Even meedenken. Benzinepomp?

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Even nog een fotootje van blok. Kunnen we zien waar over we het hebben.
Je kan zien dat mijn volgende ding de radiateur is. Wat je niet ziet is dat ik de v snaar moet vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik zie ook dat je koelvloeistof peil aan de erg lage kant is!!


Trouwens een maand geleden na 21 jaar de voet gevlakt van de carb. De carb was erg krom, heb daarom niet de carb gevlakt maar de kunststof voet. Ik denk dat het ongeveer 0.5-1 mm was. Overigens verhielp dat niet mijn euvel.....
Maar goed, voorheeb reed ik met 2 papieren pakkingen van samen 2mm met vloeibare pakking ertussen, dat heeft de voet ook dicht gehouden blijkt na het vlakken want ik merk geen vershcil.

Ik heb nu nog last van af en toe een haperende werkslag (1 slag) bij een warme motor.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

945i schreef:Yep. :)
Die 340 van jouw is er nog steeds. Is jaren mee gereden en staat nu in Enschede over de grens in een garage met achterkant omhoog om remcilinders te plaatsen. APK punt. Maar hij heeft er geen zin meer in.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

wpee schreef:Ik zie ook dat je koelvloeistof peil aan de erg lage kant is!!
Dat blijft vreemd genoeg steeds op die hoogte staan. Soms een beetje bijvullen. In zomermaanden was dit maar 2 of 3 keer nodig. Zoals ik zei, ga de radiator vervangen en daar eens een kijkje nemen. Slangen e.d. zijn erg mooi.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat was ook een hele goeie special, weinig tot geen roest te bekennen op dat ding. Leuk te horen dat hij het nog doet!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Terugkomend op:
Vandaag 3 x boodschap gedaan waar de motor tijdje uit stond. Geen probleem de eerste km. Op de weg loopt ze ook goed.

En terugkomend op John (945i). Ik zal de motor wat meer "kietelen", voet wat steviger op gas. Dat rij gedrag van mij komt nog voort uit het "nieuwe rijden" of te wel zuiniger rijden. Maar met het schakelen wat meer gassen geeft natuurlijk ook dat je sneller op snelheid bent en het blok het werk niet meer hoeft te doen. Denk ik maar.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zo is het Frans, hoe sneller je op snelheid bent hoe zuiniger. Gasklep helemaal open= beste doorstroming. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Maar ik douw er geen steigerpijp onder! :)
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Kan het geen vacuum probleem zijn, in je benzine tank?

Als je tank vacuum zuigt, krijgt ie ook weinig brandstof en gaat ie ook slechter van lopen.
Open je benzine dop eens als het probleem zich voor doet
smartjan
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59

@Chrisje; ik dacht aan precies hetzelfde toen ik het verhaal zo las. Aan de andere kant is het dan vreemd dat hij dan op de snelweg gewoon voluit gaat.
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

Dat komt omdat dan de benzine pomp harder moet werken om benzine naar de motor te krijgen
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Onderwerp vacuüm van benzinedop komt in verleden voor in topics van hikken en inhouden van carburateurmodellen. Speelt geen rol. Ik kan mij herinneren dat de dop zelfs geen gaatje mocht hebben.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

ik zou het gewoon proberen, je kan anders ook ff zonder dop rijden en kijken of het een verschil opleverd.

Tenzij het probleem is opgelost natuurlijk
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”