Dat was niet door de gratis drank? :twisted:Ben schreef:Bij de introductieavond van Hooftman stonder er opvallend veel BMW's en Audi's tussen de Volvo's van de bezoekers.bart simpson schreef:eens, ik zie veel BMW rijders naar een V60 kijken
Volvo imago
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ja dat stond in de uitnodiging he 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dan weet je waar die groep voor kwam... :twisted:Ben schreef:Ja dat stond in de uitnodiging he
Volvo for life
- Chemzy
- 4th Gear member
Ter illustratie de veranderingen in het bedrijfswagenpark dit jaar:Paul schreef:Ja ik ook, krijg zelfs complimenten van Audi en BMW rijders.
Exit 1 Opel Vectra en 3 Audi A4 break (waarvan 1 met alles erop dat naar sportpaketten ruikt);
Enter 1 XC 60, een S60 (in de plaats van die 'sport'Audi) en 2 V70's.
Oftewel 1 plaats van vroeger 1 Volvo op de parking (die van mezelf) zijn we nu al met 5.
Imagostrategie gelukt zou je dan zeggen...
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
-
- 8th Gear member
Wat dacht jij dan, voor die auto? :twisted:bart simpson schreef:dan weet je waar die groep voor kwam... :twisted:Ben schreef:Ja dat stond in de uitnodiging he
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zo'n beemerrijder is zooooooooo voorspelbaar
Volvo for life
-
- 8th Gear member
Maar toch niet oppervlakkig, getuige het feit dat ze openstaan voor andere merken...bart simpson schreef:Authentieke Volvorijders zijn minder oppervlakkig idd....

- derre
- 3rd Gear member
Leuk he alles en iedereen in hokjes zien?bart simpson schreef:zo'n beemerrijder is zooooooooo voorspelbaar
Ik ben ook ex bmw rijder , en niet elke bmw rijder is het zelfde .
Ik kan zat volvo rijders opnoemen die nog asocialer rijden als menig bmw of audi bestuurder...
- Chemzy
- 4th Gear member
Inderdaad, onder andere die persoon bij ons van z'n A4 overgeschakeld is op een S60derre schreef: Ik kan zat volvo rijders opnoemen die nog asocialer rijden als menig bmw of audi bestuurder...

Volvo 440 1.9 TD 1995
-
- 8th Gear member
Heeft alles te maken met imago, derre.
Het hele imago van BMW wordt opgehangen aan een paar petjes die toevallig een goeie smaak hebben qua auto.
Dat het grootste deel brave burgers zijn (met misschien een iets sterkere drang naar kwaliteit) is bijzaak....
Het hele imago van BMW wordt opgehangen aan een paar petjes die toevallig een goeie smaak hebben qua auto.
Dat het grootste deel brave burgers zijn (met misschien een iets sterkere drang naar kwaliteit) is bijzaak....
-
- 8th Gear member
Ik zie de laatste tijd veel wat oudere C70's in handen vallen van wat vroeger potentiële e36 3 serie klanten genoemd zouden worden. De rollen worden omgedraaid..
:twisted:

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
asielgevalletjes
Volvo for life
-
- 8th Gear member
Bereid je dan maar voorop een "tsunami", de C30?... de Golf 3&4 van 2015. :razz:
Maar even zonder dollen, dat hele imago verhaal zit zo in de hoofden van mensen, zoals al gezegd, we vinden het heerlijk om overal een sticker op te plakken of in een hokje te stoppen zodat we al een beeld hebben van iemand zonder die persoon te kennen.
Als ik in een willekeurige vinexwijk al die lease nep-suv's zie staan denk ik daar ook het mijne van..Heel normaal toch.
Maar even zonder dollen, dat hele imago verhaal zit zo in de hoofden van mensen, zoals al gezegd, we vinden het heerlijk om overal een sticker op te plakken of in een hokje te stoppen zodat we al een beeld hebben van iemand zonder die persoon te kennen.
Als ik in een willekeurige vinexwijk al die lease nep-suv's zie staan denk ik daar ook het mijne van..Heel normaal toch.

-
- 2nd Gear member
Toen bij VAG werkte vond ik het imago van Audi geweldig maar dat reflecteerde ook in de prijzen van de gebruikte wagens. Na verloop van tijd verschenen de A3 met A8 putdeksel velgen, oude A4's met tokkies erin en tegenwoordig vind je op marktplaats A6-en en A8-en in buurten met flats en schotel antennes... BMW heeft een sjonnie imago, Mercedes is een taxi en Volvo is geitenwollen sokken...het zal allemaal wel
Ik kreeg ook een uitnodiging om proef te rijden in de nieuwe S60 en ik dacht dat dat kwam omdat ik een V70 rij maar nu ik dit topic door gelezen heb zal het komen omdat er ook nog een BMW 320D Touring op de oprit staat
Op zich heeft het imago van Volvo wel iets mee geholpen om een V70 aan te schaffen als BMW rijder namelijk: ruim, veilig en betrouwbaar. Correct, dat had ik ook bij andere merken kunnen vinden
Of de reclame van de S60 gaat werken weet ik niet want het is niet zo dat Volvo ineens sportiever is door de vele actie. Als ik op andere fora de reacties lees (van met name Duitse auto liefhebbers) dan wordt men er niet echt warm van.
Imago doet mij vrij weinig in de zin van wat andere mensen er van denken..... Na deze BMW zou ik zo weer eente kopen :razz:

Ik kreeg ook een uitnodiging om proef te rijden in de nieuwe S60 en ik dacht dat dat kwam omdat ik een V70 rij maar nu ik dit topic door gelezen heb zal het komen omdat er ook nog een BMW 320D Touring op de oprit staat
Op zich heeft het imago van Volvo wel iets mee geholpen om een V70 aan te schaffen als BMW rijder namelijk: ruim, veilig en betrouwbaar. Correct, dat had ik ook bij andere merken kunnen vinden

Of de reclame van de S60 gaat werken weet ik niet want het is niet zo dat Volvo ineens sportiever is door de vele actie. Als ik op andere fora de reacties lees (van met name Duitse auto liefhebbers) dan wordt men er niet echt warm van.
Imago doet mij vrij weinig in de zin van wat andere mensen er van denken..... Na deze BMW zou ik zo weer eente kopen :razz:
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Over imago gesproken, toen ik een keer erg in de put zat, niet goed functioneerde, mentaal in de knoop zat, van onder tot boven onder de antidepressiva enz., had ik het plan opgevat om een ...................... Neckermann (ook wel bekend onder de naam Mercedes) te gaan kopen. (hier is overigen meteen mee aangetoond dat antidepressiva ongewenste bijwerkingen vertonen)
Tijdens ons gesprek liet de verkoper zich het volgende ontvallen: "Ja meneer er rijden tegenwoordig helaas veel mensen in een Mercedes die wij er liever niet in zagen rijden !"
Duidelijker kon hij niet zijn als het om 'zijn imago' ging !
Rob
Tijdens ons gesprek liet de verkoper zich het volgende ontvallen: "Ja meneer er rijden tegenwoordig helaas veel mensen in een Mercedes die wij er liever niet in zagen rijden !"
Duidelijker kon hij niet zijn als het om 'zijn imago' ging !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Tijdens die depressie ambities gehad om kampert of aannemert te worden?
man toch, wat ben jij diep gegaan zeg!
Volvo for life
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Praat me er niet van, zelfs taxi-chauffeur had ik nog als optie opengehouden.bart simpson schreef:Tijdens die depressie ambities gehad om kampert of aannemert te worden?
Maar na een voorspoedig verlopen therapie ben ik toch in een Volvo terechtgekomen.
Wat zeg ik, we hebben er óók drie maar ............... wel allemaal met zomerbanden !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.