Hallo dames en heren,
Na een poosje Volvo-loos te zijn geweest heb ik vrijdag toch weer een 850 2.5 opgehaald. Ik heb hem zeer goedkoop kunnen kopen omdat de start onderbreker af en toe bleef hangen. Hij zou dus af en toe niet starten. Nu vind ik het zelf ook wel leuk om wat te sleutelen dus dat was niet erg. Maar nu blijkt dat het de startonderbreker niet is.
's Morgens geen probleem met starten. Hij schakelt naar mijn mening wel veels te snel over naar benzine. Als hij nog warm is dan start hij ook meteen, maar zodra hij is afgekoeld dan wil hij niet meer. Ook niet op benzine. Het relais van de brandstofpomp is al vervangen. Ik had ook al meteen een afspraak gemaakt voor het schoonmaken van de gasinstallatie bij Kees van Verdampere. Dit is volgende week vrijdag pas i.v.m. mijn werk. Momenteel staat hij nog op mijn werk omdat hij dus niet wilde starten.
Mijn vraag is of dit misschien aan de benzinepomp kan liggen. Als hij nog warm is start hij volgens mij meteen op gas en als hij is afgekoeld dus op benzine en wil hij niet meer. Maar bij een paar keer starten op benzine moet je normaal toch wel de benzine ruiken?
Misschien dat iemand hier nog iets meer weet?
Groetjs Jolanda.
mijn 850 met G3 wil niet goed starten
-
- 6th Gear member
Een auto met G3 lpg installatie start altijd op benzine.
Een veelvoorkomende oorzaak is inderdaad de benzinepomp.
Als je het contact in stand II zet, moet je de pomp horen zoemen gedurende een paar seconden.
Brandstofdruk meten geeft ook uitsluitsel als je het zoemen hoort.
Een veelvoorkomende oorzaak is inderdaad de benzinepomp.
Als je het contact in stand II zet, moet je de pomp horen zoemen gedurende een paar seconden.
Brandstofdruk meten geeft ook uitsluitsel als je het zoemen hoort.
-
- 7th Gear member
Ik twijfel eraan of het wel een G3 is!
Van welk bouwjaar is de Volvo?
Ik denk dat het nog een oud systeem is met een normale verdamper!
Van welk bouwjaar is de Volvo?
Ik denk dat het nog een oud systeem is met een normale verdamper!
- jolanda
- 1st Gear member
Ik hoor idd iets zoemen maar dacht dat dit van het gassysteem afkwam. Dus de brandstofpomp kan ik uitsluiten?
De auto is uit 1994, en heeft G3. Ik heb voor deze nog 3 stuks met G3 gereden en ik heb een 57er Dodge en een 58er Pontiac met een "oud" gassysteem. Ook al ben ik een vrouw, dit verschil zie ik nog wel....
De auto is uit 1994, en heeft G3. Ik heb voor deze nog 3 stuks met G3 gereden en ik heb een 57er Dodge en een 58er Pontiac met een "oud" gassysteem. Ook al ben ik een vrouw, dit verschil zie ik nog wel....
Walk like a woman, talk like a man
-
- 6th Gear member
Dat ligt eraan.jolanda schreef:Ik hoor idd iets zoemen maar dacht dat dit van het gassysteem afkwam. Dus de brandstofpomp kan ik uitsluiten?
Zoals je zelf al zegt, het kan ook van gassysteem zijn, is afhankelijk wat voor type installatie.
Uitsluiten kan dan weer door gassysteem uit te schakelen, of benzinedruk meten.
Wat voor gassysteem zit er in?.
Een '94er op G3 is eerder zeldzaam dan regel.
Daarbij komt nog dat wel vaker een G3 vermelding op kenteken staat, maar onder de kap 'iets anders' zit. #-o
- jolanda
- 1st Gear member
Hoi Ludo,
dankjewel voor je hulp.
Ik had vanmorgen 3 collega's onder de kap hangen waarvan 2 zelf gas rijden en eentje nog in de garage van zijn schoonouders werkt. Het is G3, ik weet alleen niet welk merk. Zal morgen als het weer licht is gaan kijken. Weer proberen te starten, op lpg en benzine stand maar alleen de startmotor draaide rond. Maar ook geen benzine-lucht alleen gas. Het gezoem komt inderdaad van het gassysteem.
De jongens hebben me aangeduwd en na wat hotsen kwam er weer leven in. Hij sprong wel op de gasstand aan.
Ik zit nog steeds met die benzinepomp. Ik weet dat hij als hij warm is normaal start, op de gasstand. Maar ik heb net geprobeerd en als hij warm is start hij ook op benzine en hij rijdt dan ook lekker op benzine.
Hij start alleen slecht of helemaal niet als hij koud is. Voor de rest rijdt hij echt goed. Is ook al veel vervangen. De temperatuursensor, de nokkenassensor, brandstofrelais, en nog wat dingen door de vorige eigenaar. Zit nu ook een nieuwe accu in. Morgen ga ik verder kijken naar de benzinepomp. En anders moet meneer Kees volgende week maar een oordeel vellen.
dankjewel voor je hulp.

Ik had vanmorgen 3 collega's onder de kap hangen waarvan 2 zelf gas rijden en eentje nog in de garage van zijn schoonouders werkt. Het is G3, ik weet alleen niet welk merk. Zal morgen als het weer licht is gaan kijken. Weer proberen te starten, op lpg en benzine stand maar alleen de startmotor draaide rond. Maar ook geen benzine-lucht alleen gas. Het gezoem komt inderdaad van het gassysteem.
De jongens hebben me aangeduwd en na wat hotsen kwam er weer leven in. Hij sprong wel op de gasstand aan.
Ik zit nog steeds met die benzinepomp. Ik weet dat hij als hij warm is normaal start, op de gasstand. Maar ik heb net geprobeerd en als hij warm is start hij ook op benzine en hij rijdt dan ook lekker op benzine.
Hij start alleen slecht of helemaal niet als hij koud is. Voor de rest rijdt hij echt goed. Is ook al veel vervangen. De temperatuursensor, de nokkenassensor, brandstofrelais, en nog wat dingen door de vorige eigenaar. Zit nu ook een nieuwe accu in. Morgen ga ik verder kijken naar de benzinepomp. En anders moet meneer Kees volgende week maar een oordeel vellen.

-
- 6th Gear member
Nou ik ga de discussie niet weer voeren, zoals op het 850 forum.
Maar als je motor start op gas, is het geen G3 installatie die onder de kap zit, al haal je er 100 monteurs bij.
Maar goed, heb je al eens foutcodes uitgelezen?.
Controleer ook een keer de aansluitingen van het (grijze) hoofdrelais van het benzinesysteem, die zit bovenop de radiator onder het afdekkapje.
Maar als je motor start op gas, is het geen G3 installatie die onder de kap zit, al haal je er 100 monteurs bij.
Maar goed, heb je al eens foutcodes uitgelezen?.
Controleer ook een keer de aansluitingen van het (grijze) hoofdrelais van het benzinesysteem, die zit bovenop de radiator onder het afdekkapje.
- jolanda
- 1st Gear member
Ik heb ook geen zin in een discussie en ik heb me ook niet goed geforumuleerd. In de gasstand start hij altijd op benzine, alleen zo gauw hij ook loopt schakelt hij vrij snel over naar gas. Als hij warm is bijna direct zodra hij de motor rondgooit. Toen we gisteren aan het kijken waren hoorden wij (waarschijnlijk) de gaspomp. Het is net of hij ,als hij koud is, geen signaal krijgt dat hij op benzine moet gaan lopen.
Maar goed, ik ga eens even kijken of ik ergens kan vinden hoe ik die foutcodes kan uitlezen en het hoofdrelais zoeken. Hadden gisteren wel nog een stekkertje goed terug geduwd. Maar daar lag het helaas niet aan. Straks even op de brug duwen en kijken naar de benzinepomp. Ik blijf er wel van overtuigd dat het niet veel kan zijn, en ga nu eens even de foutcodes zoeken. (Ik weet wel hoe je het service lampje reset
)
Hebben ook al een goed volvo service adres gevonden in Nijmegen. Dus mocht ik er zelf niet uitkomen en Kees van Verdampere ook niets aan het gassysteem kunnen vinden dan maken we daar nog een afspraak, maar ik hoop het toch zelf te kunnen vinden.
Maar goed, ik ga eens even kijken of ik ergens kan vinden hoe ik die foutcodes kan uitlezen en het hoofdrelais zoeken. Hadden gisteren wel nog een stekkertje goed terug geduwd. Maar daar lag het helaas niet aan. Straks even op de brug duwen en kijken naar de benzinepomp. Ik blijf er wel van overtuigd dat het niet veel kan zijn, en ga nu eens even de foutcodes zoeken. (Ik weet wel hoe je het service lampje reset

Hebben ook al een goed volvo service adres gevonden in Nijmegen. Dus mocht ik er zelf niet uitkomen en Kees van Verdampere ook niets aan het gassysteem kunnen vinden dan maken we daar nog een afspraak, maar ik hoop het toch zelf te kunnen vinden.

-
- 6th Gear member
Nou ben ik toch écht benieuwd wat voor lpg systeem er in jou auto zit.jolanda schreef:In de gasstand start hij altijd op benzine, alleen zo gauw hij ook loopt schakelt hij vrij snel over naar gas. Als hij warm is bijna direct zodra hij de motor rondgooit. Toen we gisteren aan het kijken waren hoorden wij (waarschijnlijk) de gaspomp.
Meer omdat het verhaal steeds vreemder word.
Heb je foto's van onder de motorkap?.