?
Dus even een misverstand de wereld uit ruimen, deze S60 met die ene kilometer is niet gloedjenagelnieuw, hij is gewoon 22 maanden oud!
Hij zou mij daardoor met die stand ook geen euro meer waard zijn.
Omdat ik zelf jarenlang in de autoverkoop gezeten heb ken ik handelaren en weet de weg wel te bewandelen maar er zijn genoeg mensen die dit niet weten en die kunnen nu hier terecht. Mooi toch!
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Enfin, heel toevallig vanmorgen (19-1) op radio-1 tussen 1100 en 1200 een commentaar op deze nieuwe ANWB-service aangehoord. Wat ik al vermoedde, er worden 3 partijen beter van. Natuurlijk niet de aanbieder van de auto. Taxatieprijs ligt onder de officiële ANWB-koersprijs en heel ver onder de prijs die je krijgt bij de dealer of bij particuliere verkoop. Verder ben ik het met iedereen eens, de auto is geen duurzaam artikel, het is een verbruiks artikel! De handel eromheen is navenant! Oh ja, het boodschappenwagentje (Peugeootje 107) van mijn vrouw komt %-wijs er héél wat beter uit! Slechts 40% afschrijving in ruim 4,5 jaar (2/2006) tijd. Van 9400 naar 6000 euro. Hoe bedoel-u Volvo waardevast??bart simpson schreef:Even terug naar de TS zijn S60, een 2.4 Drivers Edition kwam nieuw op € 34.800,-- --/-- 48% zou hij dus gekregen hebben € 16.704,--.
Nu zie ik langskomen een gegarandeerd bedrag zonder aankoop van een andere auto van € 17.150,--.
Koop je een nieuwe auto krijg je doorgaans een zeker percentage aan korting als je niet inruilt, tel ik dat bij elkaar zie ik het probleem nog niet zo.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
ZUCHT.....vrouwen en auto's, de twee meest geldverslindende zaken waar je als man jezelf een bult voor moet werken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@volvo, met alle respect voor je vasthoudenheid, maar als jij nu naar de dealer gaat voor een peugeootje 107 en daar koop je een nieuwe al voor € 8.990,-- wie gaat er (als jij € 6.000,-- kreeg) in godsnaam € 6.995,- voor een 4 jaar oude (oud model) 107 betalen?
Het lukt je ook steeds maar niet om zaken in proportie te zien, alle auto's in dat segment hebben dit soort percentages aan afschrijving, ligt een 2 jaar oude te dicht bij een nieuwe koopt IEDEREEN in dit segment gewoon een nw auto, vandaar die relatief forse afschrijving.
Ik leg de afschrijving ook altijd bij de 1e eigenaar neer, die kan het doorgaans prima betalen, kon hij dat niet is dat meer zijn dan mijn probleem...
De ANWB voorziet in sinds kort een behoefte met deze service, daar mogen de mensen die daar de risico's mee lopen ook best wat aan verdienen of moet het genoegen van jouw mobiliteit ineens door een ander betaald gaan worden? (overweeg dan eens een OV jaarkaart)
Het lukt je ook steeds maar niet om zaken in proportie te zien, alle auto's in dat segment hebben dit soort percentages aan afschrijving, ligt een 2 jaar oude te dicht bij een nieuwe koopt IEDEREEN in dit segment gewoon een nw auto, vandaar die relatief forse afschrijving.
Ik leg de afschrijving ook altijd bij de 1e eigenaar neer, die kan het doorgaans prima betalen, kon hij dat niet is dat meer zijn dan mijn probleem...
De ANWB voorziet in sinds kort een behoefte met deze service, daar mogen de mensen die daar de risico's mee lopen ook best wat aan verdienen of moet het genoegen van jouw mobiliteit ineens door een ander betaald gaan worden? (overweeg dan eens een OV jaarkaart)
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Iedere grote auto, ongeacht het merk, heeft de eerste twee jaar een enorme afschrijving. Na 2 jaar ben je zomaar 40 tot 50% kwijt. Dat heb je ervoor over of niet.
Dat is voor iedereen weer anders. Zelf heb ik ook jarenlang hieraan meegedaan tot ik iemand tegenkwam die het als een sport zag om lang met zijn auto te rijden en toendertijd zijn 240 estate zonder veel moeite in 8 jaar naar de 500000 km had gereden. Hij had wel een hogere post reparatie maar de veel lagere afschrijving gaf hem een voordeel van vele duizenden per jaar. Nu heb ik zelf een s90 uit 1998 die nog steeds in nieuwstaat verkeert met ruim 2 ton op de teller. Ondanks dat ik de auto gewoon bij de off. dealer laat onderhouden, scheelt het me vele duizenden euro's per jaar aan afschrijving t.o.v iedere 3 jaar een nieuwe. En ik krijg veel positieve reacties op deze auto. Nog steeds.
Ik heb het er niet meer voor over om in 3 jaar ruim 30000 euro weg te gooien op een luxe uitgevoerde s80 ( die ik ook gereden heb). Van de s90 heb ik nooit afscheid willen en kunnen nemen. Die blijft de rest van mijn leven bij me. Voor mij de mooiste Volvo aller tijden.
En deze pracht Volvo vervoert me nog steeds zeer comfortabel en betrouwbaar zomer en winter overal naar toe.
Overigens Bart, ik heb ook zo'n rugzakje, een Citroën C1, en inderdaad is het onvoorstelbaar maar waar dat exemplaren van 3 en 4 jaar oud voor bedragen van slechts 3 tot 4 duizend onder de nieuwprijs grif van de hand gaan. Zelf heb ik toen toch maar een nieuwe gekocht. En na bijna 2 jaar kan ik er nog 70% van de aanschaf voor terugkrijgen bij inruil op een nieuwe. Maar ik rijd lekker door. Heb er 2 jaar extra garantie bijgekocht en dan zien we over 2 jaar weer verder.
Zo'n rugzak is overigens heel plezierig voor het korte werk en in de steden. En de Volvo gebruik ik alleen voor de grotere ritten en bij extreme weersomstandigheden. Geeft me toch een veiliger gevoel.
Dat is voor iedereen weer anders. Zelf heb ik ook jarenlang hieraan meegedaan tot ik iemand tegenkwam die het als een sport zag om lang met zijn auto te rijden en toendertijd zijn 240 estate zonder veel moeite in 8 jaar naar de 500000 km had gereden. Hij had wel een hogere post reparatie maar de veel lagere afschrijving gaf hem een voordeel van vele duizenden per jaar. Nu heb ik zelf een s90 uit 1998 die nog steeds in nieuwstaat verkeert met ruim 2 ton op de teller. Ondanks dat ik de auto gewoon bij de off. dealer laat onderhouden, scheelt het me vele duizenden euro's per jaar aan afschrijving t.o.v iedere 3 jaar een nieuwe. En ik krijg veel positieve reacties op deze auto. Nog steeds.
Ik heb het er niet meer voor over om in 3 jaar ruim 30000 euro weg te gooien op een luxe uitgevoerde s80 ( die ik ook gereden heb). Van de s90 heb ik nooit afscheid willen en kunnen nemen. Die blijft de rest van mijn leven bij me. Voor mij de mooiste Volvo aller tijden.
En deze pracht Volvo vervoert me nog steeds zeer comfortabel en betrouwbaar zomer en winter overal naar toe.
Overigens Bart, ik heb ook zo'n rugzakje, een Citroën C1, en inderdaad is het onvoorstelbaar maar waar dat exemplaren van 3 en 4 jaar oud voor bedragen van slechts 3 tot 4 duizend onder de nieuwprijs grif van de hand gaan. Zelf heb ik toen toch maar een nieuwe gekocht. En na bijna 2 jaar kan ik er nog 70% van de aanschaf voor terugkrijgen bij inruil op een nieuwe. Maar ik rijd lekker door. Heb er 2 jaar extra garantie bijgekocht en dan zien we over 2 jaar weer verder.
Zo'n rugzak is overigens heel plezierig voor het korte werk en in de steden. En de Volvo gebruik ik alleen voor de grotere ritten en bij extreme weersomstandigheden. Geeft me toch een veiliger gevoel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 14:47
Hierbij mijn ervaring :
Heb begin dit jaar (januari) S60, eerste inschrijving 01/2008, uitvoering 126 pk, top line plus (meest complete uitvoering in Belgie voorzien van alle mogelijke toeters en bellen) aangekocht bij officiele volvo dealer.
Inclusief 1 jaar volledige garantie (volvo used select cars)
Kmstand : 8.448 km
Cataloguswaarde in 2008 : 38.500€
Gekocht voor?
Je mag eens raden.
Ik "investeer" nooit meer in een nieuw exemplaar,want deze wagen stond gewoon tussen de nieuwe schowroommodellen, en kon hem echt niet van nieuw onderscheiden!
Ik heb 19.000€ betaald, all in. Amper de prijs van een nieuwe VW Golf diesel Bluemotion in basistrim.
Ik lach nog elke dag wanneer ik een nieuwe VW Golf zie.
PS : onze 2de auto is een VW golf TDI, overigens ook een delijk kwaliteitsprodukt!
Heb begin dit jaar (januari) S60, eerste inschrijving 01/2008, uitvoering 126 pk, top line plus (meest complete uitvoering in Belgie voorzien van alle mogelijke toeters en bellen) aangekocht bij officiele volvo dealer.
Inclusief 1 jaar volledige garantie (volvo used select cars)
Kmstand : 8.448 km
Cataloguswaarde in 2008 : 38.500€
Gekocht voor?
Je mag eens raden.
Ik "investeer" nooit meer in een nieuw exemplaar,want deze wagen stond gewoon tussen de nieuwe schowroommodellen, en kon hem echt niet van nieuw onderscheiden!
Ik heb 19.000€ betaald, all in. Amper de prijs van een nieuwe VW Golf diesel Bluemotion in basistrim.
Ik lach nog elke dag wanneer ik een nieuwe VW Golf zie.
PS : onze 2de auto is een VW golf TDI, overigens ook een delijk kwaliteitsprodukt!
VOLVO S60 TOP LINE PLUS (2008) 200 pk en 375 nm dankzij SHIFTECH