Gisteren toen ik na het werk naar huis reed kreeg ik ineens de melding op de BC 'Probleem dimlicht' en inderdaad was er 1 lamp (H7) defect. Direct naar de auto shop gereden en een setje (2) Philips X-Treme Power gekocht. Ik moet zeggen dat ik veel meer licht heb nu en het geeft een mooie witte lichtstraal.
Het klopt inderdaad dat de standaard verlichting van de V50 nogal pover is.
Verlichting V50
- Peterke
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
-
- 2nd Gear member
Sinds gistermiddag rijd ik rond met een setje Pilot Pro Xenon van 5000k. Ben hier zeer tevreden mee. Ik heb jarenlang met xenon rondgereden en dit was echt iets wat ik op mijn V50 begon te missen. Inbouw is echt prima zelf te doen. Rechterkant is wat lastiger, daar kun je de ballast niet op de achterkant van de koplamp kwijt (links wel, dus nog steeds maar een kabel losmaken en de koplamp is los).
Setje kostte 199 euro bij www.nltuning.nl. Geloof dat daar hier al meer goede ervaringen mee waren. Ik heb de gratis leds voor de stadslichten geweigerd, voor mij hoeft het niet allemaal zo blauw mogelijk. De 5000k lampen stralen mooi helder wit licht uit.
Lichtbeeld is overigens gewoon goed, wat dat betreft zijn de koplampen van de V50 zeer geschikt om een aftermarket xenon set in te bouwen.
Setje kostte 199 euro bij www.nltuning.nl. Geloof dat daar hier al meer goede ervaringen mee waren. Ik heb de gratis leds voor de stadslichten geweigerd, voor mij hoeft het niet allemaal zo blauw mogelijk. De 5000k lampen stralen mooi helder wit licht uit.
Lichtbeeld is overigens gewoon goed, wat dat betreft zijn de koplampen van de V50 zeer geschikt om een aftermarket xenon set in te bouwen.
- Wouter06
- 1st Gear member
Ik heb sinds kort ook de NightGuide Lampen van Philips
(H7s)
Dit is echt een vooruitgang zoals de meeste hier al hebben bevestigd!
Zoals vele heb ik ook geen last van gekleurde (geel en blauw) in mijn lichtbundel. Dus alles in orde
Vergeleken met de Bi-Xenon lampen van een nieuwe Opel Astra, moet dit er niet voor onderdoen
Eerst wou ik ook overstappen op een Xenon kit. Maar om daarvoor door de keuring te geraken moeten er ook hogedruk lampensproeiers geïnstalleerd zijn. Wat mij net iets te duur ging zijn voor wat beter licht
Maar nogmaals, voor mij doen de NightGuides niet veel onder voor Xenons

Dit is echt een vooruitgang zoals de meeste hier al hebben bevestigd!
Zoals vele heb ik ook geen last van gekleurde (geel en blauw) in mijn lichtbundel. Dus alles in orde

Vergeleken met de Bi-Xenon lampen van een nieuwe Opel Astra, moet dit er niet voor onderdoen

Eerst wou ik ook overstappen op een Xenon kit. Maar om daarvoor door de keuring te geraken moeten er ook hogedruk lampensproeiers geïnstalleerd zijn. Wat mij net iets te duur ging zijn voor wat beter licht

Maar nogmaals, voor mij doen de NightGuides niet veel onder voor Xenons

Volvo v50 1.6d DrivE Kinetic| MY2010 |Businessline + MotionPack | 16"; Convector
- Roco80
- 1st Gear member
in de veronderstelling dat stadslicht = standlicht
Is het niet storend dat je stadslicht/standlicht geel(ig) is en je dimlicht wit?
Heeft iemand hier foto van om te laten zien hoe dat er uit ziet? (eventueel ook nog met de standaard mistlichten ingeschakeld).
Xenon kit zie ik ook niet zitten om dezelfde reden als Wouter06. Maar ik zou wel graag iets doen aan de lichtopbrengst van mijn V50. Als ik op onverlichte weg moet rijden is echt een probleem met deze auto (of het komt omdat ik ouder aan het worden ben).
Is het niet storend dat je stadslicht/standlicht geel(ig) is en je dimlicht wit?
Heeft iemand hier foto van om te laten zien hoe dat er uit ziet? (eventueel ook nog met de standaard mistlichten ingeschakeld).
Xenon kit zie ik ook niet zitten om dezelfde reden als Wouter06. Maar ik zou wel graag iets doen aan de lichtopbrengst van mijn V50. Als ik op onverlichte weg moet rijden is echt een probleem met deze auto (of het komt omdat ik ouder aan het worden ben).
V50 2.0D Momentum MY06 - 18";Borbet XL Black Polish - Weitec springs -30mm
- Fredhead
- Geartronic member
Noem het maar gewoon een probleem dat bij de auto hoort, ik scheet voordat ik er andere lampen in had serieus bagger op onverlichte landweggetjes.
Met tegenliggers doe je je grootlicht niet aan, dus zit je naar dat beroerde beetje licht te kijken dat van de dimlichten af komt.
Je stadslicht mag geel zijn, tenminste wel hier in Nederland en denk dat hetzelfde geld voor België
Met tegenliggers doe je je grootlicht niet aan, dus zit je naar dat beroerde beetje licht te kijken dat van de dimlichten af komt.
Je stadslicht mag geel zijn, tenminste wel hier in Nederland en denk dat hetzelfde geld voor België
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Roco80
- 1st Gear member
Ik ergerde me ook al van begin een beetje hier aan. Maar een paar weken terug mijn velg beschadigd door tegen borduur te rijden op zo'n onverlichte weg.
Dus vandaar dat ik aan het overwegen ben om ander lampen te steken.
Maar dat het legaal was om met 2 verschillende te rijden (stadlicht geel en dimlicht wit) dacht ik toch wel, maar ging me meer om de looks van buitenaf
Dus vandaar dat ik aan het overwegen ben om ander lampen te steken.
Maar dat het legaal was om met 2 verschillende te rijden (stadlicht geel en dimlicht wit) dacht ik toch wel, maar ging me meer om de looks van buitenaf

- Fredhead
- Geartronic member
Dat stadslicht zie je (bijna) niets meer van als de dimlichten branden.
Denk dat het best goed staat als je met alleen je stadslichten aan rijd
Denk dat het best goed staat als je met alleen je stadslichten aan rijd

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
schrap het stuk tussen haakjes maar, ik reken mezelf tot de jongeren en heb er ook last van :pRoco80 schreef:in de veronderstelling dat stadslicht = standlicht
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Henielma
- 2nd Gear member
De lichtopbrengst van mijn V50 valt ook tegen. Mij valt op dat de beide bermen goed verlicht worden maar midden op de weg is de hoeveelheid licht maar matig.
Licht op de verkeerde plaats dus.
Licht op de verkeerde plaats dus.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Exeres
- 6th Gear member
Vannacht (doorheen alle sneeuw) van Brussel naar huis gereden..en op een bepaald moment heb ik ook gewoon m'n mistlichten aangestoken om toch een beetje van de besneeuwde weg te kunnen zien. Heb er nu NightGuide lampen van Philips in zitten. Maar heb er geen 'wauw' gevoel van!
- Roco80
- 1st Gear member
Oeps en ik bestel net een setje via Ebay (35 euro incl verzendkosten).Exeres schreef:Vannacht (doorheen alle sneeuw) van Brussel naar huis gereden..en op een bepaald moment heb ik ook gewoon m'n mistlichten aangestoken om toch een beetje van de besneeuwde weg te kunnen zien. Heb er nu NightGuide lampen van Philips in zitten. Maar heb er geen 'wauw' gevoel van!
Afwachten dus...
- Exeres
- 6th Gear member
Ze zijn beter dan de standaard lampen..maar xenon evenaren is wat te hoog gegrepen.
Had trouwens ook eens gepolst naar aftermarket xenon in een V50 bij m'n garage (Caryncar) en daar hebben ze me dat helemaal afgeraden. Ze hadden namelijk al verschillende klanten gehad die dit ook gedaan hadden. Maar kregen op termijn electrische storingen, ruitenwissermotor was het eerste dat er aan ging geloven. Xenon er terug uit, en de problemen waren helemaal weg! Dus voor mij hoeft dit echt niet!
Voor de volgende lampjes ga ik eens bij Bosch in de rekken gaan kijken denk'k...
Had trouwens ook eens gepolst naar aftermarket xenon in een V50 bij m'n garage (Caryncar) en daar hebben ze me dat helemaal afgeraden. Ze hadden namelijk al verschillende klanten gehad die dit ook gedaan hadden. Maar kregen op termijn electrische storingen, ruitenwissermotor was het eerste dat er aan ging geloven. Xenon er terug uit, en de problemen waren helemaal weg! Dus voor mij hoeft dit echt niet!
Voor de volgende lampjes ga ik eens bij Bosch in de rekken gaan kijken denk'k...
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Enig idee wat voor xenon set die mensen genomen hadden? Ik lees ook veel negatieve ervaringen, maar dat zijn dan van die honkietonkie sets... De sets van Pilot hebben voor zover ik weet genoeg elektronica aan boord om pieken op te vangen enzo...Exeres schreef:Had trouwens ook eens gepolst naar aftermarket xenon in een V50 bij m'n garage (Caryncar) en daar hebben ze me dat helemaal afgeraden. Ze hadden namelijk al verschillende klanten gehad die dit ook gedaan hadden. Maar kregen op termijn electrische storingen, ruitenwissermotor was het eerste dat er aan ging geloven. Xenon er terug uit, en de problemen waren helemaal weg! Dus voor mij hoeft dit echt niet!
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Roco80
- 1st Gear member
Philips Nightguides ontvangen en geplaatst. Goede 1ste indruk. Merkbare verbetering, maar kan pas na verloop van tijd een beter oordeel vellen.
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hello samen,
Ook onze S40 heeft ook niet zo'n mooi lichtbeeld. Al van alles geprobeerd, zie hoger.
Ook de nightguides geven geen beter resultaat.
Een inside tip van een volvomechanlieker: schroef de unit met de lens eruit. Er komt na verloop van tijd namelijk een waas op de lens zitten.
Wat blijkt:
er zit inderdaad een dichte waas aan beide zeiden van de lens. eens je die (voorzichtig) schoonmaakt, kan je er weer doorheen kijken!
Maar: de reflector is ook mat.
Dit is een ziekte van de V/S reeks met lenzen, al dan niet met Xenon (al duurt het daar langer voordat het opvalt vanwege het andere lichttype).
Volgens de volvomechanlieker zou je die lenzen alle 50Tkm moeten schoonmaken.
Heb de vraag al gesteld in een andere topic of de lensunit los verkrijgbaar is. Maandag maar es bellen naar de dealer. Maar die verkopen liever een volledige lamp vrees ik.
by the way het is nu dag en nacht verschil met de gepoetste lens, ook al is de reflector mat.
Ook onze S40 heeft ook niet zo'n mooi lichtbeeld. Al van alles geprobeerd, zie hoger.
Ook de nightguides geven geen beter resultaat.
Een inside tip van een volvomechanlieker: schroef de unit met de lens eruit. Er komt na verloop van tijd namelijk een waas op de lens zitten.
Wat blijkt:
er zit inderdaad een dichte waas aan beide zeiden van de lens. eens je die (voorzichtig) schoonmaakt, kan je er weer doorheen kijken!
Maar: de reflector is ook mat.
Dit is een ziekte van de V/S reeks met lenzen, al dan niet met Xenon (al duurt het daar langer voordat het opvalt vanwege het andere lichttype).
Volgens de volvomechanlieker zou je die lenzen alle 50Tkm moeten schoonmaken.
Heb de vraag al gesteld in een andere topic of de lensunit los verkrijgbaar is. Maandag maar es bellen naar de dealer. Maar die verkopen liever een volledige lamp vrees ik.
by the way het is nu dag en nacht verschil met de gepoetste lens, ook al is de reflector mat.
- kawaman
- 5th Gear member
Ik heb ditzelfde al eens gedaan (de lens schoonmaken) en is al eerder behandeld in ander topic.
nadien was er duidelijk verbetering, maar dit heeft mij niet weerhouden om er een Pilot setje in te zetten en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
nadien was er duidelijk verbetering, maar dit heeft mij niet weerhouden om er een Pilot setje in te zetten en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
xenon zonder koplampreinigers?
of heb je alles aangepast?
of heb je alles aangepast?