speciale lpg bougie van NGK

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van speciale lpg bougies?

vr gr Koster
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Nee, geen ervaring mee. Eventjes overwogen, maar toen ik de prijs zag :shock:

Mijn LPG-inbouwer adviseerde de gewone bougies van NGK. Ik ben er zelf tevreden over en vind ze beter dan de stock (volvo) bougies.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Waarom vind je NGK beter? Ook voor een benzineblok?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Akkoord
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent

Sluit me geheel aan bij Avalanche ; de standaard NGK's doen het prima , en zie geen meerwaarde in duurdere bougies.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!

Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.

Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

jpwg001 schreef:Waarom vind je NGK beter? Ook voor een benzineblok?
Bij het op gas draaien met de gewone bougies viel de motor soms diep terug in de toeren. Ook iedere keer bij het inschakelen van de aircopomp viel de motor verontrustend diep in de toeren terug. Met de NGK bougies is dat niet het geval.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Avalanche schreef:
jpwg001 schreef:Waarom vind je NGK beter? Ook voor een benzineblok?
Bij het op gas draaien met de gewone bougies viel de motor soms diep terug in de toeren. Ook iedere keer bij het inschakelen van de aircopomp viel de motor verontrustend diep in de toeren terug. Met de NGK bougies is dat niet het geval.
En is NGK de standaard gebruike bougie, of zit er Bosch in? Of iets anders...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Nu zit er dus NGK in. Wat er vroeger in zat, weet ik niet, maar hij was toen dealeronderhouden, dus ik veronderstel "volvo" bougies.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”