Goedendag beste mensen,
Op mijn zoektocht naar dakdragers voor een V50 met langsdragers, kom ik er achter dat er 2 soorten zijn. Koker- en vleugel profiel.
Welke van de 2 is beter?
Ik lees dat dat de vleugel variant minder weerstand zou bieden (zuiniger). Maakt dat nou echt wat uit als je er een dakkoffer op vastknoopt???
En hoe esthetisch is zo'n vleugel nog als er van alles boven op ligt...
En toch is de vleugel behoorlijk duurder...
Dank voor de reacties,
Pieter
Dakdragers
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Tja, ehm wat leg je op het dak? De nieuwe generatie dakkoffers zijn prima in staat om op vleugeldragers plaats te nemen. De oudere generatie dakkoffers zijn dat niet en hebben slechts de mogelijkheid om plaats te nemen op de rechthoekige dragers. Een nieuwe Thule koffer past dus niet op mijn oude dragers. En mijn oude dakkoffer dus niet op de nieuwe vleugeldragers.
Volgens mij is het om het even. Zijn en blijven brandstofslurpers. Gaat er om wat je er op knupt. Modulair of niet.
Volgens mij is het om het even. Zijn en blijven brandstofslurpers. Gaat er om wat je er op knupt. Modulair of niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge