Ombouwen 5 traps automaat naar Geartronic
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat klopt idd, vanaf my 2004
Volvo for life
- Rick H
- 3rd Gear member
lichtjes offtopic echter ik ben best benieuwd naar de ervaring, is een GT beter dan een AT, volgens gevanje is de gt dus duurzamer.
wat zijn de praktijkervaringen?
wat zijn de praktijkervaringen?
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
maakt niets uit
Volvo for life
- euerw
- 5th Gear member
maar het verschil met rijden maakt wel uit(vind ik) , de AT voelde je duidelijk de GT doet het gewoon wat zachter maar kan ook soms minder precies voelen.
let wel dat ik eerst de AT in een Bifuel had en nu een GT in een diesel.
duurzaam? geen idee maar met tuning werkt het nog steeds prima
let wel dat ik eerst de AT in een Bifuel had en nu een GT in een diesel.
duurzaam? geen idee maar met tuning werkt het nog steeds prima
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Rick H
- 3rd Gear member
@ euerw
Het gaat er mij om dat je beide bakken +- ongeveer aan elkaar gelijk zijn en dus ongeveer hetzelfde aan max. belasting kunnen hebben ( +- 350 Nm)
ook ik denk wel eens na over tuning
Over het gebruiksgemak moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk, de xc90 schakelde soepel maar dat doed mijn S60 ook. alleen de optie om zelf te schakelen mist, maar ik zou dat toch niet gebruiken
Het gaat er mij om dat je beide bakken +- ongeveer aan elkaar gelijk zijn en dus ongeveer hetzelfde aan max. belasting kunnen hebben ( +- 350 Nm)
ook ik denk wel eens na over tuning

Over het gebruiksgemak moet ik zeggen dat ik weinig verschil merk, de xc90 schakelde soepel maar dat doed mijn S60 ook. alleen de optie om zelf te schakelen mist, maar ik zou dat toch niet gebruiken
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
met een gewone automaat kun je ook zelf schakelen, pook beetpakken en gaan
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Als ik, met logisch denken, zou beredeneren waar het grootste probleem zou kunnen zitten dan gaan mijn gedachten naar de computer voor de automaat en de daarbij behorende bekabeling.
Ik kan me voorstellen dat een GT andere bekabeling zou kunnen hebben dan een AT. Dat zou dus inhouden dat het niet alleen even 'eenvoudig de bak uitbouwen en een GT inbouwen' de oplossing zou zijn maar dat het een veel ingrijpendere metamorfose zou zijn...
Ik denk dat de pook-ombouw in de auto nog het minst van de problemen zou zijn
Overigens zie ik de meerwaarde van een GT ten opzichte van AT niet echt. Ik rijd, al jaren, AT en moet zeggen dat die eigenlijk precies doet wat ie moet doen, en dat met 340.000km op de klok. Daar in tegen hebben we ook een GT in de familie die al, met kleine regelmaat, een 'mysterieus probleem' vertoond waardoor de XC70 waarin hij gemonteerd is momenteel al met zijn 3e GT rond (probeerd) te rijden...
Voor meer info over tuning icm met een GT moet je maar eens kontakt opnemen met Johann - die heeft zijn eerste GT terug gegeven aan de dealer, als ik me niet vergis.
Ik kan me voorstellen dat een GT andere bekabeling zou kunnen hebben dan een AT. Dat zou dus inhouden dat het niet alleen even 'eenvoudig de bak uitbouwen en een GT inbouwen' de oplossing zou zijn maar dat het een veel ingrijpendere metamorfose zou zijn...
Ik denk dat de pook-ombouw in de auto nog het minst van de problemen zou zijn

Overigens zie ik de meerwaarde van een GT ten opzichte van AT niet echt. Ik rijd, al jaren, AT en moet zeggen dat die eigenlijk precies doet wat ie moet doen, en dat met 340.000km op de klok. Daar in tegen hebben we ook een GT in de familie die al, met kleine regelmaat, een 'mysterieus probleem' vertoond waardoor de XC70 waarin hij gemonteerd is momenteel al met zijn 3e GT rond (probeerd) te rijden...
Voor meer info over tuning icm met een GT moet je maar eens kontakt opnemen met Johann - die heeft zijn eerste GT terug gegeven aan de dealer, als ik me niet vergis.
Life is a beach; and than you dive...
1998 Volvo V70 XC AWD Aut • Blackstone | 2008 Volvo C30 2.0D Man6 • R-Design • Lays 178Pk • Ice White
http://www.divingnomads.com
1998 Volvo V70 XC AWD Aut • Blackstone | 2008 Volvo C30 2.0D Man6 • R-Design • Lays 178Pk • Ice White
http://www.divingnomads.com