LM velgen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
volvo
3rd Gear member

Bij mijn eerste S60 had ik na 4 jaar nog geen enkele (parkeer)beschadiging aan mijn LM-velgen. Ik weet niet meer welk type velgen. Nu heb ik Orestes 17" en aan de rechterkant zijn beide velgen al lelijk toegetakeld, en het lijkt steeds meer te worden zonder dat ik er een andere rijstijl op na hou. Zijn de ene type velgen kwetsbaarder dan de andere types?? Heeft de maat er iets mee te maken??
Discovery
5th Gear member

Kan ook aan je banden liggen. Als de wang wat uitsteekt kan dat de velg al goed beschermen. Daarnaast heb je ook banden met een speciale velgbeschermer, een wat dikker rubber rand bij de velgen waardoor de kans dat de velgen beschadigd worden zeer klein is. Een grotere maat velg betekent bij een v70 meestal dunnere banden en dus ook een kleinere wang waardoor je eerder de stoepranden raakt.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zo'n rubber randje stelt natuurlijk niets voor als je langs een stoep schampt, zou zelf eerder proberen stoepranden te mijden
Volvo for life
Hans oet Twent
8th Gear member

@Volvo;
Herkenbaar vwb beschadigde velgen. Ik kocht de auto ook met beschadigde velgen. Ik heb het zelf aangepakt met een voor mij bevredigend resultaat. Op de Prodetailing dag 6 nov. jl waren er genoeg collega Volvo rijders die vonden dat de velgen erg fraai zijn geworden.
Hoe schade in mijn/ons geval te voorkomen? Ik parkeer altijd defensief...... Hoe mijn vrouw dat doet geen idee.... Wil ik ook niet weten gaat tot nu toe altijd goed.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=velgen
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”